Η κατανάλωση παραμένει βασικός πυλώνας της παγκόσμιας οικονομίας

Η κατανάλωση παραμένει βασικός πυλώνας της παγκόσμιας οικονομίας

2' 30" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι καταναλωτές είναι σήμερα περισσότερο συνειδητοποιημένοι και ισχυροί από ποτέ. Η τεχνολογία τους προσφέρει τη δυνατότητα να εκφράσουν πιο αποτελεσματικά τις απόψεις τους, επηρεάζοντας άμεσα τις τάσεις. Εκφράζουν ξεκάθαρη προτίμηση σε είδη που αφορούν την υγεία και την καλή φυσική κατάσταση, εκδηλώνοντας ενδιαφέρον για τον «χαρακτήρα» και την ποιοτική σύσταση των προϊόντων που καταναλώνουν, σύμφωνα με την 7η ετήσια έκθεση για τις παγκόσμιες δυνάμεις του κλάδου των καταναλωτικών προϊόντων της Deloitte. «Το πρόσωπο που κινεί σήμερα τα νήματα, ο πραγματικός ανταγωνιστής στην αγορά, είναι ο καταναλωτής μας. Σήμερα είναι πιο ισχυροί από ποτέ», τονίζει ο αντιπρόεδρος και επικεφαλής μάρκετινγκ Ανιντίτα Μουκχέρτζε.

Αλματώδη αύξηση αναμένεται να έχει η αγορά καταναλωτικών προϊόντων μέσω του Διαδικτύου. Στο διάστημα της τελευταίας διετίας, το ποσοστό του πληθυσμού, παγκοσμίως, με πρόσβαση στο Διαδίκτυο αυξήθηκε κατά 30% με 40%. Μέχρι τα τέλη του έτους, η Deloitte εκτιμά ότι θα έχουν δαπανηθεί 1,055 τρισ. δολάρια για τεχνολογικό εξοπλισμό, όπως είναι τα έξυπνα τηλέφωνα και οι ψηφιακές ταμπλέτες. Μεγάλη απήχηση θα έχουν, επίσης, οι ηλεκτρονικές συσκευές που μπορούν να φορεθούν. Οι πωλήσεις «έξυπνων γυαλιών» και «έξυπνων ρολογιών» εκτιμάται ότι θα πυροδοτήσουν πωλήσεις 3 δισ. δολαρίων. Μάλιστα, οι συνδρομές σε κινητές συσκευές αναμένεται να ξεπεράσουν τον παγκόσμιο πληθυσμό λόγω της δυνατότητας που έχει κάθε καταναλωτής να έχει πάνω από μία συνδρομή.

Οπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της εταιρείας, οι 250 μεγαλύτεροι όμιλοι καταναλωτικών προϊόντων εμφάνισαν πωλήσεις άνω των 3,1 τρισ. δολαρίων για το λογιστικό έτος που έληξε τον Ιούνιο 2013. Ως αποτέλεσμα, το μέσο μέγεθος μιας εταιρείας κινήθηκε στα 12,5 δισ. δολάρια. Στην Ευρώπη, στην πρώτη και τη δεύτερη θέση των εταιρειών με τα κορυφαία καταναλωτικά προϊόντα εντοπίζεται η ελβετική Nestle και η βρετανο-ολλανδική Unilever. Η Deloitte επισημαίνει, ωστόσο, πως ο μέσος όρος της ανάπτυξης στις ευρωπαϊκές εταιρείες κινούνταν σε επίπεδα χαμηλότερα συγκριτικά με το σύνολο των 250 εταιρειών. Η επιχειρηματική δραστηριότητα στις οικονομίες της Ευρώπης ενισχύθηκε κατά 4% μαζί με τις ΗΠΑ, ακολουθώντας τις υψηλότερες επιδόσεις που σημειώθηκαν σε άλλες περιοχές του κόσμου. Τα υψηλότερα κέρδη σημειώθηκαν στις περιοχές της Αφρικής και της Μέσης Ανατολής.

Το μεγαλύτερο εμπόδιο στη βελτίωση των οικονομικών επιδόσεων στην Ευρώπη είναι η απουσία χρηματοπιστωτικής σύγκλισης, τονίζει η Deloitte Touche στην τελευταία έκθεση για τις παγκόσμιες δυνάμεις καταναλωτικών προϊόντων 2014. Στη λίστα των πολιτικών παραγόντων που θα παίξουν καθοριστικό ρόλο στην Ευρωζώνη είναι εάν και πώς τελικά θα τεθεί σε λειτουργία η τραπεζική ένωση, όπως και εάν η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) θα προχωρήσει σε μια πιο επιθετική νομισματική πολιτική. Σημαντικοί κίνδυνοι παραμένουν ενδεχόμενα προβλήματα από τα κράτη-μέλη που συνεχίζουν να βρίσκονται σε καθεστώς μνημονίου σαν την Ελλάδα, η επικράτηση ευρωσκεπτικιστών κομμάτων σε κράτη-μέλη με ειδική πολιτική βαρύτητα στην Ευρωζώνη, η αποτυχία εφαρμογής μεταρρυθμίσεων που έχουν τη δυναμική να ενισχύσουν την παραγωγικότητα και η αποτυχία της Γερμανίας να ενισχύσει την εγχώρια ζήτηση. Η Deloitte Touche θεωρεί πως το 2014 θα είναι ένα έτος «ασθενούς ανάπτυξης» για τη Γαλλία, ενώ στην Ισπανία η ανάπτυξη θα είναι «μετριοπαθής». Η Ιταλία, πάντως, εξέρχεται από τη μεγαλύτερη ύφεση της μεταπολεμικής περιόδου, με υψηλές προσδοκίες για μεταρρυθμίσεις υπό τη διακυβέρνηση του Ματέο Ρέντσι.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή