Πάσχα χωρίς τρένα έκαναν οι Πορτογάλοι

Πάσχα χωρίς τρένα έκαναν οι Πορτογάλοι

1' 31" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η συνεχιζόμενη για πέμπτη ημέρα απεργία των ελεγκτών των σιδηροδρόμων στην Πορτογαλία έχει προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στις μετακινήσεις των επιβατών εν μέσω των διακοπών του Πάσχα των καθολικών. Σχεδόν το 90% των δρομολογίων στη χώρα έχει ακυρωθεί, ενώ περισσότεροι από ένα εκατομμύριο επιβάτες έχουν ταλαιπωρηθεί τις ημέρες της απεργίας. Σύμφωνα με τα όσα ανέφεραν εκπρόσωποι των συνδικαλιστικών οργάνων των ελεγκτών, οι κινητοποιήσεις στόχο έχουν να ασκηθούν πιέσεις στη σιδηροδρομική εταιρεία Comboios de Portugal για την καταβολή καθυστερημένων πριμ 10 εκατ. ευρώ συνολικά.

Αξίζει να σημειωθεί πως η απεργία στην Πορτογαλία έχει πλήξει τις αστικές συγκοινωνίες και τα δρομολόγια στην περιφέρεια. Μόνο ένα τρένο στα δύο κυκλοφορεί στα δρομολόγια εσωτερικού, ενώ η διασύνδεση με την Ισπανία δεν έχει διακοπεί. Επιπλέον, θα πρέπει να σημειωθεί πως, αν και η περίοδος είναι εορταστική για τους καθολικούς, οι αρμόδιες δικαστικές αρχές της Πορτογαλίας δεν έκριναν απαραίτητο να εξασφαλίσουν προσωπικό ασφαλείας. Ως αποτέλεσμα οι επιπτώσεις της απεργιακής κινητοποίησης ήταν μεγαλύτερες για το επιβατικό κοινό που μετακινούνταν εντός της χώρας για τις πασχαλινές διακοπές. Από πλευράς του, ο πρόεδρος του συνδικάτου των ελεγκτών των πορτογαλικών σιδηροδρόμων (SFRCI), Λουίς Μπράβο, έκανε λόγο για απόλυτη επιτυχία της απεργίας. «Η συμμετοχή ανέρχεται σε περίπου 95% και αυτό δείχνει την απελπισία των μισθωτών μπροστά στην πολιτική λιτότητας της κυβέρνησης», δήλωσε. Συνεχίζοντας είπε τα εξής: «Οι μισθοί μας είναι παγωμένοι από το 2010, όταν οι φόροι παράλληλα δεν έχουν σταματήσει να αυξάνονται». Σύμφωνα με τα λεγόμενά του, ένας σιδηροδρομικός ελεγκτής αμείβεται από 700 έως 850 ευρώ μεικτά μηνιαίως.

Ο Λουίς Μπράβο ανέφερε ότι η εταιρεία σιδηροδρόμων Comboios de Portugal δεν καταβάλλει πλήρως τα προβλεπόμενα για τις θερινές άδειες και τις αργίες, κατά τις οποίες απασχολούνται οι ελεγκτές. Η εταιρεία, η οποία βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τα συνδικάτα, θέλει να μειώσει το ογκώδες χρέος της, το οποίο το 2013 είχε ξεπεράσει τα 4,4 δισ. ευρώ.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή