ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Απεσύρθησαν από τη διεκδίκηση της Starwood οι Κινέζοι

Απεσύρθησαν από τη διεκδίκηση της Starwood οι Κινέζοι

Εντονη κινητικότητα παρατηρείται στον ξενοδοχειακό κλάδο, με πόλο έλξης την αμερικανική αλυσίδα ξενοδοχείων και πολυτελών καταλυμάτων Starwood Hotels and Resorts Worldwide. Το θερμόμετρο είχε ανεβεί τις προηγούμενες ημέρες, δεδομένου ότι διεκδικούσαν τον όμιλο δύο υποψήφιοι: η επίσης αμερικανική Marriott Ιnternational και η κινεζική ασφαλιστική Anbang Insurance, η οποία κατέθεσε, μάλιστα, και την πιο γενναιόδωρη προσφορά ύψους 14 δισ. δολαρίων.

Ωστόσο, την Παρασκευή η κινεζική εταιρεία κατέλαβε εξαπίνης τη διεθνή αγορά και τους επιχειρηματικούς κύκλους, αποσυρόμενη από τη διεκδίκηση. «Μας είλκυε ιδιαίτερα η προοπτική να αποκτήσουμε, διά μέσου της Starwood Hotels and Resorts Worldwide, σήματα παγκοσμίου βεληνεκούς και υψηλής ποιότητας», ανέφερε εκπρόσωπος της Anbang. «Tελικώς, όμως, λαμβάνοντας υπ’ όψιν παράγοντες της αγοράς, αποφασίσαμε να μην προχωρήσουμε». Ορισμένοι έσπευσαν να αποδώσουν την αναδίπλωση στο ότι οι Κινέζοι δεν επιθυμούσαν να εμπλακούν σε διελκυστίνδα προσφορών και αντιπροσφορών.

Για την ιστορία αναφέρεται ότι η Marriott είχε προσφέρει για τη Starwood 79,53 δολάρια ανά μετοχή, έναντι των 78 δολαρίων προηγουμένως (13,6 δισ. δολάρια συνολικά σε ρευστό και μετοχές), ενώ η Anbang, η οποία είχε συγκροτήσει κοινοπραξία με τα ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια J.C. Flowers and Co. και Primavera Capital Group για να υποβάλει την προσφορά της Starwood, έδινε 82,75 δολάρια ανά μετοχή (14 δισ. δολάρια σε ρευστό). Εν τω μεταξύ, στην πρώτη κρούση που είχε κάνει η Marriott πέρυσι τον Νοέμβριο, είχε αποτιμήσει τη Starwood στα 12,2 δισ. δολάρια. Εάν δεν αποσυρόταν η Anbang και ευοδωνόταν η προσέγγιση της Starwood, τότε θα επρόκειτο για τη μεγαλύτερη εξαγορά αμερικανικού ομίλου από κινεζικό στην ιστορία.

Με τα νέα δεδομένα και εάν δεν υπάρξουν άλλες εξελίξεις, ένας συνδυασμός Starwood και Marriott θα αναδείξει τον μεγαλύτερο ξενοδοχειακό όμιλο στον κόσμο, με 30 εμπορικά σήματα και περισσότερα από 1 εκατομμύριο δωμάτια. Η δε συνεργασία των δύο κολοσσών θα αποφέρει στη Marriott εξοικονόμηση 250 εκατ. δολαρίων τη διετία μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας.