ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η Google ξανά στο στόχαστρο της Κομισιόν για αθέμιτο ανταγωνισμό

i-google-xana-sto-stochastro-tis-komision-gia-athemito-antagonismo-2142630

Νέο «γύρο» κατηγοριών περί αθέμιτου ανταγωνισμού ανήγγειλε η αρμόδια επίτροπος στην Κομισιόν, Μάργκαρετ Βέστανγκερ, εις βάρος της Goolge, που είναι η μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης στο Διαδίκτυο. Είναι η τρίτη φορά που η Google δέχεται κατηγορίες από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τα τελευταία χρόνια, προκαλώντας την προσοχή των Αρχών, καθώς ελέγχει το 80% της ευρωπαϊκής αγοράς μηχανών αναζήτησης στο Διαδίκτυο. Είναι πιθανό να επιβληθούν στην Google πρόστιμα έως και 10% των παγκόσμιων ετήσιων εσόδων της, ποσοστό που αναλογεί σε 7 δισ. δολάρια, όπως επισημαίνεται σε σχετικό δημοσίευμα της International New York Times. Επί μήνες, η Google προσπαθεί να αποκρούσει τις κατηγορίες της Κομισιόν με επιχειρήματα υπέρ της νομιμότητας των δραστηριοτήτων της.

«Oι ενέργειες της Google, με βάση τα στοιχεία που έχουμε συγκεντρώσει, είναι επιζήμιες για τους καταναλωτές», δήλωσε η κ. Βέστανγκερ σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες. «Οι εξαιρετικές καινοτομίες της Google δεν της δίνουν το δικαίωμα για αρνείται σε ανταγωνιστές να καινοτομήσουν», πρόσθεσε η ίδια.

Κατηγορίες από την Ε.Ε. έχουν απαγγελθεί, επίσης, εις βάρος της εταιρείας ηλεκτρονικού εμπορίου Amazon, του κολοσσού τεχνολογίας Apple και της εταιρείας κοινωνικής δικτύωσης Facebook, δίνοντας τροφή σε σενάρια που θέλουν τις ευρωπαϊκές αρχές να στοχοποιούν τους ομίλους της Σίλικον Βάλεϊ.

Η Google απάντησε χθες στην Κομισιόν, αρνούμενη ακόμη μια φορά πως λειτουργεί εις βάρος του ανταγωνισμού. «Πιστεύουμε πως οι καινοτομίες μας και οι βελτιώσεις των προϊόντων μας έχουν διευρύνει το φάσμα επιλογών για τους πελάτες στην Ε.Ε. και έχουν προάγει τον ανταγωνισμό». Η προθεσμία να τοποθετηθεί επίσημα ενώπιον της Κομισιόν λήγει το φθινόπωρο. Προηγουμένως, η Google είχε δεχθεί κατηγορίες για αθέμιτο ανταγωνισμό που αφορούν στο λειτουργικό σύστημα κινητών Android και για την παροχή ορισμένων υπηρεσιών όπου παίζει κυρίαρχο ρόλο.

Αυτή τη φορά, η Κομισιόν θέτει στο στόχαστρο τα εργαλεία ηλεκτρονικής διαφήμισης της Google. Είναι η βασική πηγή των εσόδων της Google, τα οποία φθάνουν τα 75 δισ. δολάρια. Η κ. Βέστανγκερ επισήμανε πως ο κολοσσός τεχνολογίας μπορεί να έχει καταχραστεί τον κυρίαρχο ρόλο του στην ηλεκτρονική διαφήμιση, όπου ελέγχει περίπου το 80%, αναγκάζοντας τις εταιρείες να αποδεχθούν επαχθείς όρους στα συμβόλαια και περιορίζοντας έτσι τον ανταγωνισμό, όπως και τις επιλογές των καταναλωτών. «Ολοι αυτοί οι περιορισμοί επέτρεψαν στην Google να προστατεύσει το μερίδιό της στην αγορά και να αναχαιτίσει τον ανταγωνισμό», δήλωσε η κ. Βέστανγκερ.