Η Ιταλία πωλεί μέσω eBay 170 κρατικά αυτοκίνητα

Η Ιταλία πωλεί μέσω eBay 170 κρατικά αυτοκίνητα

2' 57" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ενώ συνεχίζονται οι αντιδράσεις για την πρόθεσή του να μειώσει τις αποδοχές των υψηλόβαθμων δημοσίων υπαλλήλων και να συρρικνώσει το προσωπικό του ιταλικού Δημοσίου, ο νέος πρωθυπουργός της Ιταλίας, Ματέο Ρέντσι, επιχειρεί να αυξήσει τα έσοδα του ιταλικού κράτους δρομολογώντας ρηξικέλευθες ιδέες. Τα 170 πολυτελή αυτοκίνητα που διαθέτει το ιταλικό κράτος στους υπουργούς και στα μέλη της κυβέρνησης θα πουληθούν μέσω του διαδικτυακού οίκου δημοπρασιών eBay. Σύμφωνα με ρεπορτάζ της βρετανικής εφημερίδας Financial Times, ανάμεσά τους συγκαταλέγονται πολυτελή μοντέλα Maserati και κάποια κάπως παρωχημένα μοντέλα της Alfa Romeo.

Οι ηλεκτρονικές δημοπρασίες θα είναι οι πρώτες απτές κινήσεις με τις οποίες ευελπιστεί ο Ματέο Ρέντσι να αντλήσει κεφάλαια για να καλύψει το κόστος των φοροαπαλλαγών ύψους 1.000 ευρώ ετησίως που έχει υποσχεθεί στους εργαζομένους με αποδοχές κάτω των 1.500 ευρώ. Πρόκειται για το πλέον δημοφιλές μέτρο, για το οποίο έχουν εκφράσει ικανοποίηση τα εργατικά συνδικάτα της Ιταλίας και το επικροτούν οι οικονομολόγοι, προεξοφλώντας πως θα δώσει κάποια ώθηση στην ιταλική οικονομία. Παράλληλα, όμως, ο Ματέο Ρέντσι, που προτίθεται να μειώσει τις δημόσιες δαπάνες κατά 34 δισ. ευρώ μέσα στα επόμενα τρία χρόνια, δρομολογεί την ακύρωση των προγραμματισμένων για τις 25 Μαΐου εκλογών στις ιταλικές επαρχίες, καθώς υποστηρίζει πως τα 110 επαρχιακά συμβούλια της χώρας αποτελούν μια περιττή βαθμίδα διακυβέρνησης ανάμεσα στις περιφερειακές και τις τοπικές αρχές. Ο νεότερος πρωθυπουργός στη σύχρονη ιστορία της Ιταλίας ευελπιστεί να εξοικονομήσει με τον τρόπο αυτόν 800 εκατ. ευρώ.

Μειώση για υψηλόβαθμους

Σε ό,τι αφορά το κατά πόσον και σε ποιο βαθμό θα μπορέσει πράγματι να προχωρήσει σε μείωση των μισθών ανώτερων υπαλλήλων του κράτους, αυτό θα καταστεί σαφές στα μέσα του επόμενου μήνα όταν η κυβέρνηση Ρέντσι θα παρουσιάσει το πρώτο οικονομικό πρόγραμμά της. Εχει ήδη προηγηθεί η κατά 25% μείωση των αποδοχών των ανώτερων δημοσίων υπαλλήλων επί κυβέρνησης Λέτα. Στο στόχαστρο φαίνεται ότι βρίσκονται οι μισθοί των διευθυντών υπουργείων, που είναι διπλάσιοι των αντίστοιχων στη Βρετανία, αλλά και των πρέσβεων που είναι 2,2 φορές των αντίστοιχων στη Γερμανία, καθώς και των δικαστών του Συνταγματικού Δικαστηρίου που είναι 2,5 φορές οι αντίστοιχοι των Αμερικανών δικαστών.

Στο μεταξύ, η πρόθεσή του να καταργήσει περί τις 85.000 θέσεις εργασίας στο ιταλικό Δημόσιο, κυρίως μέσω παγώματος των προσλήψεων, επικρίνεται δριμύτατα, με το εργατικό συνδικάτο UIL να επισημαίνει πως η Ιταλία είναι η μοναδική χώρα στην Ευρώπη στην οποία μειώθηκε ο αριθμός των δημοσίων υπαλλήλων τα τελευταία 10 χρόνια, στη διάρκεια των οποίων κατεγράφη μείωση κατά 4,7%, όταν σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπως στη Βρετανία αυξήθηκε κατά 9,5%.

Σε σχετική έκθεσή του το εν λόγω συνδικάτο υπογραμμίζει πως το ποσοστό των δημοσίων υπαλλήλων στην Ιταλία είναι 58 ανά 1.000 πολίτες και υπερβαίνει μόλις κατά τέσσερα άτομα το αντίστοιχο ποσοστό στη Γερμανία, ενώ υπολείπεται κατά 50 του αντίστοιχου ποσοστού στη Γαλλία.

Δριμύτερες είναι, πάντως, οι αντιδράσεις από πλευράς των υψηλόβαθμων εκείνων αξιωματούχων που προβάλλονται από τα ΜΜΕ ως υποψήφιοι για δραστικές μειώσεις στους μισθούς τους εξαιτίας του προκλητικού τους ύψους. Ανάμεσά τους ο Τομάσο Αφίνιτα, επικεφαλής του Μεσογειακού Δικτύου Αυτοκινητοδρόμων, μιας υπηρεσίας άγνωστης στους περισσότερους Ιταλούς, που έγινε έξαλλος όταν η εφημερίδα Corriere della Sera ανέφερε πως οι αποδοχές του φθάνουν τις 246.000 ευρώ και πως η υπηρεσία του απασχολεί μόνο δύο υπαλλήλους ενώ διαθέτει πενταμελές διοικητικό συμβούλιο. Ο ιταλικός Τύπος έχει, επίσης, σχολιάσει το γεγονός ότι ο μισθός του επικεφαλής του νομισματικοπείου του κράτους υπερέβη τα 600.000 ευρώ το 2012, ενώ έχει προηγηθεί η θυελλώδης αντίδραση του Μάουρο Μορέτι, επικεφαλής των κρατικών σιδηροδρόμων, του οποίου οι ετήσιες αποδοχές υπερέβησαν τις 873.000 ευρώ το 2012 και ο οποίος έσπευσε να απειλήσει με παραίτηση σε περίπτωση που θιγεί ο μισθός του.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή