ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η Deutsche Post δεν χαίρεται τα κέρδη της

04s22amazon

Mια αύξηση καθαρών κερδών κατά 75% είναι ένας πολύ καλός λόγος για να γιορτάσει κανείς. Η Deutsche Post, όμως, δεν μπορεί να επαναπαυθεί από τα κέρδη του β΄ τριμήνου, τα υψηλότερα από το 2008, διότι πρέπει να καταβάλει προσπάθειες για να διατηρήσει το προβάδισμά της όταν εταιρείες όπως η Amazon μπορεί να σχεδιάζουν να τη μιμηθούν.

Ο αμερικανικός κολοσσός ηλεκτρονικού εμπορίου θεωρεί πως κρύβεται χρυσός στη γερμανική αγορά ταχυμεταφορών και παράδοσης πακέτων. Μαθαίνοντας από την επιτυχία της Deutsche Post, η Amazon μπορεί τελικά να αποφασίσει πως δεν τη συμφέρει να παραδίδει τόσο κερδοφόρες δραστηριότητες στα γερμανικά ταχυδρομεία. Ηδη στις ΗΠΑ, η Amazon φέρεται να σχεδιάζει από τον Φεβρουάριο τη δημιουργία δικτύου αποθήκευσης και μεταφοράς προϊόντων (logistics) που θα μπορεί να ανταγωνιστεί την United Parcel Force, τη FedEx και μια σειρά από τοπικές εταιρείες που παρέχουν ταχυδρομικές υπηρεσίες. Στόχος της Amazon, σύμφωνα με πηγές, είναι να δημιουργήσει ακόμη και τον δικό της στόλο αεροσκαφών καθώς οι δαπάνες αποστολής πακέτων αυξήθηκαν πέρυσι κατά 18%, στα 11,5 δισ. δολ.

Οπότε τα οικονομικά αποτελέσματα της Deutsche Post αποτελούν πηγή έμπνευσης όχι μόνον για μείωση των δαπανών αλλά και για αύξηση εσόδων σε μία από τις μεγαλύτερες αγορές της Amazon.

Τα έσοδα από την παράδοση δεμάτων ηλεκτρονικού εμπορίου της Deutsche Post αυξήθηκαν κατά 14%, ενώ τα λειτουργικά κέρδη από τις ευρύτερες υπηρεσίες ταχυδρομείου, παράδοσης πακέτων και ηλεκτρονικού εμπορίου αυξήθηκαν κατά 41%, στα 247 εκατ. ευρώ. Η Deutsche Post προσφέρει νέες υπηρεσίες, όπως προκαθορισμένες ώρες στην παράδοση πακέτων. Μπορεί η αξιοπιστία και η ακρίβεια στις ταχυμεταφορές να αποτελούν ισχυρά εμπόδια για να εισέλθει μια νέα εταιρεία στην εν λόγω αγορά. Αλλά η Γερμανία είναι ο υπ’ αριθμόν 2 «μεγαλύτερος πελάτης» της Amazon μετά τις ΗΠΑ.

Η απειλή της Amazon μπορεί να παγιδεύσει την Deutsche Post σε έναν φαύλο κύκλο επενδύσεων. Στο β΄ τρίμηνο, οι κεφαλαιακές δαπάνες αυξήθηκαν κατά 8% από πέρυσι. Μιαν άλλη απειλή θα ήταν να αποσπάσει η Amazon τις υπηρεσίες ταχυμεταφορών πακέτων σε εύπορους πελάτες. Ηταν ένα λίαν ικανοποιητικό τρίμηνο για τα γερμανικά ταχυδρομεία, αλλά η επιτυχία δεν είναι ποτέ δεδομένη.