Ρυπογόνα πολλά από τα δημοφιλή μοντέλα 20 κατασκευαστών

Ρυπογόνα πολλά από τα δημοφιλή μοντέλα 20 κατασκευαστών

1' 42" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εξαιρετικά ρυπογόνα είναι ορισμένα από τα πλέον δημοφιλή μοντέλα αυτοκινήτων, όπως τα Ford Focus και Range Rover Evoque, και έχουν βρεθεί στο στόχαστρο περιβαλλοντικών οργανώσεων και ομάδων πίεσης. Ο λόγος είναι ότι δεν έχουν ελεγχθεί επαρκώς από τις Αρχές των ευρωπαϊκών κρατών, οι οποίες δεν ασκούν πιέσεις στις αυτοκινητοβιομηχανίες. Με το σκάνδαλο της Volkswagen να έχει καταφέρει καίριο πλήγμα στην αξιοπιστία των μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών, η ομάδα πίεσης Transport and Environment εξεπόνησε έκθεση στην οποία καταχωρίζει ως τα τριάντα πλέον ρυπογόνα οχήματα ορισμένα δημοφιλή μοντέλα των BMW, Citroen, Dacia, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Jaguar, Kia, Land Rover, Mazda, Mercedes-Benz, Opel, Peugeot, Porsche, Renault, Skoda, Suzuki, Toyota και Volvo.

Η έκθεση έχει βασισθεί σε πορίσματα ερευνών που έγιναν σε διάφορες χώρες της Ε.Ε., τα οποία κατέδειξαν ότι πολλά από τα πλέον δημοφιλή μοντέλα πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στην Ευρώπη εκπέμπουν στην πραγματικότητα πολύ περισσότερα καυσαέρια από όσα φαίνεται να εκπέμπουν όταν εξετάζονται σε συνθήκες εργαστηρίου. Η διαπίστωση παραπέμπει ευθέως σε όσα ήρθαν στην επιφάνεια πέρυσι, όταν η εμβληματική αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας, η Volkswagen, αναγκάστηκε να παραδεχθεί ότι είχε εγκαταστήσει λογισμικό που παραπλανούσε ως προς το ύψος των εκπομπών καυσαερίων στα οχήματά της. Βάσει της υφιστάμενης νομοθεσίας, τα οχήματα κάθε αυτοκινητοβιομηχανίας εξετάζονται και εγκρίνονται από μία και μόνο χώρα της Ε.Ε. που, όμως, τους δίνει την άδεια να τα κυκλοφορήσουν σε όλη την Ε.Ε. Οι εντεινόμενες πιέσεις φαίνεται, πάντως, να αποδίδουν, καθώς την Τρίτη κι ενώ βρισκόταν σε εξέλιξη το συμβούλιο υπουργών Μεταφορών στο Λουξεμβούργο, η Γερμανία κάλεσε την Ε.Ε. να επιβάλει αυστηρότερη νομοθεσία και να καταργήσει τα «παραθυράκια» της κοινοτικής νομοθεσίας, που αφήνουν στις αυτοκινητοβιομηχανίες τα περιθώρια να περιορίσουν τους σχετικούς ελέγχους επικαλούμενες λόγους ασφαλείας.

Οι γερμανικές αρχές έχουν αρχίσει να λαμβάνουν μέτρα κατά όσων αυτοκινητοβιομηχανιών εκμεταλλεύονται τα κενά της νομοθεσίας. Τον Απρίλιο πίεσαν τη Volkswagen αλλά και άλλες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες να ανακαλέσουν 630.000 οχήματα στην Ευρώπη, προκειμένου να αναβαθμίσουν το σύστημα ελέγχου των εκπομπών καυσαερίων. Εχουν, άλλωστε, καλέσει σε συνάντηση την General Motors και τη Fiat Chrysler, ενώ οι γαλλικές αρχές έχουν πραγματοποιήσει επιδρομές στα γραφεία της Peugeot Citroen και της Renault.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή