Από Ιανουάριο η ανάκληση 11 εκατ. πετρελαιοκίνητων Volkswagen

Από Ιανουάριο η ανάκληση 11 εκατ. πετρελαιοκίνητων Volkswagen

2' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αρχής γενομένης από τον Ιανουάριο και έως τη λήξη του 2016, η Volkswagen σχεδιάζει να ανακαλέσει τα 11 εκατομμύρια πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητά της με το «έξυπνο» λογισμικό, το οποίο παραποιούσε τις μετρήσεις εκπομπών ρύπων. Η διαδικασία αυτή θα εφαρμοστεί στην Ευρώπη και σε άλλες αγορές, ενώ για τις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου και αποκαλύφθηκε η απάτη πρώτη φορά, δεν έχει γίνει ακόμη χρονοδιάγραμμα. Αλλωστε, θα πρέπει η όποια πρόταση πρώτα να υποβληθεί στην Υπηρεσία Περιβαλλοντικής Προστασίας (ΕΡΑ) και να εγκριθεί. Η εφημερίδα Handelsblatt, επικαλούμενη επιστολή της Volkswagen στο Ευρωκοινοβούλιο, αναφέρει πως το «έξυπνο» λογισμικό έχει εγκατασταθεί σε 8 εκατομμύρια οχήματα στην ευρωπαϊκή αγορά, ενώ συνολικά σε όλο τον κόσμο φθάνουν τα 11 εκατομμύρια. Στην επιστολή αυτή η διοίκηση της VW ζητεί συγγνώμη για το σφάλμα ορισμένων στελεχών της και δεσμεύεται να διαλευκάνει πλήρως την υπόθεση, ενώ δημοσίως συγγνώμη ζήτησε και από τους Αμερικανούς καταναλωτές. Στη χθεσινή ομιλία της στο Ευρωκοινοβούλιο, η Γερμανίδα καγκελάριος Αγκελα Μέρκελ, η οποία έχει ζητήσει πλήρη διαφάνεια από τη Volkswagen, απηύθυνε ταυτόχρονα έκκληση στις ομάδες πίεσης με δράση στην οικολογική αυτοκίνηση να «μην καταδικάσουν τη Volkswagen και την αυτοκινητοβιομηχανία συλλήβδην, επειδή διακυβεύονται χιλιάδες θέσεις εργασίας».

Θα πρέπει να αναφερθεί πως αυτό το μείζον σκάνδαλο απάτης ενδεχομένως θέτει σε κίνδυνο πολλές θέσεις εργασίας στον όμιλο της Volkswagen, την ίδια την επιβίωση της εταιρείας, ενώ έχει και ευρύτερο αντίκτυπο στη γερμανική οικονομία, η οποία συναρτάται με τις εξαγωγές αυτοκινήτων σε σημαντικό βαθμό. Απευθυνόμενος στους χιλιάδες εργαζομένους του εργοστασίου της VW στο Βόλφσμπουργκ, ο νέος επικεφαλής της αυτοκινητοβιομηχανίας, Ματίας Μίλερ, τόνισε πως «η αποκατάσταση της ζημίας δεν θα είναι ανώδυνη». Αναφερόμενος σε όσα άτομα φέρουν ευθύνη για το σκάνδαλο, τόνισε πως δεν ανήκουν στη διοίκηση της εταιρείας, «αθωώνοντας» τον παραιτηθέντα προκάτοχό του Μάρτιν Βίντερκορν. «Πιστεύετε πως ο επικεφαλής του ομίλου της Volkswagen με τα πολυάριθμα εμπορικά σήματα είχε χρόνο να ασχοληθεί με την εσωτερική λειτουργία του λογισμικού του κινητήρα;» δήλωσε, απαντώντας σε δημοσιογραφικές ερωτήσεις. Διευκρίνισε ότι τα εμπλεκόμενα άτομα είναι λίγα και μεταξύ αυτών τέσσερις διευθυντές του τομέα ανάπτυξης κινητήρων, που βρίσκονται εκτός εταιρείας πλέον.

Περικοπές

Ο γερμανικός όμιλος σχεδιάζει δραστική εξοικονόμηση πόρων, προκειμένου να μπορέσει να αντιμετωπίσει τις συνέπειες του σκανδάλου. Θα αναβάλει ή θα ακυρώσει επενδύσεις σε υποδομές και εξοπλισμό, στην ανάπτυξη πολυάριθμων προγραμμάτων, όπως η κατασκευή πολυτελών οχημάτων, ενώ θα εξετάσει εκ νέου τις επενδύσεις της VW στο ποδόσφαιρο. Εκπρόσωποι των εργαζομένων ζήτησαν από τον διευθύνοντα σύμβουλο Ματίας Μίλερ να περιφρουρήσει τις θέσεις εργασίας και αντισταθμιστικά να μειώσει τις δαπάνες έρευνας. Εκείνος έκανε, εν κατακλείδι, αναφορά «σε μία Volkswagen, η οποία θα είναι μικρότερη, με αποκεντρωμένες αρμοδιότητες, ώστε να υπάρξει διαδικασία εξελικτική, ενώ το κάθε επιμέρους εμπορικό της σήμα θα έχει μεγαλύτερη ευθύνη για τα μοντέλα του».

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή