Σε ανοδική πορεία τα κέρδη της μουσικής βιομηχανίας

Σε ανοδική πορεία τα κέρδη της μουσικής βιομηχανίας

1' 40" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η αύξηση των ψηφιακών πωλήσεων μουσικής, η αντοχή της αμερικανικής αγοράς και η πρώτη αύξηση πωλήσεων μουσικής στην Ευρώπη από το 1999 καθιστούν τα στελέχη της μουσικής βιομηχανίας αισιόδοξα για το 2013. Και αυτό παρά το γεγονός ότι στη διάρκεια του 2013 τα έσοδα μειώθηκαν κατά σχεδόν 4%, στα 15 δισ. δολάρια, σε μεγάλο βαθμό εξαιτίας της υποχώρησης της ιαπωνικής αγοράς κατά 16,7%.

Το 2012 ήταν η πρώτη χρονιά από το 1999 που η μουσική βιομηχανία κατάφερε ν’ αυξήσει τις πωλήσεις της, οι οποίες τα τελευταία χρόνια έχουν πληγεί από τα παράνομα κατεβάσματα τραγουδιών από το Ιντερνετ και τη μουσική πειρατεία. Παρουσιάζοντας στα μέσα της εβδομάδας την τελευταία ετήσια έκθεση, τα στελέχη της Διεθνούς Συνομοσπονδίας Φωνογραφικής Βιομηχανίας (IFPI) απέδωσαν την υποχώρηση των πωλήσεων το 2013 στην κατάρρευση της ιαπωνικής αγοράς, η οποία βρίσκεται σε φάση μετάβασης από την πώληση χειροπιαστών προϊόντων (CD) στις ψηφιακές πωλήσεις. Εξαιρώντας την Ιαπωνία, τα παγκόσμια έσοδα της βιομηχανίας μειώθηκαν το 2013 κατά 0,1% σε σχέση με το 2012. «Η βιομηχανία συνεχίζει να κατευθύνεται προς περισσότερες ψηφιακές πωλήσεις, περισσότερες υπηρεσίες, περισσότερες επιλογές για τους καταναλωτές και μεγαλύτερη ικανοποίηση με τις υπηρεσίες που προσφέρουμε και πιθανότατα μεγαλύτερη κατανάλωση», λέει ο κ. Εντγκαρ Μπέργκερ, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Sony Music Entertainment. «Προσωπικά πιστεύω ότι η βιομηχανία μας βρίσκεται σε φάση ανάπτυξης», προσθέτει.

Μία από τις θετικότερες εξελίξεις, σύμφωνα με τα στελέχη της IFPI, είναι η σημαντική αύξηση των εσόδων από τις υπηρεσίες διαμοιρασμού μουσικής μέσω συνδρομής. Η διαφοροποίηση στην ψηφιακή αγορά συνεχίζεται, με τα έσοδα από υπηρεσίες όπως η Deezer και η Spotify να αυξάνονται κατά 51,3% και να υπερβαίνουν, για πρώτη φορά, το όριο του 1 δισ. δολαρίων, σύμφωνα με στελέχη της IFPI. «Τα παγκόσμια έσοδα από συνδρομές και διαφημίσεις από τις συνδρομητικές υπηρεσίες αποτελούν σήμερα το 27% των ψηφιακών εσόδων, από 14% που ήταν το 2011», προσθέτουν. Ωστόσο, η μουσική πειρατεία εξακολουθεί να αποτελεί σημαντικό πρόβλημα για τη μουσική βιομηχανία. Ισως η μείωση των τιμών, κατά το παράδειγμα υπηρεσιών όπως η Spotify, να περιόριζε και το πρόβλημα της πειρατείας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή