ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Παγκόσμια πρωτιά σε πωλήσεις οχημάτων για την Toyota

pagkosmia-protia-se-poliseis-ochimaton-gia-tin-toyota-2107877

Τον θρόνο της επανέκτησε η Toyota Motor στη διεθνή αγορά αυτοκινήτων ως η κορυφαία εταιρεία στις πωλήσεις την περίοδο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου με 7,49 εκατ. οχήματα, παραμερίζοντας τη Volkswagen με 7,43 εκατ. οχήματα. H γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία δέχεται διαδοχικά πλήγματα μετά το σκάνδαλο της παραποίησης των στοιχείων για τις εκπομπές ρύπων, είχε εξοβελίσει από την κορυφαία θέση την ιαπωνική ανταγωνίστριά της κατά το πρώτο εξάμηνο του 2015. Εξαιτίας του σκανδάλου είχαν απολυθεί υψηλόβαθμα στελέχη και συγκεκριμένα μηχανικοί από τους βραχίονες των σημάτων Audi και Porsche.

Υπό το πρίσμα αυτό προσελήφθη ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της Opel –μονάδας της General Motors– Τόμας Σέντραν, για να αναλάβει υπεύθυνος στρατηγικής του ομίλου, ενώ πρόσφατα η Κριστίνε Χόχμαν-Ντένχαρντ ανέλαβε το τμήμα εναρμόνισης προς τους κανόνες της αυτοκίνησης. Η κ. Χόχμαν-Ντένχαρντ κατά το παρελθόν είχε διατελέσει στέλεχος της Daimler.

Πέραν τούτου, με τα δεδομένα εννεαμήνου του τρέχοντος έτους η Toyota πούλησε στη διεθνή αγορά 7,49 εκατομμύρια αυτοκίνητα, ενώ η δεύτερη Volkswagen πούλησε 7,43 εκατομμύρια. Από τα σχεδόν 7,5 εκατομμύρια οχήματα της Toyota, περίπου τα 5,85 εκατομμύρια διατέθηκαν εκτός Ιαπωνίας. Στο πρώτο εξάμηνο του 2015 η κατάσταση ήταν διαφοροποιημένη, καθώς η Volkswagen είχε διαθέσει στην παγκόσμια αγορά 5,04 εκατ. αυτοκίνητα και η Toyota ελάχιστα λιγότερα, και συγκεκριμένα 5,02 εκατ. αυτοκίνητα. Η αντιστροφή ρόλων το διάστημα του 9μήνου ίσως αποβεί η κορυφή του παγόβουνου για τη Vokswagen, η οποία προσφάτως παραδέχθηκε πως χειραγωγούσε τα αποτελέσματα στις δοκιμές των εκπομπών ρύπων, έχοντας τοποθετήσει «έξυπνο» λογισμικό στα πετρελαιοκίνητα οχήματά της σε ΗΠΑ και Ευρώπη. Ακόμη, όμως, δεν έχει υπάρξει σοβαρή επίπτωση των πωλήσεων. Στην αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών, συγκεκριμένα, καθώς και στην ευρωπαϊκή, οι πωλήσεις των αυτοκινήτων του γερμανικού ομίλου (στον οποίο ανήκουν και τα σήματα Audi, Skoda και Seat) αυξήθηκαν, ακόμη και μέσα στον Σεπτέμβριο, οπότε είχε ξεσπάσει το σκάνδαλο. Στην Ευρώπη οι πωλήσεις αυξήθηκαν 3,8% και στις ΗΠΑ 7,3%, κυρίως λόγω του ότι η μεγάλη δημοσιότητα με το θέμα των ρύπων συνέπεσε με δύο εβδομάδες μόνο από εκείνες της περιόδου αναφοράς.

Βραζιλία

Μιλώντας, όμως, για την περίοδο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου συνολικά οι πωλήσεις ελαττώθηκαν, επειδή υπήρξε επιβράδυνση στις αγορές της Βραζιλίας (-33,4%) και της Κίνας (-5,2%). Στη δε αγορά της Ρωσίας ασκούνται πάρα πολύ έντονες πιέσεις λόγω των κυρώσεων εις βάρος της και της δραστικής υποχώρησης του ρουβλίου κατά 37,6%. Αναφορικά με τη Volkswagen, οι αναλυτές προβλέπουν ότι το τελευταίο τρίμηνο του έτους, η ζημία θα είναι πολύ πιο εκτεταμένη, εφόσον το κόστος από το σκάνδαλο θα είναι μετρήσιμο, καθώς και το κόστος αποκατάστασης της ζημίας για τους οδηγούς και άλλους θιγομένους. Οπως αναφέρουν σε σχετικό δημοσίευμά τους οι Financial Times, o γερμανικός κολοσσός της αυτοκινητοβιομηχανίας βρίσκεται αντιμέτωπος με υψηλά πρόστιμα, δαπάνες αποκατάστασης οχημάτων και αγωγές. Εξ ου και «παγώνει» μαζικές επενδύσεις 1 δισ. δολαρίων στο κομβικό σήμα της Volkswagen.