Οι κινεζικοί όμιλοι ανοίγουν καινούργιο «δρόμο του μεταξιού»

Οι κινεζικοί όμιλοι ανοίγουν καινούργιο «δρόμο του μεταξιού»

3' 14" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μέσα στους αιώνες της Ιστορίας οι Ευρωπαίοι έμποροι και περιηγητές αναζητούσαν διέξοδο για τα εμπορεύματά τους και είχαν στραμμένο το βλέμμα τους προς την Κίνα, από όπου έφερναν μαζί τους μετάξι και πορσελάνες. Σήμερα οι κινεζικοί όμιλοι ανοίγουν «τον καινούργιο δρόμο του μεταξιού», αναζητώντας τρόπο να διεισδύσουν στις αγορές της Γηραιάς Ηπείρου. Ο όμιλος της Alibaba, συγκεκριμένα, ο μεγαλύτερος στο διαδικτυακό εμπόριο στην Κίνα, σχεδιάζει να ανοίξει τρία γραφεία σε τρεις χώρες αντίστοιχα, δηλαδή στην Ιταλία, τη Γαλλία και τη Γερμανία. Εν τω μεταξύ, ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλός της Τζακ Μα λαμβάνει την απόφαση αυτή τη δεδομένη χρονική στιγμή, που η οικονομία της Κίνα εμφανίζει σημάδια επιβράδυνσης. Παράλληλα, σχεδιάζει να επεκτείνει τις δραστηριότητές του στις Ηνωμένες Πολιτείες. Μέσα στους προσεχείς μήνες θα ανοίξουν τα γραφεία στην Ευρώπη, όπως ανακοίνωσε ο πρόεδρος της Alibaba, Μάικλ Εβανς, στα γραφεία της Χανγκζού χθες.

Με την κίνηση αυτή η εταιρεία αποσκοπεί να αναπτύξει τα παγκοσμιοποιημένα σχέδιά της, να τονώσει τις πωλήσεις της, καθώς και να καθησυχάσει τους επενδυτές της. Οι τελευταίοι έχουν θορυβηθεί ιδιαίτερα, εξαιτίας του ότι η χρηματιστηριακή αξία της έχει δραστικά ελαττωθεί κατά 117 δισεκατομμύρια δολάρια από τον Νοέμβριο του 2014. Εν τω μεταξύ, σε λιγότερο από ένα μήνα «γιορτάζεται» στην Κίνα η Ημέρα Οσων δεν έχουν Σύντροφο (Single’s Day). Πρόκειται για μία καθαρά καταναλωτική «γιορτή», η οποία δημιουργήθηκε από την Alibaba το 2009 και σηματοδοτεί μια μεγάλη ευκαιρία προώθησης και πώλησης προϊόντων. «Η Κίνα θα πρέπει να μετασχηματιστεί από μια χώρα εξαγωγών σε μια χώρα εισαγωγών», δήλωσε ο Τζακ Μα από τα κεντρικά της Alibaba στη Χανγκζού. «Πρόκειται για μια τεράστια αλλαγή και μετατόπιση για την Κίνα και, συν τοις άλλοις, είναι μία ευκαιρία για την ίδια και όλο τον κόσμο.

Κατανάλωση

Η Ημέρα Οσων δεν έχουν Σύντροφο είναι η μεγαλύτερη δικαιολογία στην Κίνα για απεριόριστες αγορές και μαζική κατανάλωση. Ολοι οι όμιλοι ηλεκτρονικού εμπορίου στην Κίνα πλημμυρίζουν με προσφορές και δελεαστικές εκπτώσεις το Διαδίκτυο. Η δε Alibaba, η οποία επινόησε τη συγκεκριμένη ημέρα, άρχισε να την εξάγει ως αφορμή κατανάλωσης και εκτός Κίνας. Η πρώτη φορά που γιορτάστηκε ήταν πέρυσι και οι πωλήσεις της παρουσίασαν μεγάλη αύξηση, ειδικά στη Ρωσία. Συνολικά, η εν λόγω ημέρα είχε ως αποτέλεσμα να σημειωθούν πωλήσεις 57,1 δισ. γουάν (9 δισ. δολαρίων) για το 2014. Η φετινή ημέρα έχει επικεντρωθεί στις διασυνοριακές συναλλαγές, επειδή η Alibaba είναι προσανατολισμένη στην επέκτασή της σε ευρωπαϊκές αγορές και στην ενίσχυσή της στις ΗΠΑ.

Κατά τους αναλυτές του κλάδου του λιανικού εμπορίου, η εν λόγω «γιορτή» θα έχει μείζονα σημασία. «Αναμένεται να είναι μια πολύ καλή αφορμή και ίσως η σημαντικότερη μέρα του χρόνου», επισημαίνει χαρακτηριστικά ο Μαρκ Τάνερ, ιδρυτής της εταιρείας ερευνών αγοράς και μάρκετινγκ, China Skinny με έδρα τη Σαγκάη. «Υπάρχει, βέβαια, αρνητικό κλίμα ιδίως στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου οι δυνητικοί επενδυτές και χρηματιστές έχουν τη βάση τους. Εξ ου και η Alibaba πρέπει να καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια να δείξει ότι έχει κατορθώσει να εμφανίσει μια αύξηση πωλήσεων ανάλογη με την εντυπωσιακή, που είχε τα τελευταία χρόνια».

Η διογκωμένη ζήτηση ειδών υψηλής ποιότητας, η οποία παρατηρείται τα τελευταία χρόνια μεταξύ των καταναλωτών της μεσαίας τάξης στην Κίνα, έκανε την Αlibaba να έρθει σε συμφωνία με ακόμα περισσότερα διεθνή εμπορικά σήματα, όπως η L’ Oreal και η Αpple.

Aξίζει να αναφερθεί πως το τρίμηνο Απριλίου – Ιουνίου 2015, το οποίο λογίζεται ως το πρώτο του οικονομικού έτους 2015-2016, η Alibaba είχε καθαρά κέρδη της τάξεως του 1,53 δισ. δολαρίων, το οποίο μεταφράζεται σε αύξηση 30% από το ίδιο διάστημα του παρελθόντος έτους. Αν και εναρμονίζονταν με τις προβλέψεις των αναλυτών, τα συνολικά έσοδα βρίσκονταν στα χαμηλότερα επίπεδα προβλέψεων. Ηταν δε αυξημένα μόλις 28% στα 3,27 δισ. δολάρια, ενώ αρχικά ο κινεζικός όμιλος είχε κάνει λόγο για αύξηση της τάξεως του 36%. Τέλος, αναφέρεται πως τα οικονομικά αποτελέσματα της Alibaba είχαν ανακοινωθεί τον Αύγουστο, μία ημέρα μόλις μετά την υποτίμηση του γουάν. Ο κολοσσός του διαδικτυακού εμπορίου θεωρείται βαρόμετρο της καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Κίνα.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή