Αύξηση λιανικών πωλήσεων στη ΝΑ Ασία, μείωση στην Ευρώπη

Αύξηση λιανικών πωλήσεων στη ΝΑ Ασία, μείωση στην Ευρώπη

2' 24" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σημαντικές διαφορές εμφανίζει η εικόνα, η οποία διαμορφώνεται στις επιμέρους ευρωπαϊκές αγορές αναφορικά με τις λιανικές πωλήσεις, όπως καταγράφεται στο πλαίσιο έρευνας παγκόσμιου βεληνεκούς της μονάδας Economist Intelligence Unit του περιοδικού The Economist. Λόγου χάριν, η γερμανική αγορά αποδίδει ικανοποιητικά.

Στην ισπανική, όμως, καθώς και στην ιταλική αγορά οι λιανικές πωλήσεις κινούνται ακόμα σε χαμηλά επίπεδα και δεν έχουν επιστρέψει στα προ κρίσης επίπεδα. Αναφορικά τώρα με το τρέχον έτος, oι λιανικές πωλήσεις διαρκών καταναλωτικών αγαθών αναμένεται να ενισχυθούν περαιτέρω, εμφανίζοντας σε διεθνές επίπεδο αύξηση της τάξεως του 2,7%. Η μεγαλύτερη αύξηση στον όγκο των πωλήσεων σε ετήσια βάση αναμένεται να σημειωθεί και πάλι όπως και το 2015 στην περιφέρεια της νοτιοανατολικής Ασίας.

Κύριοι μοχλοί της εξέλιξης αυτής θα είναι η Κίνα και η Ινδία, όπου προβλέπεται ενισχυμένη ζήτηση. Δυναμικά θα κινηθούν και μεγάλες αγορές με μεσαίου μεγέθους ομίλους, όπως είναι η Ινδονησία και το Βιετνάμ. Στη δε Β. Αμερική παραμένουν θετικές οι προοπτικές, αν και ειδικά στον Καναδά η κατάσταση του λιανεμπορίου είναι περισσότερο πιεστική.

Προβλήματα

Πολλά από τα ζητήματα που απασχόλησαν τους λιανεμπόρους του 2015 θα επανεμφανιστούν και το 2016. Η μείωση του περιθωρίου κέρδους και η περιστολή των μεριδίων αγοράς είναι δύο από αυτά και αποδίδονται στην ανάπτυξη των διαύλων, που αφορούν τόσο τις εκπτωτικές αλυσίδες όσο και τα διαδικτυακά καταστήματα.

Οι πρώην ευημερούσες αγορές των BRIC (Βραζιλία, Ρωσία, Ινδία και Κίνα) θα παρουσιάσουν περισσότερες προκλήσεις, ενώ καινοτομίες, όπως η «φορετή τεχνολογία» δεν έχουν ακόμα κατακτήσει τον καταναλωτή, όπως επισημαίνει η Economist Intelligence Unit. Παράγοντες, οι οποίοι θα επηρεάσουν σε διαφορετικό βαθμό ανά περίπτωση τη διάθεση των καταναλωτών για δαπάνες σε διαρκή καταναλωτικά αγαθά διεθνώς, είναι οι εντεινόμενες ανησυχίες για τα επόμενα τρομοκρατικά κτυπήματα, οι γεωπολιτικές διενέξεις και η προσφυγική κρίση, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη στην Ευρώπη. Η δε πορεία αύξησης των αμερικανικών επιτοκίων δημιουργεί αστάθεια σε συγκεκριμένες αγορές, διογκώνοντας το αίσθημα αβεβαιότητας.

Ενα από τα βασικά θέματα που θα απασχολεί τους καταναλωτές και το 2016 θα είναι το θέμα της σταδιακής ανάκαμψης των εισοδημάτων τους μετά τη χρηματοπιστωτική κρίση. Λόγου χάριν, εξακολουθεί η οικονομική δυσπραγία σε Ρωσία και Βραζιλία, αλλά παράλληλα καταναλωτές και από άλλες αναδυόμενες αγορές διστάζουν να ξοδέψουν στα διαρκή καταναλωτικά αγαθά. Ευνοϊκά στις αγοραστικές επιλογές του λειτουργεί το Διαδίκτυο: η διαφάνεια των τιμών που προσφέρουν οι διαδικτυακοί λιανέμποροι, δίνει τη δυνατότητα στους απανταχού καταναλωτές να συγκρίνουν τα κόστη. Συνεπώς δημιουργούνται πιέσεις στα περιθώρια κέρδους σε όλο το μήκος της αλυσίδας τιμών.

Συγκεκριμένα, κολοσσοί όπως η WalMart είχε περιθώριο 3%-4% πριν από το 2009 και σήμερα φθάνει το 2,8%, ενώ η αλυσίδα σουπερμάρκετ Sainsbury προβλέπει πτώση από τα προηγούμενα επίπεδα ρεκόρ του 5% στο 3%. Τέλος, όπως αναφέρει στην έρευνά της η Economist Intelligence Unit, η επιτυχία και η ανθεκτικότητα στις πωλήσεις των διαρκών καταναλωτικών αγαθών ολοένα περισσότερο εξαρτάται από την ικανότητα των αντίστοιχων ομίλων να υιοθετούν νέες στρατηγικές, όπως η επέκταση και ο εμπλουτισμός των διαδικτυακών επιχειρήσεων και η προσφορά συμπληρωματικών υπηρεσιών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή