ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η Starbucks κατακτά την κινεζική αγορά

i-starbucks-katakta-tin-kineziki-agora-2156558

Τον διπλασιασμό των καταστημάτων της στην Κίνα σχεδιάζει η Starbucks Corp., η οποία χθες προχώρησε στον διορισμό του πρώτου διευθύνοντος συμβούλου για την εταιρεία της στην Κίνα. Τα σχέδιά της προβλέπουν ότι τα καταστήματά της στη δεύτερη οικονομία του κόσμου θα έχουν φθάσει τις 5.000 έως το 2021. Η πρώτη διευθύνουσα σύμβουλός της στην Κίνα, η Μπελίντα Γουόνγκ, θα εποπτεύσει τις επιχειρήσεις όταν η Starbucks θα ανοίξει ένα μεγάλο κατάστημα στη Σαγκάη το 2017. Η γνωστή αλυσίδα καφέ λειτουργεί εδώ και 17 χρόνια στην Κίνα, όπου άνοιξε το πρώτο κατάστημά της τον Ιανουάριο του 1999. Η ταχύτατα αναπτυσσόμενη αγορά της δεύτερης οικονομίας στον κόσμο υπήρξε καθοριστική στην ανάπτυξη της αλυσίδας, που σήμερα διαθέτει περισσότερα από 2.300 καφέ σε τουλάχιστον 100 κινεζικές πόλεις. Μόνον μέσα στο 2015, άλλωστε, η Starbucks άνοιξε 500 νέα καταστήματα στην ασιατική χώρα.

Στοχεύει κυρίως στην ανερχόμενη μεσαία τάξη της Κίνας, που υπολογίζεται ότι φθάνει τα 350 εκατ. άτομα – υπερβαίνει το σύνολο του πληθυσμού των ΗΠΑ. Οπως επισημαίνουν ειδικοί αναλυτές, η νεολαία της Κίνας είναι η πρώτη γενιά στη χώρα που είναι απόλυτα προσανατολισμένη στη Δύση, γεγονός που προσφέρει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης για την εταιρεία. Σημειωτέον ότι το 2015 η Starbucks συνεργάστηκε με την κινεζική Alibaba για τη δημιουργία ιστοσελίδας ηλεκτρονικού εμπορίου.