Φόβοι για ντόμινο σε όλη την αυτοκινητοβιομηχανία από το σκάνδαλο της VW

Φόβοι για ντόμινο σε όλη την αυτοκινητοβιομηχανία από το σκάνδαλο της VW

2' 53" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ανεξέλεγκτες φαίνεται να είναι οι διαστάσεις που λαμβάνει το σκάνδαλο παραπλανητικών μετρήσεων ρύπων των πετρελαιοκίνητων μοντέλων της Volkswagen στις ΗΠΑ με τη χρήση «έξυπνου» λογισμικού. Αφενός απειλεί την οικονομία της Γερμανίας, η οποία εξαρτάται από τις εξαγωγές αυτοκινήτων, αλλά και επειδή επεκτείνεται σε όλο τον κόσμο, με 11 εκατομμύρια οχήματα να φέρουν το λογισμικό αυτό. Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Νότια Κορέα και Ινδία διεξάγουν έρευνες για να διαπιστώσουν εάν κυκλοφορούν αυτοκίνητα με το επίμαχο λογισμικό στους δρόμους τους. Επίσης, έρευνες για ποινικές ευθύνες διεξάγουν ΗΠΑ και Γερμανία. Η δε Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζητεί από όλες τις χώρες-μέλη της Ε.Ε. να διερευνήσουν πόσα οχήματα κάνουν χρήση του εν λόγω παράτυπου λογισμικού κατά τη διεξαγωγή ελέγχων εκπομπών ρύπων.

Επιπλέον, ενδεχομένως το σκάνδαλο να θίγει και άλλες εταιρείες του κλάδου. Υπήρξαν δημοσιεύματα στον γερμανικό περιοδικό Τύπο, σύμφωνα με τα οποία και τα αυτοκίνητα πολλαπλών χρήσεων (SUV) της BMW εκπέμπουν ρύπους 11 φορές άνω των επιτρεπόμενων ορίων σύμφωνα με την υφιστάμενη ευρωπαϊκή νομοθεσία.

Η εταιρεία το διέψευσε, αλλά η τιμή της μετοχής της υπέστη απώλειες χθες στις πρωινές συναλλαγές στο Χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης.

Αλλαγές

Η διοίκηση της Volkswagen, σύμφωνα με δημοσιεύματα και έγκυρες πηγές της αυτοκινητοβιομηχανίας, φέρεται πως σήμερα θα προχωρήσει σε επιπλέον αλλαγές προσώπων με την απομάκρυνση τριών υψηλόβαθμων στελεχών της VW, της Audi και της Porsche, οι οποίες ανήκουν στον όμιλο. Πρόκειται για τον επικεφαλής του τμήματος έρευνας της Audi, Ούλριχ Χάκενμπεργκ, τον ομόλογό του της Porsche, Βόλφγκανγκ Χατζ, και τον διευθύνοντα σύμβουλο της VW ΗΠΑ, Μάικλ Χορν.

Εκτιμάται πως θα υπάρξουν και άλλες απομακρύνσεις διοικητικών στελεχών, ενώ από την προηγούμενη Παρασκευή η τιμή της μετοχής της Volkswagen έχει απολέσει 40% της αξίας της με το 25% να εξαφανίζεται μέσα στις δύο πρώτες ημέρες της εβδομάδας.

Eχει, εν τω μεταξύ, προηγηθεί η παραίτηση του διευθύνοντος συμβούλου της Volkswagen, Μάρτιν Βίντερκορν. Το δε υπουργείο Μεταφορών της Γερμανίας ανακοίνωσε ότι το επίμαχο λογισμικό των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων, το οποίο παρακάμπτει τους ελέγχους εκπομπών ρύπων στις Ηνωμένες Πολιτείες, έχει εγκατασταθεί και σε αυτοκίνητα άλλων εταιρειών πλην της Volkswagen, που κυκλοφορούν στην ευρωπαϊκή αγορά. Συν τοις άλλοις, οι δύο διεθνείς οίκοι αξιολόγησης Moody’s και Fitch προειδοποιούν τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία για ενδεχόμενη υποβάθμιση της πιστοληπτικής της ικανότητας λόγω των συνεπειών του σκανδάλου.

Ο παραιτηθείς –πρώην κραταιός άνδρας της Volkswagen– Μάρτιν Βίντερκορν είχε δηλώσει σοκαρισμένος, γιατί μια τόσο κακή συμπεριφορά και σε τέτοια έκταση συνέβη στη συγκεκριμένη εταιρεία. Αν και η καριέρα του τερματίστηκε άδοξα στον κολοσσό και στιγματίστηκε πολύ άσχημα από το σκάνδαλο ρύπων, ο ίδιος δήλωσε πως «δεν γνωρίζει να έχει σφάλει σε κάτι, αλλά πρέπει να αναλάβει την ευθύνη προς όφελος της εταιρείας». Η δε παραίτησή του θα σημάνει πως στο πλαίσιο του συμβολαίου του θα εισπράξει από τη Volkswagen 28,5 εκατ. ευρώ, ενώ δικαιούται λόγω πρόωρης λήξης της εργασίας του να ζητήσει και 3 εκατ. ευρώ επιπλέον. Ο διάδοχός του αναμένεται να αποφασιστεί την Παρασκευή στη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου. Πιθανότερος θεωρείται ο νυν διευθύνων σύμβουλος της Porsche, Mατίας Μίλερ.

Σε εκτιμήσεις τους οικονομολόγοι, που μίλησαν στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Ρόιτερς, ανέφεραν ότι το σκάνδαλο Volkswagen ενδεχομένως να έχει για τη Γερμανία έτι περαιτέρω απειλητικές συνέπειες από ό,τι η ελληνική κρίση. «Εάν οι πωλήσεις της εταιρείας ελαττωθούν δραστικά ειδικά στην αγορά της Βόρειας Αμερικής μέσα στους προσεχείς μήνες, τότε δεν θα υπάρξει επίπτωση μόνο για τον όμιλο της Volkswagen αλλά και για την οικονομία της Γερμανίας συνολικά», παρατηρεί ο ανώτατος οικονομολόγος της ING, Κάρστεν Μπρζέσκι. Ο κλάδος απασχολεί το 2% του εργατικού δυναμικού της χώρας και οι εξαγωγές του ισοδυναμούν με το ένα πέμπτο των συνολικών.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή