Η φορολόγηση της ναυτιλίας φέρνει 145 δισ. στην Ε.Ε.

Η φορολόγηση της ναυτιλίας φέρνει 145 δισ. στην Ε.Ε.

1' 26" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η ποντοπόρος ναυτιλία συνεισφέρει στο ΑΕΠ της Ευρωπαϊκής Ενωσης 145 δισ. ευρώ ετησίως, με το 43% να προέρχεται από τον ελληνόκτητο στόλο. Η τεράστια αυτή συνεισφορά δεν θα ήταν εφικτή χωρίς το ισχύον, σε πανευρωπαϊκή κλίμακα, φορολογικό καθεστώς. Αυτό αναφέρει μελέτη της Oxford Economics που παρουσιάζεται αυτές τις μέρες στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και στο ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και εκπονήθηκε για λογαριασμό της ECSA (European Community Shipowners’ Association), με στόχο την ενημέρωση των ευρωπαϊκών οργάνων για το πλαίσιο λειτουργίας της ποντοπόρου ναυτιλίας. Και αυτό, διότι πολλοί είναι εκείνοι που επιχειρούν να μεταβάλουν επί τα χείρω το πλαίσιο αυτό, ισχυριζόμενοι ότι υπάρχει ευνοϊκή φορολογική μεταχείριση. Το ζήτημα είναι κρίσιμης σημασίας για την ελληνική οικονομία και τη ναυτιλιακή της βιομηχανία, που έχει δεχθεί επιθέσεις για ευνοϊκή μεταχείριση, την ώρα που το ναυτιλιακό συνάλλαγμα που φέρνει (15 δισ. ευρώ το 2013) αποτελεί τον ισχυρότερο πυλώνα στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών. Οπως προκύπτει από τη μελέτη της Oxford Economics, το ίδιο σύστημα φορολόγησης, το λεγόμενο tonnage-tax ή φόρος επί της χωρητικότητας, ισχύει πανευρωπαϊκά. Βασίζεται δε στις λεγόμενες «κατευθυντήριες γραμμές» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που έχουν υιοθετηθεί ύστερα από συμφωνία των κρατών-μελών.

Τα στοιχεία αυτά τέθηκαν υπόψη του επιτρόπου Μεταφορών και αντιπροέδρου της Ε.Ε., Σιμ Κάλας, ο οποίος από τις 19 Απριλίου θα ασκεί και καθήκοντα επιτρόπου Οικονομίας αντικαθιστώντας τον Ολι Ρεν. Εκτιμάται μάλιστα ότι περισσότερο από 2,3 εκατομμύρια θέσεις εργασίας σε όλη την Ε.Ε. στηρίζονται στη ναυτιλία.

Με δεδομένο ότι το 40% της ποντοπόρου είναι ελληνόκτητη, γίνεται αντιληπτό το όφελος και για την Ελλάδα. Μάλιστα, στη μελέτη ποσοτικοποιείται και το φορολογικό έσοδο για τους «28» της Ε.Ε. (συν τη Νορβηγία): υπολογίζεται σε πάνω από 40 δισ. ετησίως ενώ υπογραμμίζεται ότι, χωρίς το ισχύον πλαίσιο λειτουργίας της ποντοπόρου ναυτιλίας, η συνεισφορά στο ΑΕΠ θα ήταν 50% χαμηλότερη.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή