ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η Air France αποσύρει το σχέδιο επέκτασης της Transavia

i-air-france-aposyrei-to-schedio-epektasis-tis-transavia-2046435

Σε υποχώρηση οδηγήθηκε η διοίκηση της Air France, προσβλέποντας σε λύση της 11ήμερης απεργίας των πιλότων της. Η εταιρεία υποσχέθηκε στο συνδικαλιστικό τους όργανο, SNPL, να αποσύρει μέρος των σχεδίων της για μεταφορά δραστηριοτήτων της στον αερομεταφορέα της χαμηλών ναύλων Transavia. Με δεδομένο ότι ο γαλλικός αερομεταφορέας ζημιώνεται έως και κατά 15 εκατ. ευρώ την ημέρα λόγω των απεργιακών κινητοποιήσεων, μέχρι στιγμής έχει απολέσει έως και 165 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, από την απεργία έχουν επηρεαστεί σχεδόν οι μισές από τις πτήσεις της Air France.

Αποκλιμάκωση

Aρχικά η διοίκηση της εταιρείας προσφέρθηκε να παγώσει τα σχέδιά της και να δώσει εγγυήσεις ότι δεν θα υπάρξει μετακίνηση και απώλεια θέσεων εργασίας. Στη συνέχεια προσφέρθηκε να αποσύρει τα σχέδιά της για μετάθεση ενός τμήματος των δραστηριοτήτων της στην Τransavia. Ωστόσο, οι πιλότοι της Air France δεν φάνηκαν ευχαριστημένοι από τις προτάσεις της και συνέχιζαν την απεργία εν αναμονή βελτιωμένης προσφοράς. Παράλληλα, διεξάγονταν διαπραγματεύσεις, οι οποίες δεν είχαν ολοκληρωθεί μέχρι αργά χθες το βράδυ. Συν τοις άλλοις, το συνδικάτο SNPL έχει υποβάλει περαιτέρω αιτήματα για τους όρους εργασίας όσων απασχολούνται στην Transavia εντός Γαλλίας, αλλά η διοίκηση της Air France τα απέρριψε. Αφορμή της κινητοποίησης των πιλότων ήταν η προοπτική απώλειας των θέσεων εργασίας τους λόγω των σχεδίων της Air France.

Η Αir France – KLM, μητρική της Air France, επιδιώκει να ενισχύσει την Transavia, τον βραχίονα φθηνών αεροπορικών δρομολογίων της, ώστε να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό από τις ανεξάρτητες εταιρείες χαμηλών ναύλων. Αναφέρεται ότι η Air France – KLM είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία στην Ευρώπη με κριτήριο τα έσοδά της. Στην πρώτη θέση βρίσκεται η γερμανική Lufthansa, η οποία πράττει ανάλογα με το να επεκτείνει τις δραστηριότητες φθηνών ναύλων. Κι εκείνη βρίσκεται αντιμέτωπη με το ενδεχόμενο απεργίας των πιλότων της. Για την Air France – KLM στόχος είναι να αυξήσει τη δυναμικότητα της Transavia από τα 14 αεροσκάφη της για εσωτερικά δρομολόγια στη Γαλλία σε 100 αεροσκάφη, τα οποία θα διεκπεραιώνουν δρομολόγια σε όλη την Ευρώπη. Eπιπλέον, η Air France επιδιώκει να υπερδιπλασιάσει έως το 2017 τους επιβάτες που θα μεταφέρει η Transavia. Αυτή η προοπτική δημιουργεί προβληματισμό στους Γάλλους πιλότους της Air France, οι οποίοι φοβούνται ότι τα σχέδια της διοίκησης θα σημάνουν μετακινήσεις θέσεων εργασίας προς τον αερομεταφορέα φθηνών ναύλων και χειρότερες συνθήκες εργασίας.

Κατά τους διευθύνοντες συμβούλους των Air France – KLM και Air France, Αλεξάντερ ντε Ζινιάκ και Φρεντερίκ Γκατζί, αντίστοιχα: «Το σχέδιο της Transavia είναι 100% υπέρ της Γαλλίας. Με την ανάπτυξη του αερομεταφορέα αυτού θα τονωθεί η ανάπτυξη στη χώρα και πολύ γρήγορα θα δημιουργήσει περισσότερες από 1.000 θέσεις εργασίας στη Γαλλία, συμπεριλαμβανομένων και 250 θέσεων πιλότων». Εκφράζοντας την ανησυχία του ο υπουργός Μεταφορών της Γαλλίας, Αλέν Βινταλίς, δήλωσε ότι η μοίρα της Air France διακυβεύεται όσο η απεργία συνεχίζεται. Το γαλλικό Δημόσιο διατηρεί στον αερομεταφορέα μερίδιο της τάξεως του 16%.