Την αγορά των έξυπνων ρολογιών θέλει να κατακτήσει η Swatch

Την αγορά των έξυπνων ρολογιών θέλει να κατακτήσει η Swatch

3' 24" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εντείνεται με ταχύτατους ρυθμούς ο ανταγωνισμός στην αναπτυσσόμενη αγορά των έξυπνων ρολογιών, στην οποία θα δραστηριοποιηθεί ακόμα πιο δυναμικά μία παραδοσιακή παίκτρια, η ελβετική Swatch, η οποία ελέγχει 18 εμπορικά σήματα ρολογιών. Aλλωστε, η Ελβετία διαθέτει, αν μη τι άλλο, τεχνογνωσία, εμπειρία και ιστορία 400 ετών στον κλάδο των ρολογιών. Η Swatch, η οποία έχει κατασκευάσει έξυπνα ρολόγια τα τελευταία δύο χρόνια, ανακοίνωσε ότι θα δημιουργήσει ένα καινούργιο λειτουργικό σύστημα, το οποίο θα λειτουργεί εναλλακτικά ως προς το iOS της Αpple και το Android της Google. Οπερ σημαίνει ότι η Ελβετία λαμβάνει θέση μάχης έναντι της Σίλικον Βάλεϊ για τον έλεγχο αυτής της αγοράς. Δεν θα μπορούσε όμως να κάνει αλλιώς.

Σημαντικές ζημίες

Το 2016, οι πωλήσεις της Swatch μειώθηκαν κατά 11% και τα καθαρά κέρδη κατά 52%, ενώ συνολικά η χρονιά ήταν πολύ κακή για την ελβετική ωρολογοποιία, όπως εκτιμούν τα στελέχη της. Δεν ήταν, βέβαια, ο βασικός λόγος αυτής της εξέλιξης η «επίθεση» των Apple, Sony και Samsung με τα έξυπνα ρολόγια τους. Ηταν η αναδίπλωση των καταναλωτών στην Κίνα και στη Νοτιοανατολική Ασία εν γένει, που στο πρόσφατο παρελθόν προτιμούσαν τα ακριβότερα ρολόγια, οι τρομοκρατικές επιθέσεις στην Ευρώπη και το κλίμα οικονομικής ανασφάλειας και αβεβαιότητας που διαμορφώνεται σε όλο τον πλανήτη. Ο Νικ Χάγιεκ, διευθύνων σύμβουλος της Swatch, ο οποίος μέχρι πριν από τρία χρόνια θεωρούσε αμελητέας σημασίας για την αγορά τα έξυπνα ρολόγια, κάνει στροφή 180 μοιρών.

Στα τέλη του 2018 θα κυκλοφορήσει ένα ρολόι της εταιρείας του υπό το εμπορικό σήμα της Tissot, το οποίο κατέχει, και θα λειτουργεί με το νέο λογισμικό. Η εν λόγω συσκευή θα μπορεί, επιπροσθέτως, να επικοινωνεί και με άλλα αντικείμενα και αξεσουάρ που φοριούνται. Ο κ. Χάγιεκ διευκρίνισε ότι το νέο έξυπνο Swatch θα μπορεί να λειτουργεί με λιγότερη μπαταρία και θα προσφέρει καλύτερη προστασία δεδομένων.

Ο κλάδος της ελβετικής ωρολογοποιίας καλείται να ανασυγκροτήσει τις δυνάμεις του και να αντεπεξέλθει στις νέες συνθήκες. Το 2015, η Apple άλλαξε εκ βάθρων το τοπίο, μπαίνοντας σε αυτήν την αγορά με το δικό της έξυπνο ρολόι. Ο Νικ Χάγιεκ, τώρα, αντιμετωπίζει οξύ ανταγωνισμό, αποπειρώμενος να διαγκωνίσει τους κολοσσούς της Google και της Apple. Αμφότερες έχουν «αφοπλίσει» τους δυνάμει ανταγωνιστές τους, εφόσον τους αναγκάζουν να χρησιμοποιούν το δικό τους λειτουργικό τόσο στα έξυπνα κινητά τηλέφωνα όσο και στα ρολόγια. Η Swatch, όμως, θα διαφοροποιηθεί ως προς την Apple και τη Swatch αλλά και τη LVMH, η οποία στις αρχές της εβδομάδας παρουσίασε το νέο της προϊόν. Ο επικεφαλής του βραχίονα της ωρολογοποιίας του ομίλου LVMH Ζαν- Κλοντ Μπιβέ παρουσίασε την αναβαθμισμένη εκδοχή του έξυπνου ρολογιού της TAG Heuer – το σήμα ανήκει στον LVMH και το ρολόι κατασκευάστηκε σε συνεργασία με τις Google και Intel.

Καίριο πλήγμα

Ο ανταγωνισμός των έξυπνων ρολογιών είναι εμφανής στο τμήμα των συμβατικών ρολογιών χειρός με τις χαμηλές τιμές. Με αυτά κατά νουν, ο Νικ Χάγιεκ εμπλουτίζει με ηλεκτρονικές λειτουργίες τα λιγότερο ακριβά εμπορικά σήματα της Tissot και της Swatch. Πριν από λίγο καιρό, η Swatch ανακοίνωσε ότι κατασκεύασε τον μικρότερο Bluetooth επεξεργαστή για οικιακές συσκευές και ρολόγια. Η προσέγγιση της Swatch εκτιμάται ότι θα είναι αποτελεσματικότερη. Κι αυτό γιατί το μείζον θέμα για τις συσκευές υψηλής τεχνολογίας που φοριούνται είναι η διάρκεια ζωής της μπαταρίας. «Εκτιμάμε πως υπάρχει πιθανότητα στο μέλλον οι συσκευές και τα αξεσουάρ που φοριούνται να μετεξελιχθούν σε ευρείας χρήσης καταναλωτικά προϊόντα – πρέπει, όμως, να μικρύνεις τις διαστάσεις τους και να δημιουργήσεις γι’ αυτά ένα αυτόνομο λειτουργικό σύστημα», δήλωσε ο Νικ Χάγιεκ. Επίσης, πρόσθεσε πως το λειτουργικό της Swatch, το οποίο δημιουργείται με την αρωγή του Ελβετικού Κέντρου Ηλεκτρονικής και Μικροτεχνολογίας, είναι δυνατόν να πωληθεί και σε άλλους κατασκευαστές.

Η πρώτη αντίδραση της αγοράς ήταν θετική, με την τιμή της μετοχής της Swatch στο Χρηματιστήριο της Ζυρίχης να ενισχύεται 1,6%. Πάντως, ορισμένοι αναλυτές δεν έχουν πεισθεί. «Δεν με πείθει η στρατηγική τους», επισημαίνει ο Λούκα Σόλκα, αναλυτής του κλάδου ειδών πολυτελείας στην Exane BNP Paribas. «Οι άνθρωποι περιμένουν να χρησιμοποιήσουν στο έξυπνο ρολόι εφαρμογές αντίστοιχες με εκείνες που έχουν στα κινητά τους τηλέφωνα. Συνεπώς, ένα λειτουργικό σύστημα του κατασκευαστή του ρολογιού, πέραν των όσων κυκλοφορούν στην αγορά σήμερα, θα λειτουργήσει εις βάρος του προϊόντος».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή