Οι εξαγωγές, «κλειδί» για την ανάπτυξη των ευρωπαϊκών ΜμΕ

Οι εξαγωγές, «κλειδί» για την ανάπτυξη των ευρωπαϊκών ΜμΕ

1' 57" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι μικρότερες εταιρείες της Ευρώπης είναι αισιόδοξες για την αύξηση των εξαγωγών τους κατά το επόμενο έτος, σύμφωνα με μελέτη που πραγματοποίησε η UPS σε 10.717 ιδιοκτήτες και διευθυντές μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων (ΜμΕ) σε επτά ευρωπαϊκές χώρες (Βέλγιο, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Κάτω Χώρες, Πολωνία και Ηνωμένο Βασίλειο), με δραστηριότητα στους τομείς της αυτοκινητοβιομηχανίας, της υγειονομικής περίθαλψης, της υψηλής τεχνολογίας, της βιομηχανίας και του λιανικού εμπορίου.

Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η εμπιστοσύνη στην αύξηση των ευρωπαϊκών εξαγωγών βελτιώνεται, με το 90% των μικρομεσαίων να αναμένει την εξαγωγική τους δραστηριότητα να κυμαίνεται σε σταθερά ή αυξανόμενα επίπεδα. Τα αποτελέσματα επίσης δείχνουν ότι η εξαγωγική δραστηριότητα συνδέεται στενά με την υψηλότερη συνολική αύξηση των εσόδων των ΜμΕ, και το γεγονός ότι οι ευρωπαϊκές ΜμΕ με εξαγωγική δραστηριότητα στρέφονται με υψηλούς ρυθμούς στην υιοθέτηση του ηλεκτρονικού εμπορίου.

«Οι ευρωπαϊκές μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις ενισχύουν τις εξαγωγές τους και επεκτείνονται σε νέες αγορές, δεδομένου ότι συνεχίζουν να αναπτύσσουν την επιχείρησή τους», δήλωσε σχετικά η Κίντι Μίλερ, πρόεδρος της UPS Europe. «Είναι αξιοσημείωτο, το ότι πελάτες τους συχνά είναι εκείνοι οι οποίοι τούς ωθούν στο να ξεκινήσουν τις εξαγωγές. Τα υπαρκτά εμπόδια στην εξαγωγική δραστηριότητα είναι εκείνα που συγκρατούν πολλές μικρομεσαίες επιχειρήσεις έως ότου οι πελάτες τους επικοινωνήσουν μαζί τους για μια παραγγελία εξαγωγής. Οι ευρωπαϊκές μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις επωφελούνται από τις ευκαιρίες εξαγωγών, ειδικά σε περιόδους ραγδαίας άνθησης του ηλεκτρονικού εμπορίου», προσέθεσε.

Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή μελέτη στοιχείων εξαγωγών για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις 2015 (European SME Exporting Insights Study 2015), η Γερμανία παραμένει κυρίαρχος του κλάδου των ευρωπαϊκών ΜμΕ, με πάνω από 120.000 ΜμΕ με εξαγωγική δραστηριότητα, παρόλο που η Γαλλία, η Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο διαθέτουν επίσης υψηλά ποσοστά ΜμΕ με ανάλογη δραστηριότητα.

Με βάση την κάθε χώρα, υπάρχουν σαφείς προτιμήσεις για εξαγωγές σε ορισμένες αγορές, αν και οι προτιμήσεις αυτές σταδιακά επεκτείνονται. Συνολικά η μεγαλύτερη μη ευρωπαϊκή εξαγωγική αγορά μετά τις ΗΠΑ είναι η Ασία, με την Αφρική και τη Μέση Ανατολή να ακολουθούν. Η Κίνα παραμένει ένας ελάσσων προορισμός εξαγωγών, με μόνο το 11% των επιχειρήσεων να εξάγουν εκεί.

«Οι εξαγωγικές δραστηριότητες των ΜμΕ στην Ευρώπη ωριμάζουν γρήγορα», ανέφερε η κ. Μίλερ. «Οι ΜμΕ στην Ευρώπη αυτό το διάστημα ανησυχούν κυρίως για πιο πρακτικά ζητήματα, όπως η ασφάλεια των παραδόσεων, τα οποία οι συνεργάτες στον τομέα των logistics μπορούν να βοηθήσουν στην επίλυσή τους προκειμένου να επεκταθούν στις διεθνείς αγορές».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT