Απερρίφθη το σχέδιο για νέο αεροδρόμιο στο Λονδίνο

Απερρίφθη το σχέδιο για νέο αεροδρόμιο στο Λονδίνο

2' 28" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ιδιαίτερα δαπανηρή και ματαιόδοξη θεωρείται η πρόταση για την ανοικοδόμηση νέου μεγάλου αερολιμένα σε τεχνητό νησί στον Τάμεση, ώστε να αντικατασταθεί το Χίθροου, ως κεντρικό αεροδρόμιο στο Λονδίνο. Τα σχετικά αναφέρουν σε δημοσίευμά τους οι Financial Times, επικαλούμενοι την αρμόδια Ανεξάρτητη Επιτροπή Πολιτικής Αεροπορίας. Το εν λόγω σχέδιο για την κατασκευή αερολιμένα σε τεχνητό νησί στις εκβολές του Τάμεση εκτιμάται ότι θα κόστιζε περί τα 100 δισ. στερλίνες (125,7 δισ. ευρώ). Η πρόταση υποβλήθηκε από τον εκκεντρικό δήμαρχο του Λονδίνου Μπόρις Τζόνσον, εξού και το σχεδιαζόμενο τεχνητό νησί ονομάζεται «Νήσος Μπόρις».

Ούτως ή άλλως, πάντως, η επέκταση των λονδρέζικων αεροδρομίων έχει αναχθεί σε μείζον και επείγον ζήτημα, δεδομένου ότι θα έχουν εξαντλήσει τα όριά τους το 2025. Η κυβέρνηση του Ντέιβιντ Κάμερον ανέθεσε στην Ανεξάρτητη Επιτροπή Πολιτικής Αεροπορίας υπό την προεδρία του επιχειρηματία σερ Χάουαρντ Ντέιβις να μελετήσει τις δυνατότητες ενίσχυσης των υφισταμένων αεροδρομίων του Λονδίνου και της Βρετανίας συνολικότερα. Οι άλλες πιθανότητες -πλην της «Νήσου Μπόρις»- είναι οι εξής: η προσθήκη τρίτου διαδρόμου προσγείωσης και απογείωσης στον υφιστάμενο κομβικό αερολιμένα του Χίθροου, η επέκταση ενός υπάρχοντος διαδρόμου στο Χίθροου και η κατασκευή νέου διαδρόμου στο δεύτερο λονδρέζικο αεροδρόμιο του Γκάτγουϊκ. Προς επίρρωση της θέσης του για τον αερολιμένα στον ποταμό Τάμεση, ο δήμαρχος του Λονδίνου υπογράμμισε ότι «η προσθήκη αεροδιαδρόμου στο Χίθροου είναι πολύ κοντόφθαλμη, εφόσον δεν θα κατασκευαστεί πριν από το 2029, ενώ με την υλοποίηση της δικής του πρότασης θα αποδεσμευθούν τεράστιες εκτάσεις γης στο Χίθροου για ποικίλες χρήσεις».

Προθεσμία

Η Επιτροπή του σερ Χάουαρντ έχει δεσμευθεί να ολοκληρώσει τη διερεύνηση των προτάσεων και τη διατύπωση συμπερασμάτων μέχρι το καλοκαίρι του 2015. Η απόρριψη της πρότασης του δημάρχου του Λονδίνου έδωσε την εντύπωση πως το έργο της προχωρεί αποφασιστικά, αναφέρουν αναλυτές. Ο επιχειρηματικός κόσμος, παράλληλα, τάσσεται υπέρ μιας βιώσιμης λύσης για τα βρετανικά αεροδρόμια. Ωστόσο οι Φιλελεύθεροι Δημοκράτες, οι οποίοι συμμετέχουν στον κυβερνητικό συνασπισμό του Ντέιβιντ Κάμερον, εκφράζουν τη ριζική αντίρρησή τους στην επέκταση των αεροδρομίων της Βρετανίας.

Στο προεκλογικό τους μανιφέστο επισημαίνουν ότι αντιτίθενται στην αύξηση των διαδρόμων προσγείωσης και απογείωσης συνολικά στη χώρα. Αυτό μεταφράζεται σε βέτο, εάν στην επόμενη κυβέρνηση, η οποία θα ανακύψει μετά τις εκλογές του Μαΐου του 2015, συμμετέχουν και οι Φιλελεύθεροι Δημοκράτες. Τα επιχειρήματά τους κατά της επέκτασης των διαδρόμων βασίζονται στις συνέπειες που θα έχουν για τις κλιματικές αλλαγές. Επιπλέον, οι Φιλελεύθεροι Δημοκράτες έλαβαν υπ’ όψιν τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει μια επέκταση του Χίθροου στους ψηφοφόρους που κατοικούν στις γειτονικές περιοχές. Ηδη, πολλοί διαμαρτύρονται, καθώς μια τέτοια προοπτική θα αυξήσει τον θόρυβο και θα επιδεινώσει την ατμοσφαιρική ρύπανση.

Οπως είναι αναμενόμενο, οι επιχειρηματίες ζητούν από τους πολιτικούς μία ξεκάθαρη λύση. Η Συνομοσπονδία Βρετανών Βιομηχάνων προειδοποιεί ότι οι νέοι διάδρομοι θα πρέπει να λειτουργούν το 2020. Ο δε Ανταμ Μάρσαλ, αρμόδιος πολιτικής στο Εμπορικό Επιμελητήριο της Βρετανίας, παρατηρεί, εν κατακλείδι: «Τα συμφέροντα των βρετανικών εταιρειών θα εξυπηρετηθούν με τον καλύτερο τρόπο, εάν κάθε αεροδρόμιο με βιώσιμο σχέδιο επέκτασης μπορούσε να λάβει την άδεια να επεκταθεί. Δυστυχώς, οι πολιτικοί απομακρύνουν την πιθανότητα αυτή».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή