ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ανεξιχνίαστο παραμένει το σκάνδαλο ρύπων της VW

anexichniasto-paramenei-to-skandalo-rypon-tis-vw-2120274

Σε κλοιό βρίσκεται ο γερμανικός κολοσσός της Volkswagen από τους μετόχους της, οι οποίοι απαιτούν πλήρη και ενδελεχή αναφορά σχετικά με τις ρίζες του μείζονος σκανδάλου απάτης με τις εκπομπές ρύπων στα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα της εταιρείας. Ο Στέφαν Βέιλ, πρωθυπουργός του γερμανικού κρατιδίου της Κάτω Σαξονίας, το οποίο έχει και το δεύτερο μεγαλύτερο μερίδιο στην VW, έδωσε περιθώριο τριών μηνών στη διοίκησή της να διευκρινίσει πλήρως την κατάσταση. Πάντως, αφ’ ης στιγμής ξέσπασε το σκάνδαλο, παραιτήθηκε ο πρώην διευθύνων σύμβουλος Μάρτιν Βίντερκορν, τον διαδέχθηκε ο Ματίας Μίλερ και ο τελευταίος παραδέχθηκε πως η απάτη με το «πειραγμένο λογισμικό» μέτρησης των ρύπων δεν ήταν σχεδιασμένη από τα υψηλόβαθμα στελέχη αλλά από λίγους απατεώνες μηχανικούς. Εκτοτε, όμως, οι προσπάθειες να προχωρήσουν τα πράγματα είναι ημιτελείς: ο κ. Μίλερ υποβάθμισε το θέμα της ευθύνης της εταιρείας όταν επισκέφθηκε τις ΗΠΑ όπου και αποκαλύφθηκε το σκάνδαλο, η επιτροπή που εποπτεύει την εσωτερική έρευνα απαρτίζεται από ανθρώπους της εταιρείας και όχι ανεξάρτητους, ενώ πάμπολλοι οδηγοί δεν γνωρίζουν πότε και πώς θα επιδιορθωθούν τα οχήματά τους με το επίμαχο λογισμικό.

Η χειρότερη στρατηγική

«Το σκάνδαλο με την εξαπάτηση των Αρχών ως προς τις εκπομπές ρύπων των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων της Volkswagen έχει κάνει διάτρητο όλο το οικοδόμημα των αρχών της: τις στρατηγικές της, τη φιλοσοφία της, τις διαδικασίες της και τα ίδια τα αυτοκίνητά της», επισημαίνει ο Εριχ Γιοχιμστάλερ, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας εμπορικών σημάτων και στρατηγικής Vivaldi Ρartners με έδρα τη Νέα Υόρκη. «Η χειρότερη στρατηγική είναι να προσπαθείς να κερδίσεις χρόνο. Αυτό ενισχύει τις αρνητικές εντυπώσεις και παρατείνει την ανάκαμψη». Πάντως, ο κ. Βάιλ καθησύχασε τους εργαζομένους της VW ότι η εταιρεία δεν θα προχωρήσει σε σοβαρές μειώσεις θέσεων εργασίας.