Μοιράζονται τις απώλειες με τους προμηθευτές τους

Μοιράζονται τις απώλειες με τους προμηθευτές τους

2' 22" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι προμηθευτές ποικίλων προϊόντων, από είδη παντοπωλείου και μαναβικής μέχρι εξοπλισμό για αθλητικές δραστηριότητες, με αποδέκτρια την αλυσίδα σούπερ μάρκετ της Wal-Mart, πιέζονται έντονα από τον κολοσσό λιανεμπορίου για να μειώσουν τις τιμές τους. Η αμερικανική εταιρεία επιδιώκει να μοιραστεί με τους προμηθευτές της τις απώλειες που έχει από τη μειωμένη κερδοφορία.

Προ ημερών η αγορά εξεπλάγη από την πρόβλεψη της Wal-Mart για κέρδη μειωμένα 12% το έτος Φεβρουαρίου 2016-Ιανουαρίου 2017. Η εξέλιξη αυτή έχει να κάνει με το ότι ο όμιλος πρέπει να αντισταθμίσει το υψηλότερο κόστος από την αύξηση των ωρομισθίων των εργαζομένων του, τις ανακαινίσεις ορισμένων καταστημάτων του και τις επενδύσεις στην ανάπτυξη των ηλεκτρονικών πωλήσεων. Αυτά συμπίπτουν με τον ανελέητο ανταγωνισμό στις τιμές, τον οποίο εξαπέλυσε η Amazon, τα εκπτωτικά καταστήματα και οι περιφερειακές αλυσίδες σούπερ μάρκετ στις ΗΠΑ. Συνεπώς, για τη Wal-Mart το να διατηρεί σε χαμηλότατα επίπεδα τις τιμές που καταβάλλει για αγορά προϊόντων από τους προμηθευτές της είναι σημαντικό. Ετσι θα μπορέσει σταδιακά να αποκαταστήσει το πλήγμα που δέχθηκε στα περιθώρια κέρδους, εξαιτίας του αυξημένου κόστους. Σε σχόλιό του ο Κάμερον Σμιθ, επικεφαλής της εταιρείας στελέχωσης προμηθευτών Cameron Smith & Associates, με έδρα κοντά στα κεντρικά της Wal-Mart στην Μπέντονβιλ του Αρκάνσας, επισημαίνει ότι «αυτήν τη στιγμή οι προμηθευτές του ομίλου καλούνται να τον βοηθήσουν να επανέλθει σε ορθή πορεία». Πρέπει να λεχθεί ότι η Wal-Μart είχε ανέκαθεν τη φήμη πως απαιτούσε χαμηλότερες τιμές από τους προμηθευτές της, αλλά, σύμφωνα με πηγές του Reuters, φέτος τα πράγματα είναι πιο δύσκολα για τα δεδομένα της αμερικανικής εταιρείας. Η αλυσίδα σχεδιάζει να αυξήσει την επόμενη τριετία τον αριθμό των καταστημάτων της, ενώ οι πωλήσεις της αναμένεται να ενισχυθούν 3%-4%.

 

Τυφλή υπακοή χωρίς ερωτήσεις

Οι εξουθενωτικές πιέσεις προς τους προμηθευτές είχαν αρχίσει ήδη από φέτος τον Απρίλιο. Οσοι χονδρέμποροι αγόραζαν από την αλυσίδα αποθηκών Sam’s Club, ιδιοκτησίας Wal-Mart, προσέγγιζαν οργανωμένοι τους μεγάλους προμηθευτές, επικαλούμενοι ανάλυση για το χάσμα των δαπανών, η οποία δείχνει πως πρέπει να πωλούν σε πιο μειωμένες τιμές. Παράλληλα, τους ζήτησαν να κάνουν εκπτώσεις εκατομμυρίων δολαρίων σε μελλοντικές προμήθειες. Τα σχετικά καταγράφονται σε μέιλ που περιήλθαν στο Reuters και σε συνεντεύξεις με προμηθευτές και εταιρικούς συμβούλους, παρόντες στις συναντήσεις. Αντιθέτως με όσα συνέβαιναν στο παρελθόν, φέτος οι προμηθευτές ενημερώθηκαν πως στις συναντήσεις τους με τους εκπροσώπους της εταιρείας δεν είχαν δικαίωμα να υποβάλουν ερωτήσεις. Οι απορίες τους θα λύνονταν με ηλεκτρονική αλληλογραφία. Παραδείγματος χάριν, στους προμηθευτές τροφίμων ζητήθηκε να κόψουν το κόστος κατά κάποιο τμήμα της ποσοστιαίας μονάδας, ενώ πιο πριν είχαν υποχρεωθεί να ακούσουν να τους ζητούν μία πολύ μεγαλύτερη μείωση τιμών. Η πρώτη νύξη για σαρωτικές αλλαγές έγινε τον Ιούνιο. Σε ορισμένες περιπτώσεις η Wal-Mart επέβαλε υψηλότερη χρέωση στις αποθήκες, καθώς και για τη διαδικασία τοποθέτησης των προϊόντων σε νέα καταστήματα. Επίσης ενημέρωσε όσους παρήγαγαν τα προϊόντα τους στην Κίνα πως θα μπορούσαν να επωφεληθούν από τις επιπτώσεις της κάμψης του γουάν προς το δολάριο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή