ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μείωση των πωλήσεων για τον οίκο Hermes

203213228_22151586

Επικαλούμενος «οικονομικές, γεωπολιτικές και νομισματικές αβεβαιότητες», ο οίκος ειδών πολυτελείας Hermes προεξοφλεί πως δεν θα επιτύχει φέτος τον στόχο του 8% για την ετήσια αύξηση των εσόδων του. Η προειδοποίηση συνέπεσε με την είδηση ότι οι πωλήσεις του το τέταρτο τρίμηνο σημείωσαν αύξηση 7,2% σε ετήσια βάση, υπερβαίνοντας τις προβλέψεις αναλυτών του κλάδου για αύξηση 5,6%. Επεται, παράλληλα, όμως, και μεγάλης επέκτασης του δικτύου λιανικής και της παραγωγικής δυνατότητας της Hermes στη Γαλλία. Μιλώντας στους Financial Times, ο Λούκα Σόλκα, αναλυτής του τομέα ειδών πολυτελείας στην Exane BNP Paribas, επισημαίνει πως η εν λόγω εταιρεία «μπήκε πολύ αργά στο παιχνίδι και οι κεφαλαιουχικές δαπάνες της κινδυνεύουν να ακυρωθούν καθώς βρίσκονται μία γωνία πίσω σε σύγκριση με τη Luis Vuitton». Ο ίδιος υπογράμμισε πως η μείωση των πωλήσεων του εν λόγω οίκου σηματοδοτεί μια κάπως αρνητική εικόνα για τις βιομηχανίες ακριβών ειδών.

Οπως τονίζει, «τα είδη πολυτελείας επηρεάζονται πολύ από τον οικονομικό κύκλο και μόλις καταγραφεί ηπιότερη οικονομική ανάπτυξη, επηρεάζεται ο κλάδος». Ο κλάδος αντιμετωπίζει, άλλωστε, προκλήσεις εξαιτίας αλλαγών στις καταναλωτικές συνήθειες. Ανάμεσά τους η πτώση της ζήτησης για είδη πολυτελείας στην Κίνα, που οφείλεται όχι μόνον στην ταχύτατη επιβράδυνση της ανάπτυξής της αλλά και στην εκστρατεία του Πεκίνου κατά της διαφθοράς, που έχει αποθαρρύνει τις ενδείξεις πλουτισμού.