Η Βρετανία πωλεί τη συμμετοχή της στο τούνελ της Mάγχης

Η Βρετανία πωλεί τη συμμετοχή της στο τούνελ της Mάγχης

1' 50" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εκτός Eurostar επιδιώκει να βρεθεί η βρετανική κυβέρνηση, η οποία διατηρεί μερίδιο της τάξεως του 40%. Η Eurostar αποτελεί την εταιρεία, η οποία διαχειρίζεται τον υποθαλάσσιο σιδηρόδρομο της Μάγχης μεταξύ Ντόβερ και Καλαί. Το Λονδίνο πιστεύει πως με τη διάθεση του μεριδίου αυτού θα στηρίξει περαιτέρω τα δημόσια οικονομικά της χώρας. Η πρόθεση της πώλησης είχε δημοσιοποιηθεί ήδη από το 2013 στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος Υποδομών.

Κατά τα προβλεπόμενα στο εν λόγω πρόγραμμα, η κυβέρνηση του Ντέιβιντ Κάμερον προσβλέπει σε σχεδόν 20 δισεκατομμύρια στερλίνες (σχεδόν 25,3 δισ. ευρώ). Tα έσοδα αυτά θα προέλθουν από τη διάθεση εταιρικών και χρηματοπιστωτικών περιουσιακών στοιχείων της Eurostar, επισημαίνει το BBC. Οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των εργαζομένων (RΜΤ) στην εταιρεία, καθώς και το αντιπολιτευόμενο κόμμα των Εργατικών διατυπώνουν τις ανησυχίες τους για την πώληση αυτού του σημαντικού τμήματος της Eurostar. Από πλευράς του ο υπουργός Οικονομικών Τζορτζ Οσμπορν, δήλωσε χθες ότι «είμαι αποφασισμένος να προωθήσω τις αποφάσεις για τη μεταρρύθμιση της βρετανικής οικονομίας και την αντιμετώπιση των χρεών. Επιπλέον, επιδιώκω την καλύτερης ποιότητας υποδομή για τη Βρετανία και την καλύτερη αναλογία αξίας – χρημάτων, που δίνουν οι φορολογούμενοι». Κατά τον γενικό γραμματέα του συνδικάτου των σιδηροδρόμων RMT, Μικ Κας, η πρωτοβουλία της κυβέρνησης Κάμερον θα οδηγήσει στο να διατεθούν ακόμα περισσότεροι βρετανικοί σιδηρόδρομοι σε ξένα χέρια.

Η Μαίρη Κριφ, σκιώδης υπουργός Μεταφορών των Εργατικών, υπογράμμισε τα εξής: «Το Εθνικό Λογιστήριο πρέπει επειγόντως να διενεργήσει μία έρευνα για να διαπιστώσει τη σχέση αξίας και χρημάτων, πριν όμως προχωρήσει η διαδικασία πώλησης». Επισημαίνοντας ότι δεν θα πρέπει και πάλι να επιβαρυνθούν οι φορολογούμενοι λόγω κακών συμβουλών από το Σίτι προς απρόσεχτους υπουργούς». Οι πρώτες συμφωνίες αναμένονται το πρώτο τρίμηνο του 2015.

Η Eurostar συναπαρτίζεται από τρεις εταίρους, τις σιδηροδρομικές εταιρείες SNFC, SNCB και LCR (αρχικά British Rail). Η έναρξη των δρομολογίων έγινε το 1994 και έκτοτε έχουν μετακινηθεί περισσότερα από 145 εκατομμύρια επιβάτες, ενώ μόνο το 2013 είχαν μεταφερθεί από και προς τη Βρετανία άνω των 10 εκατομμυρίων επιβατών. Την περίοδο 2004-2014 οι αριθμοί βαίνουν αυξητικά κάθε χρόνο, αναφέρει το BBC. Πέραν της συγκεκριμένης εταιρείας, η κυβέρνηση Κάμερον είχε αναφέρει ως άλλες πιθανές ιδιωτικοποιήσεις την URENCO, εταιρεία εμπλουτισμού ουρανίου, τα περιουσιακά στοιχεία του συνταξιοδοτικού ταμείου των ταχυδρομείων (Royal Mail) και το χαρτοφυλάκιο φοιτητικών δανείων.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή