Τα αεροδρόμια έχουν γίνει εμπορικά κέντρα

Τα αεροδρόμια έχουν γίνει εμπορικά κέντρα

2' 22" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια σπεύδουν να επανασχεδιάσουν τους τερματικούς τους σταθμούς και να προσφέρουν νέες υπηρεσίες, σε μια προσπάθεια να προσελκύσουν περισσότερους επιβάτες στα καταστήματα που βρίσκονται στις εγκαταστάσεις τους, καθώς βρίσκονται αντιμέτωπα με τον ανταγωνισμό του Διαδικτύου και οι τρομοκρατικές επιθέσεις κρατούν μακριά τούς πιο «ανοιχτοχέρηδες» ταξιδιώτες από την Ασία.

Σε μια προσπάθεια να ενισχύσουν τις λιανικές πωλήσεις ανά επιβάτη, τα αεροδρόμια επεκτείνουν και ανακαινίζουν τους χώρους με τα καταστήματα και διασφαλίζουν ότι οι διαδρομές προς τις πύλες επιβίβασης περνούν μέσω όσο το δυνατόν περισσότερων καταστημάτων και εστιατορίων. Το αεροδρόμιο της Βιέννης, για παράδειγμα, σχεδιάζει να επεκτείνει τον χώρο καταστημάτων και εστιατορίων στον τερματικό σταθμό 2 κατά περίπου 50%. Το αεροδρόμιο Στάνστεντ του Λονδίνου μόλις ολοκλήρωσε μια ανακαίνιση 80 εκατ. λιρών που αύξησε την έκταση της αίθουσας αναχωρήσεων κατά 60%, δίνοντας χώρο για περισσότερα καταστήματα.

«Τα αεροδρόμια τώρα είναι βασικά εμπορικά κέντρα με διαδρόμους απογείωσης», σχολίασε ο Τζον Τζάρελ, επικεφαλής της μονάδας Πληροφορίας της Τεχνολογίας στα Αεροδρόμια στην εταιρεία Amadeus, που παρέχει συστήματα τεχνολογίας στον κλάδο. Οι λιανικές πωλήσεις αντιστοιχούν περίπου στο ένα πέμπτο των εσόδων των αεροδρομίων, ένα ποσοστό που αυξάνεται σταθερά την τελευταία δεκαετία, σύμφωνα με την ένωση αεροδρομίων ACI Europe, και ολοένα και περισσότερο συμβάλλει στη χρηματοδότηση των υποδομών και των υπηρεσιών.

Ωστόσο, οι προσοδοφόρες δραστηριότητες έχουν πληγεί από τη μείωση του αριθμού των Ασιατών ταξιδιωτών, που κατά κανόνα ξοδεύουν πολλά. Οι μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες ανακοίνωσαν μειωμένη ζήτηση από επιβάτες από την Κίνα και την Ιαπωνία φέτος ως αποτέλεσμα των επιθέσεων στο Παρίσι και τις Βρυξέλλες. Το πλεονέκτημα των εμπορικών καταστημάτων που δραστηριοποιούνται σε αεροδρόμια –να αντλούν έσοδα από τους ταξιδιώτες που αναπόφευκτα είναι εν δυνάμει καταναλωτές– έχει επίσης υπονομευθεί από τη δυνατότητα που έχουν πλέον οι τελευταίοι να συγκρίνουν τιμές και να αγοράζουν μέσω των κινητών τους τηλεφώνων, αναγκάζοντας πλέον τις εταιρείες να ακολουθήσουν νέες στρατηγικές για να προσελκύσουν πελάτες.

Το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης εφαρμόζει πιλοτικά κάποια προγράμματα βάσει των οποίων οι επιβάτες στον χώρο αναμονής της Lufthansa μπορούν να κάνουν τις αγορές τους μέσω τάμπλετ και στη συνέχεια να παραλαμβάνουν τα προϊόντα τους χωρίς να μετακινηθούν ή ακόμα και να παραγγείλουν φαγητό το οποίο μπορούν να καταναλώσουν και εν ώρα πτήσης. Πολλά ευρωπαϊκά αεροδρόμια, όπως αυτό της Κοπεγχάγης, το Γκάτγουικ, το Στάνστεντ και το Χίθροου στο Λονδίνο, δίνουν τη δυνατότητα στους ταξιδιώτες αφού κάνουν τις αγορές τους, να παραλάβουν τα προϊόντα τους όταν επιστρέψουν από το ταξίδι τους.

Τα αεροδρόμια προσπαθούν να μεγιστοποιήσουν τον χρόνο που είναι διαθέσιμος στους πελάτες για αγορές μειώνοντας τον χρόνο που ξοδεύουν σε ουρές για ελέγχους ασφαλείας και δίνοντάς τους καλύτερες οδηγίες μέσω εφαρμογών ή οθονών αφής προκειμένου να προσανατολίζονται ευκολότερα στους τερματικούς σταθμούς.

Το 2013 –ο πιο πρόσφατος χρόνος για τον οποίο είναι διαθέσιμα τέτοιου είδους στοιχεία– το 40% των εσόδων των ευρωπαϊκών αεροδρομίων προήλθε από δραστηριότητες που δεν σχετίζονται με τις αεροπορικές αλλά από λιανικές πωλήσεις και έσοδα από τους χώρους στάθμευσης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή