Uber εκεί; Ενα ταξί χωρίς οδηγό στο Πίτσμπουργκ, παρακαλώ!

Uber εκεί; Ενα ταξί χωρίς οδηγό στο Πίτσμπουργκ, παρακαλώ!

2' 39" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Χθες πιθανότατα ξεκίνησε μια νέα εποχή στην ιστορία του αυτοκινήτου και των μεταφορών. Η αμερικανική εταιρεία Uber έδωσε στην κυκλοφορία τέσσερα αυτόνομα ταξί στο Πίτσμπουργκ των ΗΠΑ για πρώτη φορά στην ιστορία της αυτοκίνησης. Η Uber είναι η πρώτη εταιρεία που αποτόλμησε να θέσει σε κυκλοφορία σε αστικό περιβάλλον πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα, δηλαδή αυτοκίνητα που ελέγχονται από λογισμικό με τη βοήθεια πληθώρας τρισδιάστατων καμερών, αισθητήρων λέιζερ και φυσικά GPS.

Βέβαια, στην πρώτη φάση του πιλοτικού προγράμματος, στο αυτοκίνητο υπήρχαν τόσο ένας οδηγός όσο και ένας μηχανικός της Uber στις δύο μπροστινές θέσεις του αυτοκινήτου. Η Uber έδωσε τη δυνατότητα σε ρεπόρτερ να κάνουν διαδρομές με τα αυτόνομα ταξί της την Τρίτη. Κατά τη διάρκεια διαδρομής μιας ώρας, ρεπόρτερ του Reuters παρατήρησε ότι το αυτόνομο ταξί της Uber, μάρκας Ford, σταματούσε με ασφάλεια –και τις περισσότερες φορές ομαλά– όταν βρισκόταν μπροστά σε κόκκινο φανάρι. Το αυτόνομο ταξί διέσχισε γέφυρες, προσπέρασε ένα φορτηγό των Αμερικανικών Ταχυδρομείων και επιβράδυνε όταν ένας άλλος οδηγός άνοιξε την πόρτα του αυτοκινήτου του σε έναν πολυσύχναστο δρόμο της πόλης. Ολα αυτά έγιναν χωρίς κανείς να αγγίζει το τιμόνι ή τα πεντάλ του αυτοκινήτου, σύμφωνα με τον ρεπόρτερ του Reuters.

Ωστόσο, ο οδηγός και ο μηχανικός της Uber παρενέβαιναν στη διαδικασία της οδήγησης σε κάποιες περιπτώσεις. Σύμφωνα με τις οδηγίες της Uber, ο οδηγός της αναλάμβανε τον έλεγχο του αυτοκινήτου όταν το όχημα πλησίαζε σε διάβαση πεζών, ώστε να τους επιτρέψει να διασχίσουν τον δρόμο. Ο οδηγός ανέλαβε τον έλεγχο και όταν το ταξί διέσχιζε περιοχή όπου γίνονταν κατασκευαστικές εργασίες αλλά και όταν το όχημα επρόκειτο να στρίψει αριστερά σε διασταύρωση. Ο μηχανικός περιοδικά προσάρμοζε την ταχύτητα του οχήματος, το οποίο σε γενικές γραμμές κινούνταν με χαμηλή ταχύτητα. Το θέαμα του αυτόνομου ταξί της Uber προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις από τους κατοίκους του Πίτσμπουργκ. Κατά τη διάρκεια της διαδρομής, ορισμένοι περαστικοί χάζευαν με ανοικτό το στόμα το ταξί, στην οροφή του οποίου είναι τοποθετημένες περισσότερες από δέκα τρισδιάστατες κάμερες και ειδικοί αισθητήρες λέιζερ που επιτρέπουν το λογισμικό να υπολογίζει την απόσταση του οχήματος από διάφορα αντικείμενα και να αντιλαμβάνεται το τρισδιάστατο σχήμα τους. Ενας άλλος περαστικός έκανε άσεμνη χειρονομία προς τους επιβάτες του αυτόνομου ταξί.

Για την Uber, η εφαρμογή του πιλοτικού προγράμματος αποτελεί την πρώτη φάση ενός πολύ φιλόδοξου σχεδίου να αντικαταστήσει σταδιακά με αυτόνομα ταξί πολλούς από τους περίπου 1,5 εκατ. οδηγούς της. Στην προσπάθειά της να το επιτύχει, έχει συνάψει συνεργασίες με κατασκευαστές αυτοκινήτων όπως τη Volvo. Πρόθεση της Uber είναι έως τα τέλη του έτους να παραδώσει στην κυκλοφορία στο Πίτσμπουργκ περίπου 80 ειδικά διαμορφωμένα αυτόνομα SUV Volvo. «Αν τα καταφέρει η Uber, οι συνέπειες θα είναι πολύ θετικές για τον πλανήτη», δήλωσε στο Reuters ο Αντριου Μουρ, πρύτανης στη Σχολής Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Carnegie Mellon, με το οποίο συνεργάστηκε η Uber κατά την εξέλιξη του προγράμματός της. «Ο κόσμος θα γίνει πολύ ασφαλέστερος και θα χρειαζόμαστε λιγότερη ενέργεια για τη μεταφορά επιβατών», προσθέτει ο κ. Μουρ. Ωστόσο, επισημαίνει ότι θα χρειαστεί να περάσουν τουλάχιστον άλλα δέκα χρόνια έρευνας και εξέλιξης των αυτόνομων αυτοκινήτων μέχρι να αρχίσουν να κυκλοφορούν μαζικά στους δρόμους. Και άλλες εταιρείες τεχνολογίας και αυτοκινητοβιομηχανίες, από την Alphabet (Google) και την κινεζική Baidu μέχρι τις αυτοκινητοβιομηχανίες Tesla, GM και Ford, κατασκευάζουν πυρετωδώς αυτόνομα αυτοκίνητα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή