Απογειώνεται η αγορά επιχειρηματικών τζετ

Απογειώνεται η αγορά επιχειρηματικών τζετ

2' 27" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αναζωογονείται σταδιακά η αγορά επιχειρηματικών αεροσκαφών τζετ, η οποία είχε δεχθεί σοβαρό πλήγμα εξαιτίας της διεθνούς χρηματοπιστωτικής κρίσης. Τα υψηλόβαθμα διοικητικά στελέχη των επιχειρήσεων στρέφονται σε μικρά και μεσαίου μεγέθους μοντέλα, γεγονός εξαιρετικά ευνοϊκό για εταιρείες όπως η βραζιλιάνικη Εmbraer, η οποία παρουσιάζει αυτήν την περίοδο τα πιο σύγχρονα τζετ της. Αξίζει να σημειωθεί πως το πρώτο εξάμηνο του 2014 οι πωλήσεις μικρών τζετ αυξήθηκαν κατά 20%, σύμφωνα με τον σύμβουλο αεροπλοΐας Μπράιαν Φόλεϊ.

Η συγκεκριμένη μικρή αγορά δέχθηκε πλήγμα την περίοδο 2008-2013, καθώς οι πωλήσεις της ελαττώθηκαν δραστικά κατά 62%. Τα εταιρικά κέρδη αυξάνονται και οι επικεφαλής των μεγάλων ομίλων αγοράζουν αεροσκάφη όπως τα Legacy 450 και Legacy 500 της Embraer. Εχει προηγηθεί μια ανάκαμψη και της αγοράς μεγαλύτερων εταιρικών τζετ, όπως αυτά που αγόρασαν οι Exxon Mobil και Wal – Mart. Η Ralph Lauren απέκτησε ένα τζετ Falcon 2000EX της Dassault, της ανταγωνιστικής εταιρείας της Embraer.

Στην κατηγορία των μεσαίου μεγέθους αεροσκαφών διεθνώς κάνει φέτος το ντεμπούτο του μόνο ένα αεροσκάφος, το Legacy 500 της Embraer. Η κατηγορία αυτή αφορά αεροσκάφη βάρους από 5,6 έως σχεδόν 24 τόνους, σύμφωνα με τη Γενική Ενωση Αεροναυπηγικών Εταιρειών. Οτιδήποτε ελαφρύτερο θεωρείται μικρό αεροσκάφος. Το μοντέλο Legacy 500 έλαβε την αναγκαία έγκριση από τον αρμόδιο φορέα αεροπλοΐας στη Βραζιλία. Μπορεί να μεταφέρει δώδεκα άτομα και να διανύσει 3.000 ναυτικά μίλια. Κατά τα στοιχεία του Bloomberg, τα έσοδα από τις πωλήσεις εταιρικών τζετ το πρώτο εξάμηνο τρέχοντος αυξήθηκαν για την Embraer 45% στα 1,6 δισ. ρεάλ (703 εκατ. δολάρια).

Η πρώτη μεγαλύτερη αγορά εταιρικών τζετ είναι οι Ηνωμένες Πολιτείες, ακολουθεί ο Καναδάς και μετά η Βραζιλία. Από την αρχή της χρονιάς η τιμή μετοχής της Embraer έχει ανέλθει 16%, βοηθούμενη από το ανανεωμένο ενδιαφέρον για μικρομεσαία τζετ. Συνολικά το 2008 πουλήθηκαν 1.300 αεροσκάφη, ενώ το 2013 οι πωλήσεις ανεξαρτήτως μεγέθους μειώθηκαν 48% εν συγκρίσει με το 2008. Θύμα των περιστάσεων αυτών ήταν η Hawker Beechcraft, η οποία χρεοκόπησε το 2012 και λίγο πριν εξαγορασθεί από την Textron.

Οι μικροί και οι μεγάλοι

Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, οι πωλήσεις μεγάλων εταιρικών τζετ έχουν επανέλθει σε επίπεδα προ κρίσης. «Ωστόσο, τα μικρά και τα μεσαία αεροσκάφη, που χρησιμοποιούν τα διοικητικά στελέχη για τις μετακινήσεις τους, είναι περισσότερο εξαρτημένα από τη χρηματοδότηση τρίτων και αυτό διαμόρφωσε την αγορά σε συνδυασμό με την αβεβαιότητα για τις οικονομικές προοπτικές», επισημαίνουν αναλυτές του κλάδου. Ειδικότερα, κατά τον Ρίτσαρντ Αμπουφάλια, αναλυτή της Teal Group, «μια πλήρης ανάκαμψη της αγοράς μικρών αεροσκαφών απαιτεί κάποιο χρονικό διάστημα, μιας και οι διευθύνοντες σύμβουλοι των πολυεθνικών ομίλων μετρούν ακόμα τα χρήματά τους». Είναι ακόμη φοβισμένοι, προσθέτει ο κ. Αμπουφάλια, και έχουν τραυματιστεί από τα όσα συνέβησαν το 2007, το 2008 και το 2009. Πάντως, η Ralph Lauren, η οποία αγόρασε ένα Falcon 2000EX, έχει το προφίλ του τυπικού αγοραστή εταιρικού τζετ με τα καθαρά κέρδη αυξημένα κατά 3,5%, στα 776 εκατ. δολάρια, το οικονομικό έτος 2014 έναντι του 2013. Τέλος, η NetJet, η μονάδα πολυτελών αερομεταφορών του Γουόρεν Μπάφετ, βλέπει τη ζήτηση να ξεπερνά τις προβλέψεις.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή