Και η Renault πνίγεται από τις αναθυμιάσεις του σκανδάλου καυσαερίων

Και η Renault πνίγεται από τις αναθυμιάσεις του σκανδάλου καυσαερίων

2' 13" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault βρίσκεται στο στόχαστρο της υπηρεσίας καταπολέμησης απάτης και προστασίας των καταναλωτών της Γαλλίας (DGCCRF), ως ύποπτη εξαπάτησης των πελατών της επί 25 ολόκληρα χρόνια. Αντικείμενο της απάτης είναι και πάλι οι εκπομπές καυσαερίων, καθώς οι ανακριτικές αρχές της Γαλλίας αναφέρουν ισχυρές ενδείξεις ότι η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία χρησιμοποιούσε, όπως ακριβώς και η Volkswagen, ένα λογισμικό που παραποιούσε τα στοιχεία για τις εκπομπές καυσαερίων, ώστε να διασφαλίσει τη σχετική έγκριση.

Στη διάρκεια της εβδομάδας, σχετικό δημοσίευμα της γαλλικής εφημερίδας Liberation παρομοίαζε την τακτική της Renault με αυτήν της Volkswagen, αναφέροντας ότι «η αυτοκινητοβιομηχανία εξαπατούσε τους καταναλωτές σχετικά με τις προδιαγραφές για τις εκπομπές καυσαερίων». Η σχετική αναφορά των γαλλικών ανακριτικών αρχών θέτει στο επίκεντρο του θέματος τον διευθύνοντα σύμβουλο της Renault, Κάρλος Γκοσν, τον οποίο χαρακτηρίζει «άμεσα υπόλογο», καθώς «δεν είχε ανατεθεί σε εκπροσώπους της εταιρείας η αρμοδιότητα για την έγκριση των προδιαγραφών» των οχημάτων. Δεν παραλείπει, πάντως, να τονίσει ότι η εξαπάτηση έχει γίνει με συνυπαιτιότητα «όλης της αλυσίδας διευθυντικών στελεχών» της εταιρείας.

Οι γαλλικές αρχές έχουν προχωρήσει σε καταγγελίες κατά της Renault και άλλων τριών αυτοκινητοβιομηχανιών, των PSA Group, Fiat Chrysler και VW, καθώς διαπιστώθηκε ότι τα οχήματά τους εκπέμπουν οξείδιο του νίτρου σε ποσότητες δεκαπλάσιες από τα ανώτατα επιτρεπόμενα όρια. Από την πλευρά της, πάντως, η Renault δεν παραδέχεται πως χρησιμοποίησε στα αυτοκίνητά της λογισμικό που παραποιούσε τα στοιχεία και στη σχετική ανακοίνωσή της τόνισε πως «θα αποδείξει ότι έχει συμμορφωθεί με τις υφιστάμενες ρυθμίσεις, ενώ επιφυλάσσεται να εξηγήσει στους δικαστές που έχουν αναλάβει να διερευνήσουν το θέμα». Την ίδια στιγμή, πάντως, οι γερμανικές αρχές διεξάγουν έρευνες στα κεντρικά γραφεία της Audi, θυγατρικής της Volkswagen, καθώς θεωρούν πιθανό να χρησιμοποιεί τις ίδιες μεθόδους με τη μητρική της εταιρεία. Είναι η πρώτη έρευνα στην εν λόγω αυτοκινητοβιομηχανία, ενάμιση χρόνο από τη στιγμή που είδε το φως της δημοσιότητας το σκάνδαλο με το απατηλό λογισμικό της Volkswagen. Σύμφωνα, πάντως, με αναλυτές του Bloomberg, η εμβληματική αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας καλείται να λύσει διάφορα περίπλοκα νομικά προβλήματα που απορρέουν από το επίμαχο σκάνδαλο. Εχει προκαλέσει όμως οργή στους Ευρωπαίους πελάτες της και ειδικότερα στους Γερμανούς. Ο λόγος είναι ότι συμφώνησε με τις αμερικανικές αρχές να καταβάλει αποζημίωση στους Αμερικανούς πελάτες έως και 10.000 δολάρια, αλλά αρνήθηκε να συνάψει ανάλογη συμφωνία με την Ε.Ε. Στην Ε.Ε., αντιθέτως, το μόνο που έχει προσφέρει στους κατόχους οχημάτων με το ένοχο λογισμικό είναι μια δωρεάν αντικατάσταση του σχετικού εξοπλισμού. Ορισμένοι κάτοχοι οχημάτων της προτίμησαν, έτσι, τη νομική οδό, προκειμένου να εξαναγκάσουν τη VW να αγοράσει τα οχήματά τους ή να τους δώσει αποζημίωση. Σύμφωνα με τη γερμανική νομική εταιρεία Hausfeld και την ηλεκτρονική πλατφόρμα My-Right, έχουν συγκεντρωθεί αιτήματα 20.000 Γερμανών, που θα υποβάλουν εναντίον της μηνύσεις εντός του έτους.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή