Νέες καταγγελίες κατά της Google για μονοπωλιακές πρακτικές

Νέες καταγγελίες κατά της Google για μονοπωλιακές πρακτικές

2' 25" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Νέες μάχες ανάμεσα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την Google ενδέχεται να προκαλέσουν οι εναντίον της καταγγελίες για μονοπωλιακή συμπεριφορά, που αυτή τη φορά αφορούν την τεχνολογία των online διαφημίσεων. Πρόκειται για μια αγορά της οποίας η αξία φθάνει τα 60 δισ. δολάρια και αφορά την τεχνολογία που χρησιμοποιούν διαφημιστικές και online εκδοτικές για να αγοράζουν και να πωλούν διάφορες μορφές διαφήμισης όπως είναι τα βίντεο που εμφανίζονται στις ιστοσελίδες.

Πηγές προσκείμενες στην Επιτροπή ανέφεραν στους Financial Times ότι τους τελευταίους μήνες έχουν επισκεφθεί τις Βρυξέλλες οι ανταγωνιστές της Google και συγκεκριμένα εταιρείες όπως οι OpenX και AppNexus. Κατηγόρησαν την Google ότι παραβιάζει τον ανταγωνισμό καθώς και πάλι «συνδέει και προσφέρει σε πακέτα» τα προϊόντα της στον τομέα της τεχνολογίας διαφημίσεων μέσω συμβολαίων που αποθαρρύνουν ή ακόμη και εμποδίζουν τους πελάτες της να κάνουν χρήση αντίστοιχων προϊόντων των ανταγωνιστριών της. Αν και δεν έχουν υποβάλει επίσημη καταγγελία και έχουν αρκεστεί μόνον να ζητήσουν από την Επιτροπή τη διερεύνηση του θέματος, οι εν λόγω εταιρείες έχουν υποβάλει έγγραφα σχετικά με τις κατηγορίες τους. Οπως, άλλωστε, επισημαίνουν παράγοντες του κλάδου, πρόκειται για εταιρείες πολλές από τις οποίες συνεργάζονται με την Google ενώ παράλληλα την ανταγωνίζονται. Ως εκ τούτου προτίμησαν να κρατήσουν χαμηλούς τόνους για να αποφύγουν κινήσεις αντεκδίκησης.

Από την πλευρά της, η Κομισιόν αρκέστηκε να επιβεβαιώσει πως έχει λάβει κάποιες πληροφορίες «επιχειρηματικής φύσης» από εταιρείες του κλάδου, αλλά υπογράμμισε ότι δεν βρίσκεται σε εξέλιξη καμία έρευνα σχετική με τη βιομηχανία τεχνολογίας διαφημίσεων. Σε ό,τι αφορά την ίδια την Google, τόνισε πως πάντα προσπαθεί «να είναι τα προϊόντα πιο συμβατά μεταξύ τους αλλά δεν απαιτούμε από τους πελάτες μας να κάνουν χρήση κανενός από τα προϊόντα μας της DoubleClick». Πρόκειται για αναφορά στην εταιρεία που αγόρασε το 2007 έναντι 3,1 δισ. δολαρίων και η οποία παρέχει εργαλεία για την παρουσίαση διαφημίσεων στο Ιντερνετ. Η εξαγορά αυτή κατέστησε την Google κυρίαρχη στην προσφορά αυτών των εργαλείων για διαφημιστικές, ηλεκτρονικές εκδόσεις αλλά και για τα λεγόμενα ανταλλακτήρια διαφημίσεων που δίνουν τη δυνατότητα σε δύο ενδιαφερόμενες πλευρές να πωλούν και να αγοράζουν διαφημίσεις σε πραγματικό χρόνο.

Η υπόθεση έπεται των κατηγοριών για καταχρηστική εκμετάλλευση δεσπόζουσας θέσης στον τομέα της αναζήτησης στο Διαδίκτυο και στα λειτουργικά συστήματα κινητών τηλεφώνων που απηύθυνε η Επιτροπή κατά της Google τον Απρίλιο. Το 2013, όμως, είχε ξεκινήσει έρευνες σχετικές με την Google και συγκεκριμένα την πολιτική της στην παρουσίαση διαφημίσεων η Αμερικανική Αρχή Ανταγωνισμού, αλλά τελικά έκλεισε την υπόθεση χωρίς να απευθύνει κατηγορίες. Σύμφωνα, άλλωστε, με τον Μπεν Εντελμαν, καθηγητή του Χάρβαρντ, αυτού του είδους η πολιτική προσφοράς προϊόντων και υπηρεσιών σε πακέτα έχει σταθεί καθοριστική στη μεγάλη ανάπτυξη της Google. Η εταιρεία δεν δημοσιεύει λεπτομερείς πληροφορίες για το μέγεθος διαφόρων επιχειρήσεών της αλλά τα στοιχεία της Pivotal Research φέρουν την Google να αντλεί έσοδα ύψους 49 δισ. δολαρίων από την αναζήτηση στο Διαδίκτυο, 3,6 δισ. δολάρια από το YouTube, 2,1 δισ. δολάρια από την DoubleClick και 6,9 δισ. δολάρια από την Google Display Network.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή