Χρεοκοπία διεθνών διαστάσεων για τη νοτιοκορεατική Hanjin Shipping

Χρεοκοπία διεθνών διαστάσεων για τη νοτιοκορεατική Hanjin Shipping

2' 6" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε «μητέρα όλων των χρεοκοπιών» της τρέχουσας κρίσης στη ναυλαγορά μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εξελίσσεται η υπόθεση της Hanjin Shipping Co. Η νοτιοκορεατική εταιρεία τακτικών γραμμών μετά τα δικαστήρια της Σεούλ προσέφυγε και σε αμερικανικό δικαστήριο, ζητώντας προστασία από τους πιστωτές της.

Οι οφειλές ξεπερνούν τα 5 δισ. δολάρια και αν και η ίδια στην αίτησή της προς τις δικαστικές αρχές αναφέρει πως διαθέτει περιουσιακά στοιχεία κατά τι υψηλότερης αξίας, αυτό αμφισβητείται από την αγορά. Ο ιδιόκτητος στόλος της που αριθμεί 66 πλοία –συμπεριλαμβανομένων υπό ναυπήγηση πλοίων– αποτιμάται σύμφωνα με τη VesselsValue μόλις στα 1,7 δισ. δολ.

Το ζήτημα προσλαμβάνει μεγάλες διαστάσεις παγκοσμίως, καθώς προμηθευτές της επιδιώκουν να συλλάβουν πλοία της έναντι των απαιτήσεών τους σε όποιο λιμάνι μπορέσουν. Ετσι η εταιρεία επιχειρεί να κατευθύνει τα πλοία της σε λιμάνια που προστατεύεται από το πτωχευτικό δίκαιο, όπως τα κορεατικά. Ομως τα έμφορτα εμπορευματοκιβωτίων πλοία της είναι άγνωστο εάν τελικά θα ξεφορτώσουν στον προορισμό τους, ενώ ήδη έχει δημιουργηθεί πρόβλημα με τη διέλευσή τους από διώρυγες, όπως του Σουέζ, αφού δεν είναι δυνατόν να καταβληθούν τα τέλη διέλευσης.

Η Hanjin Shipping κατατάσσεται μεταξύ των μεγαλύτερων ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και διαχειρίζεται 132 πλοία.

Οι πλοιοκτήτριες εταιρείες που έχουν ναυλώσει περί τα 67 πλοία στην Hanjin αντιμετωπίζουν πρόβλημα με την είσπραξη των συμβολαιοποιημένων ναύλων και βρίσκονται αντιμέτωπες με ενδεχόμενο «κούρεμα» των δεδουλευμένων απαιτήσεών τους αλλά και των συμβατικών μελλοντικά. Μεταξύ των προμηθευτών πλοίων που ξεπερνούν τους 20, συμπεριλαμβάνονται και επώνυμες ναυτιλιακές ελληνικών συμφερόντων, όπως η Danaos Corporation και η Navios. Την ίδια ώρα, η de facto απόσυρση του στόλου της Hanjin από τις ναυλαγορές, έστω και προσωρινή, οδήγησε σε μεγάλη άνοδο του ναύλους, κατά 42%, σύμφωνα με τον World Container Index (WCI) του οίκου Drewry, καθώς υπάρχουν σημαντικά λιγότερα διαθέσιμα πλοία προς ναύλωση. Η άνοδος αυτή αφορά τα μεγάλα πλοία των τακτικών γραμμών.

Την ίδια ώρα, ο οίκος Fitch προειδοποίησε πως ανάλογα πιστωτικά γεγονότα ενδέχεται να πολλαπλασιαστούν, καθώς εκτιμά ότι όπως οι δυτικές έτσι και οι ασιατικές τράπεζες –βασικός πιστωτής της Hanjin είναι η Korea Development Bank– εμφανίζονται πλέον ολοένα και πιο απρόθυμες να συνεχίσουν να κρατούν ζωντανές προβληματικές επιχειρήσεις. Η Fitch αναμένει ότι η Hanjin τελικά θα οδηγηθεί σε εκκαθάριση.

Η Fitch εκτιμά πως περίπου το 12% των δανείων του τραπεζικού συστήματος της Κορέας στους τομείς της ναυτιλίας και της ναυπηγικής βιομηχανίας ήταν μη εξυπηρετούμενα στο τέλος Ιουνίου το 2016 και ότι η έκθεση σε ενδεχόμενες επισφάλειες ανέρχεται στο 38% από 17% στο τέλος του 2015. Ιδιαίτερα εκτιθέμενη θεωρείται η Korea Development Bank αλλά και τοπικές τράπεζες με σημαντική ναυπηγική και ναυτιλιακή οικονομική δραστηριότητα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή