ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πεδίο λαμπρό για το λιανεμπόριο τα κοινωνικά δίκτυα

pedio-lampro-gia-to-lianemporio-ta-koinonika-diktya-2045459

Υπάρχει μεγάλος ενθουσιασμός στις εταιρείες-χρήστες των κοινωνικών δικτύων, οι οποίες θεωρούν πως η ανάρτηση κειμένων για την προβολή προϊόντων θα οδηγήσει σε εκρηκτική και άμεση αύξηση πωλήσεων στους ιστοτόπους των ηλεκτρονικών καταστημάτων τους. Η αλήθεια είναι ότι οι ηλεκτρονικές διαφημίσεις επηρεάζουν όλες τις αγορές εντός και εκτός Διαδικτύου. Η δε ηγετική δύναμη στα κοινωνικά δίκτυα, η οποία καθοδηγεί το μάρκετινγκ του ηλεκτρονικού εμπορίου, είναι το Facebook. Το 71% των ενηλίκων χρηστών του Ιντερνετ στις ΗΠΑ έχουν και σελίδα στο Facebook. To κέρδος του ανά διαφημιστική ανάρτηση είναι κατά μέσο όρο 3,58 δολάρια, όταν το Twitter αποκομίζει μόλις 85 σεντς. Τα σχετικά αναφέρει, βάσει έρευνάς της, η μονάδα Business Insider (ΒΙ) Intelligence, του ομώνυμου ειδησεογραφικού ιστοτόπου. Μέχρι σήμερα ένα ελάχιστο ποσοστό των συνολικών διαδικτυακών πωλήσεων πηγάζει άμεσα από τις διαφημίσεις των κοινωνικών δικτύων. Ωστόσο ο όγκος του εμπορίου μέσω κοινωνικών δικτύων αυξάνεται ραγδαία και σε ορισμένες περιπτώσεις σε ρυθμούς τριψήφιους.

Σύμφωνα με την ΒΙ Intelligence, το 2013 οι πωλήσεις μέσω κοινωνικών δικτύων αυξήθηκαν με τριπλάσιο ρυθμό σε σύγκριση με τον αντίστοιχο συνολικά του ηλεκτρονικού εμπορίου σε παγκόσμια κλίμακα. Πάντως, ένα χαρακτηριστικό της καταναλωτικής συμπεριφοράς των χρηστών Facebook, Twitter Instagram και Pinterest, αλλά και του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, είναι ότι όσοι δουν μία διαφήμιση ίσως να μη σπεύσουν σε ηλεκτρονική αγορά. Ωστόσο σε ορίζοντα μιας εβδομάδας οι ίδιοι άνθρωποι θα οδηγηθούν στο συμβατικό κατάστημα για να αγοράσουν το διαφημιζόμενο προϊόντα στο Facebook ή το Twitter. Τέλος, σύμφωνα με τα στοιχεία του Internet Retailer’s Social Media 500, οι 500 μεγαλύτεροι όμιλοι λιανεμπορίου στις ΗΠΑ αποκόμισαν από τις αγορές μέσω των κοινωνικών δικτύων 2,69 δισ. δολάρια το 2013, αύξηση 60% και πλέον από το 2012, όταν συνολικά το ηλεκτρονικό εμπόριο αυξήθηκε μόνο 17%.