Στα 4,4 τρισ. ευρώ τα έσοδα των 250 κορυφαίων λιανεμπόρων

Στα 4,4 τρισ. ευρώ τα έσοδα των 250 κορυφαίων λιανεμπόρων

2' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τα έσοδα των 250 μεγαλύτερων λιανεμπόρων σε παγκόσμιο επίπεδο έφτασαν τα 4,4 τρισ. ευρώ από τον Ιούνιο 2013 έως τον Ιούνιο 2014, ενώ ο μέσος όρος των εσόδων ανά λιανέμπορο υπερέβη τα 17,4 δισ., όπως προκύπτει από τη νέα έκθεση της Deloitte Touche Tohmatsu Limited (DTTL) με τίτλο «Παγκόσμιες δυνάμεις του λιανικού εμπορίου για το 2015».

Tα έσοδα των 250 μεγαλύτερων λιανεμπόρων αυξήθηκαν κατά 4,1% το 2013 (σταθμισμένα με τις πωλήσεις και προσαρμοσμένα για τις μεταβολές των συναλλαγματικών ισοτιμιών), έπειτα από αύξηση ύψους 4,9% το 2012. Ενώ ο τζίρος συνέχισε να φθίνει, περίπου 80% των κορυφαίων 250 λιανεμπόρων (199 εταιρείες) κατέγραψαν αύξηση στα έσοδα τους από το λιανεμπόριο το οικονομικό έτος 2013.

Οι τάσεις για το 2015

Οι βασικές τάσεις του λιανεμπορίου για το 2015, σύμφωνα με τη μελέτη, είναι οι εξής:

• Ταξιδιωτικό λιανικό εμπόριο: Ο διεθνής τουρισμός αναμένεται να συνεχίσει να αυξάνεται παραπάνω από τις προσδοκίες παρά τις συνεχόμενες γεωπολιτικές και οικονομικές προκλήσεις παγκοσμίως. Οι διευρυνόμενες μεσαίες τάξεις των αναπτυσσόμενων οικονομιών ταξιδεύουν σε διάφορες πρωτεύουσες, ενισχύοντας τις λιανικές πωλήσεις. Για παράδειγμα, πάνω από το μισό των 16 δισ. ευρώ του κλάδου πολυτελείας στη Γαλλία εξαρτάται από τους τουρίστες. Το 2015, οι λιανέμποροι αναμένεται να εξυπηρετούν ολοένα και περισσότερους ταξιδιώτες «που ξοδεύουν πολλά», ιδιαιτέρως τουρίστες των αναδυόμενων οικονομιών, για να δώσουν ώθηση στην ανάπτυξή τους.

• Λιανικό εμπόριο μέσω κινητών: Το λιανικό εμπόριο μέσω κινητών αναμένεται να συνεχίσει να αυξάνεται επιθετικά. Το 65% του παγκόσμιου πληθυσμού θα χρησιμοποιεί κινητό τηλέφωνο έως το 2015, ενώ υπολογίζεται ότι το 83% της χρήσης του Διαδικτύου θα πραγματοποιείται μέσω κινητών συσκευών. Οι λιανέμποροι θα πρέπει να ανταποκριθούν προσφέροντας δωρεάν Wi-Fi στα καταστήματά τους και φιλικές για κινητά ιστοσελίδες λιανεμπορίου, προσαρμοσμένες στα διαφορετικά είδη συσκευών. Το απόρρητο και η ασφάλεια καθίστανται όλο και πιο σημαντικά, καθώς η διαφάνεια και η προστασία των πληροφοριών των πελατών θα είναι κρίσιμης σημασίας για τη διατήρηση της εμπιστοσύνης των πελατών, αφού το λιανικό εμπόριο μέσω κινητών γίνεται ο κανόνας.

• Ταχύτερο λιανικό εμπόριο: Η ταχύτητα συνεχίζει να παραμένει μια σημαντική τάση στο λιανεμπόριο. Αυτή περιλαμβάνει το να έρχονται στα καταστήματα τα είδη που παρουσιάζονται σε επιδείξεις μόδας όσο το δυνατό γρηγορότερα, προϊόντα περιορισμένης χρονικής διαθεσιμότητας και γρήγορες πωλήσεις για την ενθάρρυνση άμεσων αγορών, pop-up εγκαταστάσεις για τη γρήγορη παρουσίαση προϊόντων και υπηρεσιών στην αγορά και την καλύτερη προβολή τους, και αυτοεξυπηρετούμενα ταμεία και περίπτερα για τον περιορισμό ή την εξάλειψη του χρόνου αναμονής.

• Η εμπειρία του λιανικού εμπορίου: Το λιανικό εμπόριο πλέον δεν αφορά μόνο το προϊόν, αλλά και την εμπειρία αγοράς. Οι λιανέμποροι θα συνεχίσουν να εξερευνούν καινοτόμους τρόπους για τη βελτίωση της αγοραστικής εμπειρίας των καταναλωτών μέσω εκστρατειών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, φεστιβάλ, επιδείξεων μόδας και διαδραστικών οθονών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή