Το σκάνδαλο της VW θα επηρεάσει την αγορά πετρελαίου ντίζελ

Το σκάνδαλο της VW θα επηρεάσει την αγορά πετρελαίου ντίζελ

2' 44" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εάν προκύπτει  ένα συμπέρασμα από την παραπλάνηση της Volkswagen AG για τις εκπομπές καυσαερίων των μοντέλων της είναι ότι αυτό το σκάνδαλο θα επηρεάσει μακροπρόθεσμα την αγορά του πετρελαίου ντίζελ. Τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια προσανατολίζουν τις τελευταίες δεκαετίες την παραγωγή τους στο πετρέλαιο ντίζελ, ανταποκρινόμενα στις μεταβολές και τις προδιαγραφές που τέθηκαν στους στόλους αυτοκινήτων της ηπείρου. Στην πορεία αυξήθηκαν απότομα οι εισαγωγές, οδηγώντας σε μια αφθονία των αποθεμάτων του πετρελαίου ντίζελ, ενώ σήμερα γίνονται έρευνες για τους κινδύνους που μπορεί να προκληθούν στην υγεία από τη συγκεκριμένη κατηγορία καυσίμων. «Θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στις τιμές του πετρελαίου ντίζελ. Τα επίπεδα της παραγωγής είναι ικανοποιητικά και τα αποθέματα αρκετά υψηλά. Εάν υποχωρήσει η κατανάλωση, οι τιμές θα ακολουθήσουν, επίσης, πτωτική πορεία» δηλώνει ο Κρίστοφερ Χέινς, αναλυτής ενέργειας στην BMI Research.

Η Ευρώπη διαθέτει ρεκόρ αποθέματα σε υγραέριο -που είναι, σχεδόν, όμοιο με το πετρέλαιο ντίζελ- που διατηρούνται σε αυτόνομα τάνκερ αποθήκευσης στο Βέλγιο και την Ολλανδία, σύμφωνα με στοιχεία της PJK International, μιας ολλανδικής εταιρείας που παρακολουθεί την αγορά καυσίμων εδώ και δεκαετίες. Η διαμάχη για τις επιπτώσεις των καυσίμων στη δημόσια υγεία είχε ξεσπάσει αρκετά πριν από το σκάνδαλο της Volkswagen. Το 2012, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας είχε ανακοινώσει πως οι εκπομπές πετρελαίου ντίζελ προκαλούν καρκίνο.

Η μετοχή της Volkswagen θα απομακρυνθεί από τον Δείκτη Βιωσιμότητας του Dow Jones, αφού η εταιρεία παραδέχτηκε πως εξαπάτησε τις αρχές και τους καταναλωτές στις δοκιμές εκπομπών καυσαερίων.

Η εταιρεία δεσμεύτηκε πως θα διορθώσει τα συστήματα μέτρησης των εκπομπών στο επικείμενο χρονικό διάστημα και θα παρουσιάσει τις διορθώσεις στις αρχές του Οκτωβρίου, όπως δήλωσε ο νέος διευθύνων σύμβουλος του γερμανικού ομίλου, Ματίας Μίλερ.

Ενώ τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια έχουν αυξήσει τα τελευταία χρόνια την παραγωγή πετρελαίου ντίζελ, μια επιστροφή στην κατανάλωση βενζίνης θα είναι ωφέλιμη, σύμφωνα με την ελβετική εταιρεία συμβούλων Petromatrix GmbH. Ούτως ή άλλως, τα εργοστάσια χτίστηκαν για να παράγουν βενζίνη. Η Ευρώπη εισάγει πετρέλαιο ντίζελ από τη Ρωσία, τις ΗΠΑ και νεόδμητα διυλιστήρια στην Ινδία και τη Μέση Ανατολή και έτσι υπερκαλύπτει την όποια ανεπάρκεια προκύψει στην παραγωγή. Η μεταστροφή της παραγωγής στη βενζίνη θα συμβάλει στην ενίσχυση της αυτάρκειας των εργοστασίων στην Ευρώπη, επισημαίνει ο Αλεσάντρο Ανγκέλο, αναλυτής της Petromatrix. «Μεσοπρόθεσμα θα υπάρξουν επιπτώσεις στην αγορά πετρελαίου αλλά και της βενζίνης» σχολιάζει ο Αντριου Εκλιν, αναλυτής πετρελαϊκών προϊόντων στην εταιρεία συμβούλων Energy Aspects. «Θα μειωθούν τα κίνητρα για μια προσαρμογή στο πετρέλαιο ντίζελ στις ΗΠΑ και θα ωθήσει τις ευρωπαϊκές αρχές να εξετάσουν αναλυτικότερα τους κανονισμούς για τις εκπομπές καυσαερίων που ισχύουν για τους κινητήρες ντίζελ» συμπληρώνει ο ίδιος. Σύμφωνα με την Petromatrix, οι καταναλωτές έχουν αρχίσει να ευαισθητοποιούνται για τις επιπτώσεις στο περιβάλλον από το πετρέλαιο ντίζελ. Προς το παρόν, η παραγωγή βενζίνης έχει μειωθεί στο 20% από το 23% που ίσχυε προ μιας δεκαετίας. Το 40% των διυλιστηρίων στην Ευρώπη παράγει πετρέλαιο ντίζελ από το 36% προ δέκα ετών. «Η κατανάλωση πετρελαίου ντίζελ θα υποχωρήσει ως συνέπεια της υποχώρησης των πωλήσεων αυτοκινήτων με τους συγκεκριμένους κινητήρες» προβλέπει ο κ. Ανγκέλο.

Πέρυσι, το 41% των αυτοκινήτων στην Ευρώπη κινούνταν με πετρέλαιο ντίζελ σε σχέση με το 27% που ίσχυε προ μιας δεκαετίας, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία. Πάντως, η οποιαδήποτε αναπροσαρμογή της αγοράς αναμένεται να είναι εύκολη δεδομένου ότι οι προμήθειες υγραερίου στην Ευρώπη εκτιμώνται στα 3,6 εκατ. μετρικούς τόνους και βρίσκονται στην Αμβέρσα, το Ρότερνταμ και το Αμστερνταμ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή