ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Unilever: Δυσοίωνες οι προβλέψεις για τις πωλήσεις το 2016

unilever-dysoiones-oi-provlepseis-gia-tis-poliseis-to-2016-2118881

Την αβεβαιότητα που περιβάλλει την παγκόσμια οικονομία και ιδιαιτέρως την πτώση των τιμών των εμπορευμάτων και την επιβράδυνση της Κίνας επικαλείται η Unilever καθώς εκφράζει επιφυλάξεις για τις προοπτικές της το 2016 παρά τη βελτίωση των πωλήσεων που σημείωσε το 2015. Ο βρετανο-ολλανδικός κολοσσός προϊόντων ευρείας κατανάλωσης προειδοποιεί τους επενδυτές του να μην περιμένουν ομαλή πρόοδο προς μια αύξηση των πωλήσεών της, καθώς προετοιμάζεται «για ακόμη πιο δύσκολες συνθήκες στην αγορά και μεγαλύτερη αστάθεια το 2016». Επικαλείται, μάλιστα, τις «παγκόσμιες εξελίξεις τις τελευταίες εβδομάδες», αναφερόμενη στους κραδασμούς που κλόνισαν τις διεθνείς αγορές τις πρώτες ημέρες του νέου έτους.

«Η καλύτερη εκτίμησή μας είναι πως θα αυξηθούν οι πωλήσεις μας σε ποσοστό από 3% έως 5%» μολονότι αυτές σημείωσαν αύξηση 4,1% στη διάρκεια του περασμένου έτους υπερβαίνοντας τις προβλέψεις των αναλυτών για αύξηση μόνο κατά 3,9%. Η αύξηση επιταχύνθηκε μάλιστα το τελευταίο τρίμηνο φθάνοντας στο 4,9%, εξέλιξη που ο όμιλος αποδίδει στα καινοτόμα προϊόντα τους και στις εύστοχες επενδύσεις του. Είχε προηγηθεί ένα «κακό» 2014 για τη Unilever εξαιτίας της επιβράδυνσης στις αναδυόμενες αγορές και στην Κίνα που είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση των παραγγελιών από τις εταιρείες λιανικών πωλήσεων των χωρών αυτών. Στη διάρκεια του 2015, όμως, οι πωλήσεις της σημείωσαν αύξηση 7,1% στις αναδυόμενες αγορές, που αντιπροσωπεύουν σημαντικό μερίδιο των πωλήσεών της. Παρέμειναν, ωστόσο, στάσιμες στις βιομηχανικές χώρες.

Επιβεβαιώνοντας εκτιμήσεις αναλυτών του κλάδου της, που προέβλεπαν ότι θα πουλούσε όσες εταιρείες δεν πήγαιναν καλά, η Unilever πούλησε προσφάτως μια σειρά από εταιρείες τροφίμων της Βόρειας Αμερικής. Τις αντικατέστησε εξαγοράζοντας εμπορικά σήματα προϊόντων περιποίησης του δέρματος καθώς επιχειρεί αναδιάρθρωση του χαρτοφυλακίου της.