Αυξημένα έσοδα στο παγκόσμιο λιανεμπόριο (Deloitte)

Αυξημένα έσοδα στο παγκόσμιο λιανεμπόριο (Deloitte)

2' 56" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αυξημένα, παρά τις αντίξοες οικονομικές συνθήκες, εμφανίζονται τα έσοδα των 250 μεγαλύτερων λιανεμπόρων σε παγκόσμιο επίπεδο.

Σύμφωνα με έκθεση της Deloitte Touche Tohmatsu Limited (DTTL) με τίτλο «Παγκόσμιες Δυνάμεις του Λιανικού Εμπορίου για το 2014», τα έσοδα των 250 μεγαλύτερων λιανεμπόρων έφτασαν τα 4,3 τρισ. δολ. το τελευταίο οικονομικό έτος (από τον Ιούνιο 2012 έως τον Ιούνιο 2013), ενώ ο μέσος όρος των εσόδων τους υπερέβη τα 17 δισ. δολ.

Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έκθεσης της Deloitte, παρατηρήθηκε μια ανακατάταξη μεταξύ των 10 μεγαλύτερων λιανεμπόρων το περασμένο έτος, κυρίως ως αποτέλεσμα μιας σειράς αποεπενδύσεων. Σημειώνεται ότι στους δέκα μεγαλύτερους λιανέμπορους περιλαμβάνονται: Wal-Mart Stores, Inc. (ΗΠΑ), Tesco PLC (Ηνωμ. Βασίλειο), Costco Wholesale Corporation (ΗΠΑ), Carrefour SA (Γαλλία), The Kroger Co (ΗΠΑ), Schwarz Unternehmens Treuhand KG (Γερμανία), Metro AG (Γερμανία), The Home Depot, Inc (ΗΠΑ) Aldi Einkauf GmbH & Co. oHG (Γερμανία), Target Corporation (ΗΠΑ).

Συνολικά, οι 10 μεγαλύτεροι λιανέμποροι αναπτύχθηκαν με μικρότερους ρυθμούς από τους 250 μεγαλύτερους λιανέμπορους με μια αύξηση των πωλήσεων κατά 4,2% συγκριτικά με το αντίστοιχο ποσοστό πέρυσι 4,9%. Ενώ τα Wal-Mart αύξησαν τη διαφορά τους από τον δεύτερο, τα Carrefour –ο πρώην δεύτερος μεγαλύτερος λιανέμπορος στον κόσμο– έπεσε στην τέταρτη θέση μετά από συνεχόμενα έτη πτωτικών πωλήσεων, κυρίως λόγω της απόσχισης της αλυσίδας εκπτωτικών καταστημάτων Dia τον Ιούλιο 2011. Η Tesco, που ανέβηκε φέτος στη δεύτερη θέση, επηρεάστηκε επίσης από διακοπτόμενες δραστηριότητες, μετά τον τερματισμό της δραστηριότητας Fresh&Easyστις ΗΠΑ.

Οι Ευρωπαίοι λιανέμποροι, ήρθαν αντιμέτωποι με μια ακόμη δύσκολη χρονιά, αφού η Ευρώπη έπεσε σε ύφεση όταν τα μέτρα λιτότητας, τα οποία ελήφθησαν για να αντιμετωπιστεί η ευρωπαϊκή χρηματοπιστωτική κρίση, οδήγησαν σε χαμηλή ανάπτυξη και υψηλή ανεργία σε πολλές Ευρωπαϊκές χώρες. Η απόδοση των λιανεμπόρων με έδρα τη Γερμανία και ειδικά το Ηνωμένο Βασίλειο ήταν χαμηλότερη συγκριτικά με τους 250 μεγαλύτερους λιανεμπόρους στην Ευρώπη συνολικά. Οι λιανέμποροι της περιοχής της Ασίας και του Ειρηνικού (εκτός της Ιαπωνίας) παρουσίασαν ισχυρά κέρδη, αλλά όχι σε διψήφιο ποσοστόόπως τα προηγούμενα δυο χρόνια. Οι Ιάπωνες λιανέμποροι ανέκαμψαν από ένα προβληματικό χρόνο το 2011 αλλά συνέχισαν να ακολουθούν τις άλλες χώρες και τις περιοχές που αναλύθηκαν.

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, η ανάπτυξη «πάγωσε» στο 4,3% για τους 250 μεγαλύτερους Αμερικανούς λιανεμπόρους, χαμηλότερα σε σχέση με το 6,3% του οικονομικού έτους 2011. Για τη Βόρεια Αμερική συνολικά και ειδικά για τον Καναδά, η ανάπτυξη των εσόδων ωθήθηκε από το σουπερμάρκετ Alimentation Couche-Tard. Ως αποτέλεσμα μιας σημαντικής εξαγοράς το 2012, το Couche-Tard είναι τώρα ο μεγαλύτερος λιανέμπορος στον Καναδά.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο κάλυψε μεγάλο μέρος των συνολικών εσόδων των 50 ηλεκτρονικών εμπόρων λιανικής για το οικονομικό έτος 2012 αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το ένα τρίτο των πωλήσεων των εταιρειών, κατά μέσο όρο (συμπεριλαμβανομένων των καθαρά ηλεκτρονικών εμπόρων λιανικής). Η μεγάλη πλειονότητα των 50 μεγαλύτερων ηλεκτρονικών εμπόρων λιανικής (42 εταιρείες στην κατάταξη ηλεκτρονικού εμπορίου) είναι λιανέμποροι που διαθέτουν πολλά διαφορετικά κανάλια πωλήσεων, ενώ μόνο οκτώ είναι χωρίς κάποιο συμβατικό κατάστημα ή με παρουσία μόνο στο διαδίκτυο. Οι περισσότεροι από τους 50 ηλεκτρονικούς εμπόρους λιανικής έχουν βάση στις Ηνωμένες Πολιτείες (28) και στην Ευρώπη (17) και μόνο πέντε προέρχονται από τις αναδυόμενες αγορές.

Η δραστηριότητα του ηλεκτρονικού εμπορίου αναλύθηκε και για τους 250 μεγαλύτερους λιανέμπορους συνολικά. Οι εταιρίες από τις 250 μεγαλύτερες εταιρίες με δραστηριότητες στο ηλεκτρονικό λιανεμπόριο, πραγματοποίησαν το 7,7% των πωλήσεών τους διαδικτυακά το 2012. Υπό γεωγραφικό πρίσμα, το ηλεκτρονικό εμπόριο αποτέλεσε το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων των λιανεμπόρων της Βορείου Αμερικής και το μικρότερο των Ευρωπαίων λιανεμπόρων. Οι διαδικτυακές πωλήσεις αυξήθηκαν με μεγαλύτερους ρυθμούς για τους λιανέμπορους της περιοχής της Ασίας και του Ειρηνικού και με χαμηλότερους ρυθμούς για τους λιανέμπορους της Βορείου Αμερικής.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή