ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αδειασαν τα ράφια στην πρώτη μέρα λειτουργίας του easyfoodstore

05easyfoodstor1

Η φιλοσοφία των προσιτών υπηρεσιών και προϊόντων, την οποία λάνσαρε προ ετών με την αεροπορική του εταιρεία easyJet ο Στέλιος Χατζηιωάννου, επεκτείνεται στα σούπερ μάρκετ. Ο Ελληνοκύπριος επιχειρηματίας φαίνεται πως θα καταφέρει καίριο πλήγμα στις εκπτωτικές αλυσίδες Aldi, Lidl και Poundland της Βρετανίας, όπου και δραστηριοποιείται. Η νέα του επιχείρηση easyfoodstore προσφέρει ποικιλία τροφίμων, που φέρουν ιδιωτική ετικέτα, στη χαμηλότατη τιμή των 32 λεπτών του ευρώ (ή των 25 πενών). Οι καταναλωτές μπορούν να βρουν 76 είδη διατροφής, ζάχαρη, τσάι, ρύζι, ζυμαρικά, κονσέρβες και πολλά άλλα.

«Δεν υπάρχουν ακριβές μάρκες, μόνον φαγητό σε δίκαιες τιμές» είναι το κεντρικό σύνθημα της easyfoodstore, η οποία βασίστηκε στη φιλοσοφία των τραπεζών τροφίμων σε Ελλάδα και Κύπρο, όπως διευκρίνισε ο σερ Στέλιος. Θα πρέπει να αναφερθεί πως έξω από το πρώτο κατάστημα στο Παρκ Ρόγιαλ του βορειοδυτικού Λονδίνου είχαν δημιουργηθεί τεράστιες ουρές, ενώ αρκετοί άνθρωποι ταξίδεψαν έως και 160 χιλιόμετρα για να αγοράσουν φθηνά τρόφιμα. Μέσα σε δύο ημέρες τα ράφια άδειασαν και το κατάστημα αναγκάστηκε να κλείσει προσωρινά την Τετάρτη και ξανανοίγει σήμερα, όπως αναφέρει η εφημερίδα Guardian.

Βέβαια, όπως αναφέρει σε δημοσίευμα το Bloomberg, οι 25 πένες δεν είναι παρά η τιμή γνωριμίας για τον Φεβρουάριο. Ούτως ή άλλως, όμως, ο κ. Χατζηιωάννου εδραιώνει νέα δεδομένα στον κόσμο των εκπτωτικών σούπερ μάρκετ. Εγείρει ταυτόχρονα πολλά ερωτηματικά σχετικά με το εάν είναι εφικτή η τόσο φθηνή τιμολόγηση των τροφίμων, που συνήθως έχουν υποβληθεί σε μέγιστη επεξεργασία, πόσο υγιεινά είναι αυτά και πόσο η πίεση για χαμηλές τιμές και η εκτεταμένη επεξεργασία τους επιβαρύνει το περιβάλλον και τον ίδιο τον άνθρωπο. Πρόκειται για την αναδιατύπωση της πεσιμιστικής προσέγγισης, η οποία δεσπόζει στη συζήτηση για τη φτώχεια τη σχετική με την αδυναμία εξασφάλισης τροφής, αναφέρει το Bloomberg. Οι ζητιάνοι δεν έχουν περιθώριο επιλογής. Oπότε, όταν βρεθούν ενώπιον τόσο φθηνών τροφίμων, θα πρέπει να ενθουσιάζονται, ακόμα κι αν τα τρόφιμα αυτά έχουν υποστεί τόση επεξεργασία, ώστε ο καθένας θα τους συμβούλευε να τα αποφύγουν.

Καταστήματα

Μετά το πρώτο κατάστημα της easyfoodstore στο Παρκ Ρόγιαλ, θα ακολουθήσουν άλλα στις πιο υποβαθμισμένες περιοχές στο νοτιοανατολικό Λονδίνο. «Για το εμπορικό σήμα “easy” τα σούπερ μάρκετ συνιστούν ακόμα έναν τρόπο να εξυπηρετήσουν το καταναλωτικό κοινό με το μικρότερο δυνατό κόστος», υπογραμμίζει ο Στέλιος Χατζηιωάννου. «Λαμβάνοντας υπ’ όψιν την εμπειρία μου στη διανομή δωρεάν τροφίμων στην Ελλάδα και στην Κύπρο, αναπτύσσουμε μία ακόμη εμπορική προσπάθεια να πωληθούν βασικά προϊόντα στην τιμή των 32 λεπτών (25 πενών), με αποδέκτες τούς μη προνομιούχους στο Παρκ Ρόγιαλ».

Κατά τις εκτιμήσεις του Ελληνοκύπριου επιχειρηματία, υπάρχει κενό στην αγορά φθηνών τροφίμων, ανεξαρτήτως της παρουσίας των Aldi και Lidl. Παράλληλα, πιθανολογείται ότι η easyfoodstore θα πλήξει και τα τέσσερα μεγάλα σούπερ μάρκετ της Βρετανίας: Tesco, Sainsbury, Asda και Morrisons. Τέλος, αναφέρεται ότι ο κλάδος τροφίμων εν γένει αντιμετωπίζει ισχυρότατες πιέσεις, λόγω της ταχείας αλλαγής των καταναλωτικών συνηθειών. Οι άνθρωποι πλέον επιλέγουν για τις αγορές τους όλες τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, κάνοντας συνδυασμούς ώστε να περιορίσουν το κόστος.