Η πτώση της Hanjin ανεβάζει τις τιμές

Η πτώση της Hanjin ανεβάζει τις τιμές

1' 49" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ενώ οι κεντρικές τράπεζες δεν κατορθώνουν να δώσουν ώθηση στον πληθωρισμό, που παραμένει σε ανησυχητικά χαμηλά επίπεδα σε όλες τις ανεπτυγμένες οικονομίες, οι τιμές ενός μεγάλου φάσματος προϊόντων αναμένεται να εκτιναχθούν εξαιτίας μιας πτώχευσης. Η εκτίμηση ανήκει σε στελέχη ναυτιλιακών εταιρειών και σε παράγοντες της αγοράς και αφορά τη χρεοκοπία της νοτιοκορεατικής Hanjin Shipping, μιας από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, και συγκεκριμένα της έβδομης στον κόσμο.

Η εν λόγω ναυτιλιακή διαχειρίζεται 132 πλοία που μεταφέρουν από έπιπλα μέχρι είδη ένδυσης και από φρέσκα φρούτα μέχρι κατεψυγμένο κρέας. Δεδομένου ότι τα λιμάνια από την Κίνα μέχρι την Ισπανία αρνούνται την πρόσβαση στα πλοία της Hanjin, οι ζημίες από τα προϊόντα που δεν μπορούν να παραδοθούν ή είναι ευπαθή και καταστρέφονται, υπολογίζονται ήδη σε περίπου 14 δισ. δολάρια. Παράλληλα οι μεταφορικές εταιρείες έχουν ανακοινώσει πως θα αυξήσουν τους ναύλους έως και κατά 50% από τον επόμενο μήνα, καθώς δυσκολεύονται να εξασφαλίσουν πλοία ενόψει της περιόδου αιχμής των εορτών.

Η μεταφορική United Parcel Service προέβλεψε μεγάλη αύξηση της ζήτησης για τις υπηρεσίες της, ενώ συνεργάζεται με πελάτες της στην Ασία για να εξασφαλίσει τη μεταφορά αγαθών από τα εμπορευματοκιβώτια της Hanjin σε άλλες ναυτιλιακές μεταφοράς φορτίου ή σε εταιρείες αερομεταφορών. Ολα αυτά συμβαίνουν σε μια εποχή που οι χρεώσεις για τη μεταφορά φορτίου εμπορευματοκιβωτίων έχουν υπερδιπλασιασθεί από τον Μάιο και, σύμφωνα με το αμερικανικό υπουργείο Γεωργίας, ενδέχεται να αυξηθούν περαιτέρω. Ο ναύλος για τη μεταφορά αγαθών σε εμπορευματοκιβώτια περίπου 12 μέτρων από τη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ στην Ασία έχει εκτιναχθεί στα 1.700 δολάρια από τα μόλις 788 τον Μάρτιο.

Οι εξελίξεις θα πλήξουν τις μεταφορικές εταιρείες, καθώς αναγκάζονται να καταβάλουν χρεώσεις πολλών χιλιάδων δολαρίων σε ιδιοκτήτες τερματικών σταθμών και φορτηγών που θα διεκδικήσουν από τη Hanjin τα προϊόντα τους για λογαριασμό τους, ώστε να μη ζημιωθούν χάνοντας τη δυνατότητα να πουλήσουν όταν υπάρξει ζήτηση. Παράγοντες της αγοράς ευελπιστούν, πάντως, ότι οι αυξήσεις των ναύλων θα είναι βραχύβιες, καθώς σύντομα θα υπάρξει μεγάλη προσφορά από πλοία μεταφοράς φορτίου. Εν τω μεταξύ οι έμποροι λιανικής θα δουν να περιορίζονται τα περιθώρια κέρδους τους, καθώς θα προσπαθούν να αποφύγουν την περαιτέρω επιβάρυνση των πελατών τους με νέες αυξήσεις τιμών, δεδομένου ότι έχει ενταθεί ο ανταγωνισμός στο λιανικό εμπόριο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή