Δικαστική νίκη των Γερμανών οδηγών ταξί κατά των «πειρατών» της UberPoP

Δικαστική νίκη των Γερμανών οδηγών ταξί κατά των «πειρατών» της UberPoP

2' 21" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εμπόδια ως προς τo άνοιγμα της αγοράς των ταξί παρουσιάζονται στη Γερμανία, όταν άλλα κράτη-μέλη στην Ευρωζώνη δέχονται μεγάλες πιέσεις για την απελευθέρωση των αγορών τους. Στην προκειμένη περίπτωση, εκπρόσωποι των αυτοκινητιστών ταξί έχουν προσφύγει στα δικαστήρια εναντίον της Uber, της εταιρείας που συνδέει μέσω εφαρμογών κινητής τηλεφωνίας οδηγούς και επιβάτες ταξί σε όλον τον κόσμο.

Κατόπιν απόφασης του δικαστηρίου της Φρανκφούρτης, μπορεί να επιβληθεί πρόστιμο 250.000 ευρώ ανά διαδρομή εις βάρος της διαδικτυακής υπηρεσίας ταξί Uber εάν παραβιάσει προσωρινά ασφαλιστικά μέτρα. Η επίτροπος της Ε.Ε. για την Ψηφιακή Ατζέντα, Νέλι Κρόες, δήλωσε επί του θέματος στη βρετανική εφημερίδα Financial Times ότι «η θέση μου είναι πως δεν είναι σωστό να υπάρχουν νέα τείχη στο Βερολίνο. Δεν μπορούμε απλά να μπλοκάρουμε νέα επιχειρηματικά μοντέλα και νέες ευκαιρίες στην Ευρώπη». «Δεν πρόκειται απλά για μια μεμονωμένη εταιρεία. Η διαμάχη αυτή αφορά το εάν η Ευρώπη έχει το θάρρος να ανοιχτεί στις νέες ευκαιρίες που δημιουργούνται από την τεχνολογία», προσθέτει η κ. Κρόες.

Η απόφαση των ασφαλιστικών μέτρων ελήφθη έπειτα από προσφυγή του γερμανικού συνδικάτου οδηγών ταξί (Taxi Deutschland), αν και η Uber προτίθεται να ασκήσει έφεση. Η εταιρεία δήλωσε πως θα συνεχίσει τη λειτουργία της υπηρεσίας UberPoP στη Φρανκφούρτη παρά το γεγονός ότι τα ασφαλιστικά μέτρα μπορεί να ισχύουν μέχρι την εκδίκαση της έφεσης εάν εκτελεστούν από τον ενάγοντα, την Taxi Deutschland.

Είναι η τέταρτη δικαστική διένεξη ανάμεσα σε εκπροσώπους αυτοκινητιστών ταξί και της Uber στη Γερμανία. Προσφυγές εις βάρος της Uber έχουν ασκηθεί στο Αμβούργο και το Βερολίνο, αλλά η Uber δεν παραιτείται καθώς η γερμανική αγορά είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη στην Ευρώπη. Ανάλογα νομικά εμπόδια έχει συναντήσει, επίσης, στις Βρυξέλλες, στο Λονδίνο και στη Νότια Κορέα. Στη Φρανκφούρτη, η υπηρεσία UberPoP, εις βάρος της οποίας εκδόθηκαν τα ασφαλιστικά μέτρα, ορίζει ελάχιστο κόστος μιας διαδρομής τα 4 ευρώ, ένα ευρώ ανά χιλιόμετρο και 0,35 ευρώ ανά λεπτό, συνδέοντας ιδιώτες οδηγούς με επιβάτες μέσω κινητών τηλεφώνων.

Το σκεπτικό της απόφασης

Ο πρόεδρος της Taxi Deutschland, Ντίτερ Σίνκερ, δήλωσε πως «η νομοθεσία για τη μεταφορά επιβατών αφορά την προστασία οδηγών και καταναλωτών. Δεν μπορεί να παρακαμφθεί, ανεξάρτητα από το πόσο φιλελεύθερη είναι μια εταιρεία». Eκπρόσωπος της Uber δήλωσε, από την άλλη πλευρά, πως «θεωρούμε πως η καινοτομία και ο ανταγωνισμός είναι ωφέλιμα για όλους, επιβάτες και οδηγούς». Βάσει της γερμανικής νομοθεσίας, οι οδηγοί ταξί χωρίς επαγγελματική άδεια μπορούν να μεταφέρουν επιβάτες εάν δεν χρεώνουν περισσότερα από το λειτουργικό κόστος της διαδρομής. Η Uber λειτουργεί ως μεσάζων που συνδέει οδηγούς και επιβάτες, κάτι που σημαίνει πως μπορεί να λαμβάνει προμήθεια. Αυτή η τακτική κρίθηκε παράνομη από το δικαστήριο της Φρανκφούρτης. Στη Γερμανία, η Uber παρέχει, επίσης, την υπηρεσία UberBlack που συνδέει επαγγελματίες σοφέρ με υποψήφιους πελάτες για τη μεταφορά τους με λιμουζίνες έναντι ελκυστικού τιμήματος, ενώ η UberPoP δίνει την επιλογή «μοιράσματος των διαδρομών» ανάμεσα σε ιδιώτες οδηγούς και επιβάτες, με πολύ χαμηλότερο κόστος.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή