«Κλειστή» η γερμανική αγορά των ταξί στη νέα τεχνολογία

«Κλειστή» η γερμανική αγορά των ταξί στη νέα τεχνολογία

2' 26" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το άνοιγμα της γερμανικής αγοράς των ταξί στην τεχνολογία συνάντησε τεράστια εμπόδια από τα εδραιωμένα συμφέροντα της βιομηχανίας, σε ένα τεστ ντράιβ εκσυγχρονισμού που απέτυχε τελικά. Πρωταγωνιστής σε αυτήν την υπόθεση είναι η Uber. Η παγκόσμια εταιρεία που συνδέει μέσω εφαρμογών κινητών τηλεφώνων οδηγούς και επιβάτες ταξί σε όλον τον κόσμο βρίσκεται αντιμέτωπη με τη μεγαλύτερη νομική πρόκληση μέχρι σήμερα, αφού απαγορεύτηκε η παροχή υπηρεσιών της UberPoP σε όλη τη Γερμανία. Κατόπιν προσφυγής της ένωσης αυτοκινητιστών ταξί στη Γερμανία (Taxi Deutschland), οι δικαστικές αρχές της Φρανκφούρτης αποφάσισαν τη λήψη προσωρινών ασφαλιστικών μέτρων σε όλη τη χώρα. Εάν η Uber συνεχίσει να παρέχει τη λειτουργία UberPoP, αγνοώντας τα μέτρα βρίσκεται αντιμέτωπη με πρόστιμο ύψους 250.000 ευρώ ανά διαδρομή.

Η δικαστική διένεξη ανάμεσα στην Taxi Deutschland και την Uber προκάλεσε την αντίδραση της επιτρόπου για την Ψηφιακή Ατζέντα, Νέλι Κρόες. Η επίτροπος δήλωσε αυτήν την εβδομάδα πως «δεν είναι σωστό να υπάρχουν νέα τείχη στο Βερολίνο. Δεν μπορούμε απλά να μπλοκάρουμε νέα επιχειρηματικά μοντέλα και νέες ευκαιρίες στην Ευρώπη». «Η διαμάχη αυτή αφορά το εάν η Ευρώπη έχει το θάρρος να ανοιχτεί στις νέες ευκαιρίες που δημιουργούνται από την τεχνολογία». Η UberPoP φέρνει σε επαφή οδηγούς ταξί και επιβάτες στο πλαίσιο του άτυπου καθεστώτος «μοιράσματος διαδρομών». Βάσει της γερμανικής νομοθεσίας, οι οδηγοί ταξί χωρίς επαγγελματική άδεια μπορούν να μεταφέρουν επιβάτες εάν δεν χρεώνουν περισσότερα από το λειτουργικό κόστος της διαδρομής. Η UberPoP ορίζει στα 4 ευρώ το ελάχιστο κόστος διαδρομής, ένα ευρώ ανά χιλιόμετρο και 0,35 ευρώ ανά λεπτό. Το δικαστήριο αποφάσισε πως ο εκ των προτέρων προσδιορισμός του κόστους μιας διαδρομής παραβιάζει τη νομοθεσία στη Γερμανία.

Η εταιρεία έχει ανοιχτά δικαστικά μέτωπα σε όλο τον κόσμο

Τα προσωρινά ασφαλιστικά μέτρα που επιβλήθηκαν εις βάρος της Uber στη Γερμανία, απαγορεύοντας την παροχή της υπηρεσίας UberPoP, αποτελούν την τέταρτη δικαστική διαμάχη στη χώρα με εναγόμενο την εταιρεία με έδρα στο Σαν Φρανσίσκο. Δίκες με εκπροσώπους των οδηγών ταξί έχουν ξεσπάσει στο Αμβούργο και στο Βερολίνο, ενώ δικαστικά μέτωπα έχουν ανοίξει, επίσης, στις Βρυξέλλες, στο Λονδίνο και στη Νότια Κορέα. Η Uber δραστηριοποιείται σε 70 χώρες στην Ευρώπη και στην Ασία. Η εταιρεία αποτιμάται στα 17 δισ. δολάρια, ενώ βασική υπηρεσία είναι η παροχή υπηρεσιών λιμουζίνας έναντι ελκυστικού κόστους UberBlack αλλά και το «μοίρασμα διαδρομών».

Παρά τα νομικά εμπόδια, η Uber έχει ξεκαθαρίσει πως επιθυμεί να συνεχίσει τη λειτουργία της στη Γερμανία που είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά στην Ευρώπη. Προτίθεται, μάλιστα, να ασκήσει έφεση στα ασφαλιστικά μέτρα. Μια τέτοια πρόθεση δεν θα μπορούσε παρά να προκαλέσει ακόμη περισσότερο τον πρόεδρο της Taxi Deutschland, Ντίτερ Σίνκερ. «Η νομοθεσία για τη μεταφορά επιβατών αφορά την προστασία οδηγών και καταναλωτών. Δεν μπορεί να παρακαμφθεί, ανεξάρτητα από το πόσο φιλελεύθερη είναι μια εταιρεία», δήλωσε χαρακτηριστικά αυτήν την εβδομάδα. Προσέθεσε δε πως «η Uber λειτουργεί με δισεκατομμύρια που παρέχονται από την Goldman Sachs και την Google και οι οποίες κρύβονται πίσω από το περιτύλιγμα της νεοσύστατης εταιρείας (start-up), η οποία αυτοπροβάλλεται ως ο σωτήρας της νέας οικονομίας».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή