ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ρομπότ «βλέπουν» διαφημίσεις 6,3 δισ. δολ.

rompot-vlepoyn-diafimiseis-6-3-dis-dol-2058389

Υπολογιστές, που ελέγχουν εξ αποστάσεως χάκερ, «βλέπουν» το 23% των διαδικτυακών διαφημίσεων και όχι κανονικοί άνθρωποι, σύμφωνα με έρευνα της Association of National Advertisers στις ΗΠΑ. Υπολογίζεται πως η ζημία από την απάτη αυτή θα ανέλθει για τις διαφημιζόμενες εταιρείες στα 6,3 δισ. δολ. το 2015. Τη διαδικασία διεκπεραιώνουν εξ αποστάσεως διάφοροι χάκερ, οι οποίοι χρησιμοποιούν ως ρομπότ τους υπολογιστές ανυποψίαστων χρηστών και τους συνδέουν μεταξύ τους. Η ψευδής παρακολούθηση ψηφιακών διαφημίσεων τοποθετείται χρονικά αργά τη νύχτα και τις πρώτες πρωινές ώρες. Κατά την Association of National Advertisers (Eθνική Ενωση Διαφημιστών), το αποτέλεσμα της δράσης των χάκερ είναι ότι οι εταιρείες πληρώνουν για διαφημίσεις στο Διαδίκτυο, τις οποίες, ωστόσο, δεν βλέπουν άνθρωποι ή τις βλέπουν λιγότεροι από όσους αντιστοιχούν στο καθορισμένο κόστος.

«Μας ληστεύουν, γιατί αυτό, που συμβαίνει δεν αφορά ανεπάρκειες του συστήματος προβολής αλλά καθαρή εγκληματική ενέργεια», επισημαίνει ο Μπομπ Λαϊοντάις, επικεφαλής της Ενωσης. Σε αυτήν ανήκουν 640 εταιρείες, μεταξύ των οποίων κολοσσοί τύπου Wal-Mart και Ford, οι οποίοι δαπανούν 250 δισ. δολάρια ετησίως για την προβολή τους. Η White Ops., μία εταιρεία με δραστηριότητες στην ασφάλεια του Διαδικτύου, αναφέρει πως το 2015, εάν οι χάκερ δεν ελεγχθούν, θα προξενήσουν ζημίες 6,3 δισ. δολ. Οι χάκερ χρησιμοποιούν κακόβουλο λογισμικό και συνδέουν υπολογιστές μεταξύ τους. Στη συνέχεια τους δίνουν εντολή να κάνουν περιήγηση στο Ιντερνετ και να βλέπουν διαφημίσεις. Κατόπιν, πωλούν τις «υπηρεσίες» αυτές σε εταιρείες, που ειδικεύονται στη διοχέτευση της κίνησης χρηστών σε ιστοσελίδες. Κατά τους αναλυτές, ο διαφημιστικός κλάδος είναι ανέτοιμος να αντιμετωπίσει τις διαφορετικές τύπου απάτες στο Διαδίκτυο. Μία λύση, που επιλέγουν ορισμένες διαφημιστικές, είναι να στοχεύουν σε υπολογιστές, οι οποίοι αντιστοιχούν σε κανονικές διευθύνσεις ανθρώπων, που κατοικούν στις ΗΠΑ. Ωστόσο, το 67% της δράσης των χάκερ συνδέεται με τέτοιους υπολογιστές. Τέλος, μία άλλη εναλλακτική θα ήταν οι διαφημιστές να κατευθύνουν τις διαφημίσεις τους στους χρήστες τις πρωινές ώρες, τις οποίες δεν προτιμούν οι χάκερ, όπως δείχνει σχετική έρευνα.