ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Δυσοίωνες οι προοπτικές για το λιανικό εμπόριο και το νέο έτος

dysoiones-oi-prooptikes-gia-to-lianiko-emporio-kai-to-neo-etos-2117300

Πέρυσι ήταν ένα απογοητευτικό έτος για τους ομίλους λιανικού εμπορίου. Το 2016 μπορεί να είναι ακόμη χειρότερο.

Παρά την άνοδο των πωλήσεων την περίοδο των εορτών αυτόν τον χειμώνα, μεγάλες εταιρείες του αμερικανικού κλάδου καταβάλλουν απεγνωσμένες προσπάθειες για να καλύψουν υποχρεώσεις που ανέλαβαν προ ετών για να χρηματοδοτηθούν εξαγορές με μόχλευση.

Οι τιμές των ομολόγων που έχουν εκδώσει εταιρείες έχουν υποχωρήσει έως στο ένα τέταρτο της αξίας τους, καθώς οι επενδυτές τα εγκαταλείπουν. Και ο λόγος που οι επενδυτές εγκαταλείπουν τα ομόλογα των εταιρειών λιανικού εμπορίου είναι ότι εγκυμονούν φόβους χρεοκοπίας. H τιμή ομολόγου της J.Crew Group Inc. διαμορφώθηκε στα 25 σεντς ως προς το δολάριο την 22η Δεκεμβρίου, εξαιτίας μιας διάχυτης ανησυχίας για τη δυνατότητα της εταιρείας να καλύψει ομόλογο 2,1 δισ. δολαρίων που είχε εκδοθεί στο πλαίσιο της εξαγοράς της από τις TPG Capital Management και Leonard Green & Partners.

Το λιανικό εμπόριο στην «παραδοσιακή μορφή» του διανύει δύσκολη περίοδο και σε αυτό συντρέχουν διάφοροι λόγοι. Μεγάλο μέρος της κατανάλωσης έχει μεταφερθεί στο Διαδίκτυο, και οι ομολογιούχοι ανησυχούν μην τυχόν οι εμπορικές εταιρείες δεν έχουν τη δυνατότητα να καλύψουν δάνεια που έλαβαν για να χρηματοδοτήσουν εξαγορές με μόχλευση. Πέρσι, τουλάχιστον μέχρι τις 14 Δεκεμβρίου, έβαλαν λουκέτο εννέα εταιρείες λιανικού εμπορίου, με τις χρεοκοπίες να φθάνουν στο υψηλότερο επίπεδο από το 2009, σύμφωνα με στοιχεία του οίκου πιστοληπτικής αξιολόγησης Standard & Poor’s. Mία από αυτές ήταν η RadioShack, μία αλυσίδα με ηλεκτρονικά είδη. «Αναμένονται περισσότερες χρεοκοπίες το 2016 συγκριτικά με το 2015 και το 2014», σχολιάζει ο Ρόμπερτ Σουλτς, αναλυτής της Standard & Poor’s. «Σήμερα, αντίθετα με τη χρηματοπιστωτική κρίση του 2009, που ήταν γενικότερο πρόβλημα, οι δυσκολίες που συναντούν οι εταιρείες αφορούν στον κλάδο», σχολιάζει ο Πάτρικ Ντάλτον, διευθύνων σύμβουλος της Gordon Brothers Finance.

Σε γενικές γραμμές, οι καταναλωτές δαπανούν λιγότερα σε αντικείμενα και περισσότερα σε δραστηριότητες, όπως είναι οι εκδηλώσεις και οι βραδινές έξοδοι. Και έτσι οι καταναλωτές που κάποτε σύχναζαν στα εμπορικά κέντρα σήμερα καταφεύγουν σε ψηφιακούς ανταγωνιστές, όπως είναι η Amazon Inc.