Η Ferrari ετοιμάζεται για είσοδο στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης

Η Ferrari ετοιμάζεται για είσοδο στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης

1' 51" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αίτηση για είσοδο της Ferrari στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης κατέθεσε χθες η μητρική της εταιρεία, Fiat Chrysler Automobiles, κάνοντας ένα αποφασιστικό βήμα για τον διαχωρισμό της εταιρείας κατασκευής πολυτελών σπορ αυτοκινήτων.

Η Fiat Chrysler υπολογίζει την αξία της Ferrari τουλάχιστον στα 11 δισ. δολάρια (10 δισ. ευρώ) και σχεδιάζει να ολοκληρώσει τον διαχωρισμό της θρυλικής μάρκας από τον υπόλοιπο όμιλο στις αρχές του 2016, σύμφωνα με τα έγγραφα που κατέθεσε η ιταλοαμερικανική εταιρεία στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η πώληση των μετοχών της Ferrari εντάσσεται στο σχέδιο του διευθύνοντος συμβούλου της Fiat Chrysler, Σέρτζιο Μαρκιόνε, να αντλήσει περίπου 5 δισ. δολάρια από την αγορά προκειμένου να μειώσει το χρέος της εταιρείας και να χρηματοδοτήσει, εν μέρει, επενδυτικό σχέδιο ύψους 48 δισ. ευρώ με στόχο να επεκτείνει παγκοσμίως την πώληση των αυτοκινήτων μάρκας Jeep, Alfa Romeo και Maserati. Πέρυσι η Fiat Chrysler είχε ανακοινώσει ότι σκοπεύει να πουλήσει 10% της Ferrari κατά την αρχική δημόσια προσφορά (σ.σ. είσοδο στο χρηματιστήριο) και να διανείμει το υπόλοιπο 80% στους επενδυτές της εταιρείας. Ο κ. Πιέτρο Φεράρι, γιος του ιδρυτή της εταιρείας, Εντσο Φεράρι, κατέχει το 10% της εταιρείας και σκοπεύει να κρατήσει το μερίδιό του. Στην αίτηση που κατέθεσε εν όψει της αρχικής δημόσιας προσφοράς, η Fiat Chrysler διευκρινίζει ότι θα υπάρξει ειδική πρόνοια για τους μακροπρόθεσμους επενδυτές, οι οποίοι θα έχουν αυξημένα δικαιώματα ψήφου. Η εταιρεία Exor SpA, δηλαδή το επενδυτικό όχημα της οικογένειας Ανιέλι, που ίδρυσε την αυτοκινητοβιομηχανία Fiat, και ο κ. Πιέτρο Φεράρι πιθανότατα θα συμμετέχουν στο πρόγραμμα ανταμοιβής παλαιών επενδυτών. Μετά τον διαχωρισμό της Ferrari από τη Fiat Chrysler η συμμετοχή της Exor αναμένεται να κατέχει περισσότερο από το 30% των δικαιωμάτων ψήφου και ο κ. Φεράρι περίπου το 15%. Κατά τη Fiat Chrysler, η αξία της Ferrari είναι «τουλάχιστον» 10 δισ. ευρώ, δηλαδή πάνω από το μισό της χρηματιστηριακής αξίας της μητρικής εταιρείας. Ο κ. Μαρκιόνε ελπίζει πως οι επενδυτές θα αντιμετωπίσουν τη Ferrari ως κατασκευαστή προϊόντων πολυτελείας όπως οι εταιρείες Prada και Hermes. Η κεφαλαιοποίηση αυτών των δύο εταιρειών είναι εικοσαπλάσια από τα έσοδά τους, τη στιγμή που των υπολοίπων αυτοκινητοβιομηχανιών είναι δεκαπλάσια. Οι πωλήσεις της Ferrari αυξήθηκαν κατά 0,2%, στα 621 εκατ. ευρώ, το πρώτο τρίμηνο και τα καθαρά έσοδα αυξήθηκαν κατά 20%, στα 65 εκατ. ευρώ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή