Η Wal-Mart επιβάλλει χρεώσεις αποθήκευσης στους προμηθευτές

Η Wal-Mart επιβάλλει χρεώσεις αποθήκευσης στους προμηθευτές

1' 42" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η Google μπορεί να προσφέρει δωρεάν streaming σε μουσικό υλικό, αλλά η Wal-Mart αποφάσισε να χρεώνει τους αποθηκευτικούς χώρους στους προμηθευτές της. Η απόφαση του αμερικανικού κολοσσού στο λιανικό εμπόριο εκτιμάται ότι θα επηρεάσει 10.000 προμηθευτές στις ΗΠΑ. Αντανακλά μια αλλαγή στρατηγικής για την κάλυψη του κόστους εργασίας και την αντιστάθμιση της ανεπαρκούς οργανικής ανάπτυξης των δραστηριοτήτων της. Ανάλογα βήματα έχουν ληφθεί και στο παρελθόν από τη Wal-Mart αλλά ήταν μεμονωμένες κινήσεις και δεν αφορούσαν το σύνολο των προμηθευτών. Αν και ανταγωνιστές της εφαρμόζουν ανάλογη πολιτική χρεώσεων στους προμηθευτές, η Wal-Mart πρώτη φορά στρέφεται σε αυτήν την κατεύθυνση, επιβάλλοντας χρεώσεις αποθήκευσης σε όλους τους προμηθευτές της. Οπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του ομίλου, οι χρεώσεις αυτές «αποσκοπούν στο να επιβάλουν μια συνέπεια και αφορούν την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων μας αλλά και την εκμετάλλευση του δικτύου των χώρων αποθήκευσης από τους προμηθευτές μας».

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι η Wal-Mart επιδιώκει από προμηθευτή τροφίμων την εφάπαξ χρέωση του 10% της αξίας του εμπορεύματος που αποστέλλεται σε νέα καταστήματα και νέες αποθήκες. Ανάλογη χρέωση, αλλά αρκετά χαμηλότερη στο 1%, ενδεχομένως, να επιβληθεί σε υπάρχουσες αποθήκες, σύμφωνα με έγγραφα του ομίλου που απέκτησε το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters.

Οπως σχολιάζει το Reuters, δεν είναι βέβαιο εάν αυτές οι χρεώσεις θα αφορούν το αρχικό εμπόρευμα ή θα καλύπτουν συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Προς το παρόν, πάντως, ο συγκεκριμένος προμηθευτής δεν επιβαρύνεται με καμία χρέωση. Σύμφωνα με τα σχέδια του ομίλου πρόκειται να δημιουργηθούν περί τα 260 με 290 νέα καταστήματα το οικονομικό έτος που λήγει τον Ιανουάριο του 2016.

Γιατί η Wal-Mart ακολουθεί ξαφνικά αυτήν τη στρατηγική; Στο παρελθόν προσέφερε χαμηλές χρεώσεις σε αντάλλαγμα ελκυστικότερες τιμές από τους προμηθευτές της σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές της που χρέωναν εξαρχής τους αποθηκευτικούς χώρους τους.

Σύμφωνα με τον αναλυτή Κερτ Τζέτα, η Wal-Mart αλλάζει στρατηγική προκειμένου να αντισταθμίσει την αύξηση του κόστους εργασίας και την ελλιπή οργανική ανάπτυξη των δραστηριοτήτων της. Η εκπρόσωπος της Wal-Mart, Ντέισα Μπάρνετ, δήλωσε ότι «οι χρεώσεις για τα νέα καταστήματα και τους αποθηκευτικούς χώρους είναι ένας τρόπος για να διατηρούνται οι τιμές των προϊόντων σε χαμηλά επίπεδα».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή