ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Φιλόδοξο επενδυτικό πρόγραμμα στον χώρο της εστίασης στις ΗΠΑ

filodoxo-ependytiko-programma-ston-choro-tis-estiasis-stis-ipa-2157017

Η ευρωπαϊκή επενδυτική εταιρεία JAB Holdings, η οποία τα τελευταία χρόνια έχει εξαγοράσει πολλές από τις πιο γνωστές αμερικανικές μάρκες καφέ και τροφίμων, αρχίζει να συνδυάζει τα διάφορα προϊόντα της για να οικοδομήσει μια αυτοκρατορία καφέ. Η εταιρεία, με την υποστήριξη της οικογένειας Αυστριακών δισεκατομμυριούχων Ράιμαν, έχει αναπτύξει μια αλυσίδα ρεστοράν που έχουν σε περίοπτη θέση τις μάρκες της. Το όνομα της αλυσίδας είναι Coffee & Bagels και προσφέρει καφέδες της εταιρείας Caribou και μπέιγκελ (είδος δημοφιλούς ψωμιού στις ΗΠΑ), σαλάτες και φαγητά της εταιρείας Einstein Bros, στην προσπάθειά της να συνδυάσει τις μάρκες του ομίλου σε ένα πακέτο.

Το σχέδιο της JAB να συνδυάσει μάρκες και προϊόντα αναδεικνύει και την πρόκληση που αντιμετωπίζει η εταιρεία αφότου αγόρασε τα περασμένα χρόνια διάφορες μάρκες, όπως η Caribou και η Einstein Noah Restaurant, η Stumptown Coffee Roasters, η Keuring Green Mountain, η Jacobs Douwe Egberts και η Peet’s Coffee & Tea, μεταξύ άλλων. Ωστόσο η εταιρεία δεν έχει αποσαφηνίσει πώς, συνδέοντας μεταξύ τους τις διάφορες μάρκες που διαθέτει, θα φτιάξει ένα πιο δυνατό πακέτο. Με την αλυσίδα εστιατορίων και καφέ Coffee & Bagels, παρόλο που είναι ακόμη μικρή σε μέγεθος, η JAB θα έχει τη δυνατότητα να δοκιμάσει κατά πόσον μπορεί να συνδυάσει επιτυχώς τις διάφορες μάρκες της και, τελικά, κατά πόσον θα μπορούσε να ανταγωνιστεί τα Starbucks.

Συνδυάζοντας φρεσκοψημένα προϊόντα με την ατμόσφαιρα ενός καφέ, η εταιρεία ελπίζει ότι θα καλύψει το κενό που υπάρχει στην αγορά, εξηγεί ο κ. Μάικ Τάτερσφιλντ, διευθύνων σύμβουλος της Caribou. «Μπορούμε να δημιουργήσουμε κάτι που δεν υπάρχει. Ο κόσμος θέλει ένα σημείο συνάντησης, και στους ανθρώπους αρέσουν η ζωντάνια και η εκκεντρικότητα ενός καφέ», λέει. Τα διευθυντικά στελέχη της JAB, εν τω μεταξύ, δηλώνουν ότι αφήνουν την καθημερινή διαχείριση του εγχειρήματος στα στελέχη της Caribou. Οι επιτελείς της JAB διαπίστωσαν ότι οι καταναλωτές απαιτούν τα τελευταία χρόνια καλύτερης ποιότητας καφέ και, συνεπώς, ίσως να έχουν την ευκαιρία να εξελιχθούν σε άμεσο ανταγωνιστή της Starbucks. «Πραγματικά δεν υπάρχει άλλος μεγάλος ανταγωνιστής των Starbucks στη μεσαία και στην πιο ακριβή αγορά καφέ», λέει ο Τζέφρι Γιανγκ, επικεφαλής της εταιρείας έρευνας αγοράς Allegra Group στο Λονδίνο. Στόχος της JAB είναι να προσφέρει προϊόντα που δεν έχουν οι υπάρχουσες αλυσίδες της.

Για παράδειγμα, στα καταστήματα πώλησης μπέιγκελ Einstein Bros δεν συναντάει κανείς τη ζωντάνια που μπορεί να βρει σε ένα καφέ, λέει ο κ. Τάτερσφιλντ. Από την άλλη, στα καφέ της Caribou δεν βρίσκει κανείς φρεσκοψημένα μπέιγκελ όλη την ημέρα. Τα καταστήματα της αλυσίδας Coffee & Bagels είναι καλοφωτισμένα και διαθέτουν μεγάλα τραπέζια, όπου οι πελάτες κάθονται ο ένας δίπλα στον άλλον, μπαρ όπου μπορούν να παρακολουθούν όσο οι υπάλληλοι φτιάχνουν τον καφέ ή τα ποτά που έχουν παραγγείλει, και έναν μεγάλο χώρο όπου πωλούνται συσκευασμένοι καφέδες, κούπες και παρεμφερή προϊόντα της εταιρείας. Η εταιρεία σκοπεύει να ανοίξει περισσότερα από 50 καταστήματα στις ΗΠΑ, τα 35 εκ των οποίων το 2016. Συγκριτικά, η Starbucks διαθέτει 12.900 καταστήματα στις ΗΠΑ. Η ιδέα της συνύπαρξης στον ίδιο χώρο προϊόντων καφέ και σάντουιτς προσφέρει «τεράστιες ευκαιρίες ανάπτυξης», εξηγεί ο κ. Τάτερσφιλντ.