«Καμπάνες» 2,93 δισ. από Ε.Ε. για καρτέλ στα μεγάλα φορτηγά

«Καμπάνες» 2,93 δισ. από Ε.Ε. για καρτέλ στα μεγάλα φορτηγά

1' 32" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το υψηλότερο πρόστιμο στην ιστορία της επέβαλε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε τέσσερις κολοσσούς της αυτοκινητοβιομηχανίας, επειδή διατηρούσαν καρτέλ επί 14 συναπτά έτη και όριζαν τις τιμές πώλησης των φορτηγών τους. Πρόκειται για τις Daimler, Volvo/Renault, Iveco και DAF Trucks και η ποινή τους ανέρχεται συνολικά σε σχεδόν 3 δισ. ευρώ (2,93 δισ. ευρώ για την ακρίβεια), ενώ η ΜΑΝ, η οποία επίσης συμμετείχε στο καρτέλ, δεν τιμωρήθηκε. Ο λόγος είναι ότι διοχέτευσε τις σχετικές πληροφορίες στην Επιτροπή, ενώ η Scania, μέλος του καρτέλ και αυτή, δεν κατέληξε σε συμβιβασμό και οι έρευνες των Αρχών συνεχίζονται. Εάν η ΜΑΝ βρισκόταν στην ίδια θέση με τις υπόλοιπες, θα της επιβαλλόταν πρόστιμο 1,2 δισ. ευρώ. Το υψηλότερο των προστίμων, ύψους 1,01 δισ. ευρώ, επιβλήθηκε στη γερμανική Daimler, ενώ στην DAF Trucks η χρηματική ποινή ανήλθε σε 752,7 εκατ. ευρώ. Στις Volvo/Renault επιβλήθηκε πρόστιμο 670,4 εκατ. ευρώ και η Iveco θα κληθεί να καταβάλει στις ευρωπαϊκές αρχές 494,6 εκατ. ευρώ.

Συνολικά, πάντως, επειδή οι προαναφερθείσες τέσσερις εταιρείες παραδέχθηκαν την ενοχή τους, εξασφάλισαν 10% έκπτωση. Oπως χαρακτηριστικά ανέφερε η αρμόδια επίτροπος Ανταγωνισμού Μαργκρέτε Βεστάγκερ, «είναι απαράδεκτο ότι οι MAN, Volvo/Renault, Daimler, Iveco DAF Trucks, των οποίων τα φορτηγά αντιστοιχούν σχεδόν στα 9 από τα 10 που κατασκευάζονται εντός της Ευρωπαϊκής Ενωσης, αντί να ανταγωνίζονται μεταξύ τους, είχαν συμφωνήσει για τον καθορισμό των τιμών των οχημάτων τους». Το καρτέλ των αυτοκινητοβιομηχανιών, το οποίο λειτούργησε από το 1997 έως και το 2011, όριζε τις τιμές των μεσαίων και βαρέων φορτηγών, αποφάσιζε πότε θα εισήγε σε αυτά τις τεχνολογίες μείωσης των εκπομπών ρύπων, ώστε να προσαρμοστούν στις ολοένα αυστηρότερες ευρωπαϊκές προδιαγραφές, καθώς και τη μετακύλιση του κόστους προσαρμογής στο καταναλωτικό κοινό. Τέλος, ο επικεφαλής της Volvo Μάρτιν Λούντστεντ δήλωσε ότι μετανιώνει για ό,τι συνέβη, ευελπιστεί να μην επηρεάσει το πρόστιμο τους καταναλωτές, αλλά εκτιμά πως ήταν προτιμότερη λύση από το να συνεχίζονταν επί χρόνια οι διαδικασίες.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή