Πώληση μεριδίου των Κυπριακών Αερογραμμών από τη Λευκωσία

Πώληση μεριδίου των Κυπριακών Αερογραμμών από τη Λευκωσία

2' 27" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε πώληση του μεριδίου της στις Κυπριακές Αερογραμμές (Κ.Α.) προχωρεί η κυβέρνηση της Κύπρου. Ειδικότερα, με καταχώριση στον Τύπο προσκαλεί στρατηγικούς ή οικονομικούς επενδυτές να υποβάλουν αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την απόκτηση μετοχών ή σημαντικών περιουσιακών στοιχείων των Κυπριακών Αερογραμμών. Η κυπριακή κυβέρνηση αποτελεί τον μεγαλύτερο μέτοχο του εν λόγω αερομεταφορέα με το 93,67% και προβαίνει στην ανακοίνωση αυτή στο πλαίσιο των δεσμεύσεων της χώρας έναντι των διεθνών πιστωτών της (τρόικα) για ιδιωτικοποιήσεις και περικοπή ελλειμμάτων. Η λήξη της προθεσμίας για την εκδήλωση ενδιαφέροντος είναι η 23η Ιουλίου. Τα ενδιαφερόμενα μέρη πρέπει να παρέχουν πληροφορίες αναγνώρισης, στοιχεία επικοινωνίας, καθώς και στοιχεία για τον Τύπο του φορέα/των φορέων, που εκπροσωπούν με συνημμένα τα σχετικά έγγραφα.

Πάντως, από πλευράς του ο πρόεδρος των Κυπριακών Αερογραμμών, Τώνης Αντωνίου, εξέφρασε αισιοδοξία για τον εντοπισμό στρατηγικού επενδυτή, σχολιάζοντας θετικά την πρωτοβουλία της κυβέρνησης για καταχώριση στον Τύπο. Διευκρινίζοντας τι ακριβώς πωλείται από τον κυπριακό αερομεταφορέα, είπε τα εξής: «Η κυβέρνηση, η οποία κατέχει το 93,67% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας (το 6,33% του μετοχικού κεφαλαίου κατέχουν ιδιώτες επενδυτές), αποφάσισε να πωλήσει το μετοχικό της κεφάλαιο, ενώ οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές θα δηλώσουν τι χρειάζονται να αγοράσουν και τι δεν χρειάζονται». Επιπλέον, ο κ. Αντωνίου προσέθεσε πως η διαδικασία, όπως προβλέπεται, δίνει τη δυνατότητα «να ακουστούν διάφορες απόψεις, ιδίως εάν πρόκειται για στρατηγικό επενδυτή με πολύ καλή γνώση των αερογραμμών, οπότε είναι σε θέση να ξέρει τι θέλει και τι δεν θέλει».

Βιωσιμότητα

Ο αναπληρωτής κυβερνητικός εκπρόσωπος Βίκτωρας Παπαδόπουλος θέλησε να διασαφηνίσει ότι δεν τίθεται ζήτημα να κλείσει η εταιρεία των Κυπριακών Αερογραμμών. Η τρόικα στις πρόσφατες συναντήσεις της με τη διοίκηση των Κ.Α. ενημερώθηκε πως τους εξασφαλίστηκε ρευστότητα μετά την πώληση χρονοθυρίδας τους στο αεροδρόμιο Χίθροου, η οποία μεταφράζεται σε βιωσιμότητα έως το 2015. Το γεγονός αυτό δίνει τη δυνατότητα στον αερομεταφορέα να διεξαγάγει σωστή διαπραγμάτευση με τους επενδυτές, σύμφωνα με εκτίμηση της διοίκησής του. Αναφερόμενος στα περί στρατηγικού επενδυτή, ο κ. Παπαδόπουλος διευκρίνισε ότι κατά καιρούς είχε υπάρξει κάποιο ενδιαφέρον είτε από ανταγωνίστριες εταιρείες είτε από οικονομικούς επενδυτές. Αλλωστε, η κυβέρνηση είχε γνωστοποιήσει ότι αναζητεί στρατηγικό επενδυτή. Με τα όσα έχουν γίνει γνωστά έως σήμερα, μεταξύ των ενδιαφερομένων συγκαταλέγονται αερομεταφορείς της Μ. Ανατολής, της Ρωσίας και της Κίνας.

Κατά τον επικεφαλής των Κυπριακών Αερογραμμών, Τώνη Αντωνίου, το ενδιαφέρον συνδέεται άμεσα με το ότι ο αερομεταφορέας έχει εδραιώσει τη φήμη και το καλό του όνομα, ότι παρέχει ασφάλεια πτήσεων και διαθέτει εξειδικευμένο προσωπικό. Επιπλέον, μπορεί να αποτελέσει πύλη προς τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης και αυτό συνιστά πολύ σοβαρό δέλεαρ για αεροπορικές εταιρείες οι οποίες προέρχονται από τρίτες χώρες. Αναφερόμενος στα υπόλοιπα θέματα που σχετίζονται με την ιδιωτικοποίηση των Κυπριακών Αερογραμμών, ο κ. Αντωνίου διευκρίνισε ότι αφενός η έδρα τους θα παραμείνει στην Κύπρο, ενώ αμετάβλητη θα παραμείνει και η επωνυμία τους.

Σχετικά, τώρα, με τους εργαζομένους, ο επικεφαλής των Κυπριακών Αερογραμμών τόνισε πως είναι ανάγκη να διατηρηθούν όσο το δυνατόν περισσότερες θέσεις εργασίας. Επιπροσθέτως, εξέφρασε την ελπίδα ο στρατηγικός επενδυτής να μπορεί να προσλάβει και επιπλέον προσωπικό.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή