Μείωση εσόδων της Meta για πρώτη φορά

Μείωση εσόδων της Meta για πρώτη φορά

Την πρώτη στην ιστορία της μείωση εσόδων σε ετήσια βάση ανακοίνωσε χθες η Meta, η μητρική εταιρεία του κοινωνικού δικτύου Facebook, για το τρίμηνο Απριλίου – Ιουνίου

2' 18" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την πρώτη στην ιστορία της μείωση εσόδων σε ετήσια βάση ανακοίνωσε χθες η Meta, η μητρική εταιρεία του κοινωνικού δικτύου Facebook, για το τρίμηνο Απριλίου – Ιουνίου. Η πτώση, η πρώτη από την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο το 2012, ήταν της τάξεως του 1% σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα προ ενός έτους και τα έσοδα διαμορφώθηκαν στα 28,8 δισ. δολάρια. Αναφορικά με τα κέρδη της, αυτά ελαττώθηκαν πολύ πιο δραστικά, όπως σχετικώς αναφέρει σε δημοσίευμά του το ενημερωτικό δίκτυο CNN, και συγκεκριμένα κατά 36% σε ετήσια βάση, σχεδόν στα 6,7 δισ. δολάρια, μια δραστική αντιστροφή των περυσινών αποτελεσμάτων. Το 2021 τα κέρδη της Meta διπλασιάστηκαν. Σε ετήσια βάση, επίσης, το δεύτερο τρίμηνο υπήρξε πτώση 14% στη μέση τιμή ανά διαφήμιση, μια προβληματική ένδειξη για την ψηφιακή ζήτηση διαφημίσεων λόγω της κάμψης της οικονομίας. Αναφορικά τώρα με τους μηνιαίους ενεργούς χρήστες της εφαρμογής Facebook, και αυτών ο αριθμός υποχώρησε ελαφρώς εν συγκρίσει με το φετινό πρώτο τρίμηνο, στα 2,934 δισεκατομμύρια από τα 2,936 δισεκατομμύρια άτομα. Απευθυνόμενος σε αναλυτές, ο διευθύνων σύμβουλος της Meta και ιδρυτής του Facebook, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, δήλωσε ότι η εξασθένηση ήταν αναμενόμενη και την απέδωσε σε εμπόδια στο Διαδίκτυο τα οποία σχετίζονταν με τον πόλεμο στην Ουκρανία. Αλλωστε, όπως τόνισε ο ίδιος, «ο αριθμός των ανθρώπων οι οποίοι σε καθημερινή βάση χρησιμοποιούν το κοινωνικό δίκτυο βαίνουν αυξανόμενοι».

Ραγδαία πτώση και των κερδών της μητρικής εταιρείας του Facebook το δεύτερο τρίμηνο.

Οπως επισημαίνει το CNN, τα οικονομικά αποτελέσματα του κολοσσού δίδονται στη δημοσιότητα ενώ έχουν προηγηθεί δημοσιεύματα που τον θέλουν να επανέρχεται σε αυστηρότερη διαδικασία αποτίμησης της αποδοτικότητας και να επιδιώκει αύξηση της παραγωγικότητας. Ολα αυτά αποφασίζονται ως ανάχωμα σε μια περίοδο με βραδεία ανάπτυξη δραστηριοτήτων και σκληρό ανταγωνισμό από καινούργιους ανταγωνιστές, όπως το ΤikTok. Οι εν λόγω προκλήσεις συμπίπτουν με μεγαλύτερες –μακροοικονομικής φύσεως– πιέσεις, συμπεριλαμβανομένου του ανοδικού πληθωρισμού και των φόβων για ενδεχόμενη ύφεση. Προ ημερών ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ είχε δηλώσει ότι η εταιρεία του θα περιορίσει τις προσλήψεις μηχανικών τουλάχιστον κατά 30% το τρέχον έτος, ενημερώνοντας το προσωπικό ότι «ίσως βρισκόμαστε σε μία από τις χειρότερες περιόδους αποδυνάμωσης στην πρόσφατη Ιστορία». Στη δημοσίευση των αποτελεσμάτων της, η Meta τόνισε ότι «έχει ελαττώσει τις προσλήψεις και έχει περιορίσει τα συνολικά της σχέδια δαπανών για το τρέχον έτος, ώστε να μπορέσει να προετοιμαστεί για ένα απαιτητικότερο περιβάλλον λειτουργίας, ενώ παράλληλα θα συνεχίσει να διοχετεύει πόρους στις προτεραιότητές της». «Πολλές ομάδες θα μειωθούν και θα μετατοπιστεί το κέντρο βάρους σε άλλα πεδία εντός του ομίλου», υπογράμμισε ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ. Πάντως, η μείωση πωλήσεων της Meta εκτιμάται πως θα συνεχιστεί και το επόμενο τρίμηνο. Η εταιρεία προβλέπει τα έσοδα το τρέχον τρίτο τρίμηνο να διαμορφωθούν ανάμεσα σε 26 και 28,5 δισ. δολάρια – ακόμα και τα 28,5 δισ. δολάρια, ωστόσο, εξακολουθούν να συνιστούν πτώση 1,76% από την ίδια περίοδο του 2021.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή