Φυγή από Βρετανία εξετάζουν τράπεζες και αυτοκινητοβιομηχανίες

Φυγή από Βρετανία εξετάζουν τράπεζες και αυτοκινητοβιομηχανίες

2' 45" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με γρήγορα αντανακλαστικά αντιδρούν στο αποτέλεσμα του βρετανικού δημοψηφίσματος οι περισσότερες από τις μεγάλες επενδυτικές τράπεζες που έχουν έδρα στο Λονδίνο, καθώς εξετάζουν τη μετακίνησή τους σε άλλες ευρωπαϊκές μητροπόλεις. Ο κλάδος δεν είναι, όμως, ο μοναδικός που ετοιμάζεται να εγκαταλείψει τη Βρετανία. Ενδέχεται να ακολουθήσουν μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως οι ιαπωνικές Honda και Toyota, αν, συνεπεία του δημοψηφίσματος, επιβληθεί φόρος 10% σε όσα οχήματα κατασκευάζονται στη χώρα και εξάγονται στην Ε.Ε.

Επαληθεύοντας σωρεία προειδοποιήσεων για τις επιπτώσεις του Brexit, οι μεγάλες αμερικανικές τράπεζες JPMorgan Chase, Goldman Sachs, Bank of America, Citigroup και Morgan Stanley έχουν ήδη προσεγγίσει τις ρυθμιστικές αρχές, εγκαινιάζοντας τη διαδικασία μεταφοράς τους εκτός Βρετανίας. Οπως επισημαίνει σχετικό ρεπορτάζ των Financial Times, οι τράπεζες αυτές απασχολούν χιλιάδες υπαλλήλους στη Βρετανία, τις οποίες χρησιμοποιούν ως διαβατήριο για την πρόσβασή τους στην υπόλοιπη αγορά των 28 χωρών-μελών της Ε.Ε. Δεδομένου, όμως, ότι οι νομικοί τους σύμβουλοι επισημαίνουν ότι θα χρειαστούν νέα νομική βάση μετά την έξοδο της Βρετανίας, ετοιμάζουν τη μεταφορά τμημάτων τους σε ευρωπαϊκές πρωτεύουσες όπως το Δουβλίνο, το Παρίσι και η Φρανκφούρτη. Ιδιαίτερα επανεξετάζουν την κατάσταση όσες βρετανικές τράπεζες εμπορεύονται τίτλους άλλων χωρών-μελών της Ε.Ε., πλην της Βρετανίας, και πιέζονται να μεταφέρουν τις δραστηριότητές τους, καθώς αναλυτές της αγοράς εκτιμούν πως η εκκαθάριση τέτοιου είδους συναλλαγών θα μεταφερθεί στην ηπειρωτική Ευρώπη.

Ηδη η HSBC είχε εκφράσει πριν από το δημοψήφισμα την πρόθεσή της να μεταφέρει περίπου 1.000 θέσεις εργασίας στο Παρίσι σε περίπτωση Brexit. Δεδομένου, όμως, ότι διαθέτει γραφεία στο Παρίσι, ενδέχεται να αναβάλει τις σχετικές αποφάσεις μέχρι την έξοδο της Βρετανίας. Στον αντίποδα της HSBC, η αμερικανική JPMorgan, που απασχολεί 16.000 υπαλλήλους στη Βρετανία, είχε προειδοποιήσει για το ενδεχόμενο να μεταφερθούν εκτός της χώρας οι 4.000 από αυτές. Ωστόσο, ο επικεφαλής της επενδυτικής της Ντάνιελ Πίντο δήλωσε στους FT ότι η τράπεζα ευελπιστεί να παραμείνει άθικτη η επενδυτική της μονάδα στη χώρα. Ομοίως η Morgan Stanley, που είχε προειδοποιήσει ότι θα μεταφέρει 1.000 θέσεις εργασίας εκτός Βρετανίας σε περίπτωση Brexit, έχει διαψεύσει τη φημολογία ότι θα μετακινήσει 2.000 υπαλλήλους της στο Δουβλίνο ή στη Φρανκφούρτη. Την ίδια στιγμή, ο Τζόναθαν Λιούις, επικεφαλής της Nomura International, που απασχολεί περίπου 2.600 υπαλλήλους στο Λονδίνο, δήλωσε πως η ιαπωνική τράπεζα θα τηρήσει στάση αναμονής μέχρις ότου διαπιστώσει πώς εξελίσσονται τα πράγματα και μετά θα λάβει αποφάσεις για τη νέα έδρα ή τη νέα δομή των επιχειρήσεών της. Εν τω μεταξύ στον δρόμο για την έξοδο από τη Βρετανία φαίνεται πως βρίσκονται οι δύο ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες Toyota και Honda, που έχουν αντιμετωπίσει προβλήματα κερδοφορίας στη βρετανική αγορά.

Μετά την έκβαση του δημοψηφίσματος οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες δήλωσαν πως θα παρακολουθήσουν τις εξελίξεις. Σε ό,τι αφορά την επίσης ιαπωνική Nissan, που απασχολεί περίπου 6.700 εργαζόμενους στη Βρετανία, είναι η επιτυχέστερη των τριών μεγάλων ιαπωνικών αυτοκινητοβιομηχανιών στη χώρα, με ετήσια παραγωγή περίπου 500.000 οχήματα. Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, είναι εκείνη που θα επιδείξει μεγαλύτερα περιθώρια ελιγμών σε ό,τι αφορά τη μεταφορά της έδρας των επιχειρήσεών της, καθώς είναι σύμμαχος με τη γαλλική Renault. Σε ό,τι αφορά τον αντίκτυπο ενός ενδεχόμενου φόρου στις εξαγωγές βρετανικών αυτοκινήτων προς την Ε.Ε., ενδέχεται να περιορισθεί από την υποτίμηση της στερλίνας, εάν και εφ’ όσον συνεχισθεί. Σύμφωνα, πάντως, με αναλυτές της Credit Suisse, εκείνο που προβληματίζει περισσότερο τις ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες στη Γηραιά Αλβιώνα είναι η προοπτική μείωσης των κερδών τους από την εκτίναξη που σημείωσε το γιεν ως ασφαλές καταφύγιο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή