Πρόστιμο 2,9 δισ. σε 4 εταιρείες φορτηγών

Πρόστιμο 2,9 δισ. σε 4 εταιρείες φορτηγών

1' 36" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πρόστιμο μαμούθ 2,9 δισ., το υψηλότερο στην ιστορία, επιβλήθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε τέσσερις εταιρείες φορτηγών λόγω της συμμετοχής τους σε καρτέλ επί 14 συναπτά έτη. Πρόκειται για τις Daimler, Volvo/Renault, Iveco και DAF Trucks και η ποινή τους αφορά το ότι καθόριζαν από κοινού τις τιμές των φορτηγών τους, ενώ διεσώθη από το πρόστιμο η MAN, μέλος του γερμανικού ομίλου της Volkswagen. Ο λόγος ήταν ότι εκείνη διοχέτευσε τις πληρoφορίες για τη χειραγώγηση των τιμών στην Κομισιόν. Ειδάλλως, όπως ανέφερε σε σχετική της ανακοίνωση η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, θα επιβαρυνόταν με πρόστιμο ύψους σχεδόν 1,2 δισ. Το υψηλότερο πρόστιμο 1,01 δισ. επιβλήθηκε στη γερμανική Daimler, ενώ στην DAF Trucks η χρηματική ποινή ανήλθε σε 752,7 εκατ. Στις Volvo/Renault επιβλήθηκε πρόστιμο 670,4 εκατ. και η Iveco θα κληθεί να καταβάλει στις ευρωπαϊκές αρχές 494,6 εκατ.

Σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο «Ρόιτερς», οι προαναφερθείσες τέσσερις εταιρείες παραδέχθηκαν ότι παρανόμησαν και αυτό είχε ως αποτέλεσμα να περιοριστεί το πρόστιμό τους κατά 10%. Εκτός διακανονισμού, πάντως, παρέμεινε η Scania, μία άλλη εταιρεία του ομίλου της Volkswagen και η έρευνα για τα πεπραγμένα της θα συνεχιστεί. Oπως χαρακτηριστικά ανέφερε η αρμόδια επίτροπος Ανταγωνισμού Μαργκρέτε Βεστάγκερ, «είναι απαράδεκτο ότι οι MAN, Volvo/Renault, Daimler, Iveco, DAF Trucks, των οποίων τα φορτηγά αντιστοιχούν σχεδόν στα 9 από τα 10 που κατασκευάζονται εντός της Ευρωπαϊκής Ενωσης, αντί να ανταγωνίζονται μεταξύ τους, είχαν συμφωνήσει για τον καθορισμό των τιμών των οχημάτων τους». Το καρτέλ των αυτοκινητοβιομηχανιών, το οποίο λειτούργησε από το 1997 έως και το 2011, όριζε τις τιμές των μεσαίων και βαρέων φορτηγών, αποφάσιζε πότε θα εισήγαγε σε αυτά τις τεχνολογίες μείωσης των εκπομπών ρύπων, ώστε να προσαρμοστούν στις ολοένα αυστηρότερες ευρωπαϊκές προδιαγραφές, καθώς και τη μετακύλιση του κόστους προσαρμογής στο καταναλωτικό κοινό. Τέλος, ο επικεφαλής της Volvo, Μάρτιν Λούντστεντ δήλωσε ότι μετανιώνει για ό,τι συνέβη, ευελπιστεί να μην επηρεάσει το πρόστιμο τους καταναλωτές, αλλά εκτιμά πως ήταν προτιμότερη λύση από το να συνεχίζονταν επί χρόνια οι διαδικασίες.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή