ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα τουβλάκια της Lego κατακτούν τον κόσμο

ta-toyvlakia-tis-lego-kataktoyn-ton-kosmo-2043013

Τα πλαστικά τουβλάκια και τα τετραγωνισμένα ανθρωπάκια της Lego κατακτούν τον κόσμο των παιχνιδιών. Στο πρώτο εξάμηνο του έτους η δανική εταιρεία ξεπέρασε σε συνολικές πωλήσεις τη Mattel, σε μεγάλο βαθμό χάρη στην επιτυχία της ομώνυμης ταινίας, η οποία έκοψε παγκοσμίως εισιτήρια αξίας 468 εκατομμυρίων δολαρίων (361 εκατ. ευρώ) και, ακόμη σημαντικότερο, οδήγησε χιλιάδες παιδιά να αναζητήσουν τα προϊόντα της εταιρείας που εμφανίζονται στην ταινία. Οι πωλήσεις της Lego ξεπέρασαν τις πωλήσεις της Hasbro ήδη από πέρυσι. Οι ανακατατάξεις στη βιομηχανία των παιχνιδιών οφείλονται, εν μέρει, στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν παραδοσιακές αμερικανικές εταιρείες. Οι πωλήσεις της κούκλας μπάρμπι της εταιρείας Mattel υποχωρούν εδώ και δύο χρόνια. Μπορεί οι πωλήσεις Transformers και My Pretty Ponies της Hasbro να έχουν ανακάμψει, ωστόσο οι πωλήσεις επιτραπέζιων παιχνιδιών της εταιρείας είναι πολύ απογοητευτικές τελευταία.

Η κατάκτηση της κορυφής των πωλήσεων από τη Lego αναμφίβολα αποτελεί μεγάλη επιτυχία, όμως η δανική εταιρεία έχει ξεπεράσει τις αμερικανικές ανταγωνίστριές της σε κερδοφορία εδώ και τρία χρόνια. Προσφέροντας ουσιαστικά ένα προϊόν και έχοντας κατασκευάσει σειρά εργοστασίων ανά τον κόσμο, η Lego έχει καταφέρει να φτιάξει ένα από τα πλέον επιτυχημένα επιχειρηματικά μοντέλα στη βιομηχανία των παιχνιδιών, ή γενικότερα σε οποιαδήποτε βιομηχανία. Το περιθώριο κέρδους της ήταν πάνω από 20% τα τελευταία τέσσερα χρόνια και ανήλθε στο 24% το α΄ εξάμηνο του 2014. Στην ίδια περίοδο, το περιθώριο κέρδους της Hasbro μειώθηκε από το 9% στο 4%, ενώ της Mattel μειώθηκε από το 10% σχεδόν στο 0%. Το άλλο συγκριτικό πλεονέκτημα της Lego είναι ότι δεν υπάρχουν στην αγορά πολλά προϊόντα που να είναι τόσο ανταγωνιστικά όσο τα δικά της. Οταν ένα κοριτσάκι θέλει μια κούκλα, οι επιλογές είναι αναρίθμητες, αλλά δεν ισχύει καθόλου το ίδιο για τα παιχνίδια κατασκευών.