Οι πολιτικές που οδήγησαν στο τουριστικό θαύμα της Κύπρου

Οι πολιτικές που οδήγησαν στο τουριστικό θαύμα της Κύπρου

2' 31" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

To ένα ρεκόρ μετά το άλλο σπάει ο τουρισμός της Κύπρου, ενώ και για τη φετινή περίοδο αναμένεται να πρωταγωνιστήσει ως προορισμός στη Μεσόγειο.

Ηδη για το διάστημα Ιανουαρίου – Μαρτίου τα τουριστικά έσοδα καταγράφουν αύξηση κατά 13,9% και οι αφίξεις ξένων τουριστών κατά 13,5%. Το τουριστικό «θαύμα» της Κύπρου, όμως, δεν αποτελεί τυχαίο γεγονός. Οι πολιτικές που εφαρμόζονται για τον τουρισμό είχαν και έχουν μακρόπνοο σχέδιο με στόχο την επιμήκυνση της σεζόν και την ενίσχυση του επενδυτικού ενδιαφέροντος. Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, οι ταξιδιωτικές εισπράξεις κινήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα το 2016, ενώ και φέτος χάθηκε ο στόχος της επιμήκυνσης της περιόδου, τουλάχιστον για την αρχή της σεζόν, όπως δεικνύουν τα επίσημα στοιχεία. Ειδικότερα, για το διάστημα Ιανουαρίου – Μαρτίου οι ταξιδιωτικές εισπράξεις μειώθηκαν κατά 4,8%, σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι, οι αφίξεις ξένων τουριστών κατά 1,8%, η μέση δαπάνη ανά ταξίδι κατά 3,2% και ο τζίρος των ταξιδιωτικών γραφείων κατά 4,3%. Ακόμη και η αύξηση του τζίρου στον τομέα του τουρισμού κατά 1% δεν στάθηκε αρκετή για να καλύψει την πτώση κατά 11% που είχε εμφανίσει το ίδιο μέγεθος κατά το πρώτο τρίμηνο του 2016.

Αξίζει να αναφερθούν δύο χαρακτηριστικές περιπτώσεις επιτυχημένων πολιτικών που υλοποιούνται και φέρνουν θετικά αποτελέσματα στον κυπριακό τουρισμό, αλλά δεν έχουν τύχει εφαρμογής στην Ελλάδα. Και οι δύο αναφέρονται, μεταξύ άλλων, από τον Παγκύπριο Σύνδεσμο Ξενοδόχων (ΠΑΣΥΞΕ) ενόψει της ετήσιας τακτικής γενικής συνέλευσης των μελών του, η οποία θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 19 Ιουνίου στο ξενοδοχείο Hilton Cyprus στη Λευκωσία με προσκεκλημένο, ως κεντρικό ομιλητή, τον Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας Νίκο Αναστασιάδη.

Ο ΠΑΣΥΞΕ επιδοκιμάζει τον Κυπριακό Οργανισμό Τουρισμού για τις τριετείς συμφωνίες που υπέγραψε με μεγάλους διοργανωτές ταξιδίων του εξωτερικού και οι οποίες προβλέπουν την ενίσχυση των προγραμμάτων τους για την Κύπρο όλο τον χρόνο. Για παράδειγμα, η πρώτη συμφωνία με την TUI –μεγαλύτερο διοργανωτή ταξιδίων μεταξύ άλλων και της Βρετανίας– προβλέπει ότι τα επόμενα 3 χρόνια θα αυξήσει τις αφίξεις κατά 50% τους χειμερινούς μήνες (Νοέμβριο μέχρι και Μάρτιο) και κατά 35% τους καλοκαιρινούς μήνες. Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, τα προγράμματα συνδιαφήμισης με ξένους τουριστικούς οργανισμούς πραγματοποιούνται σε ετήσια βάση. Πέραν, όμως, γενικών τοποθετήσεων περί της χρησιμότητάς τους δεν έχουν δημοσιοποιηθεί δεσμεύσεις βάσει της υλοποίησης των προγραμμάτων για την επίτευξη συγκεκριμένων μετρήσιμων αποτελεσμάτων σε αφίξεις κατά τη διάρκεια της σεζόν ή κατά τους μήνες που απαιτείται ενίσχυση των αφίξεων προκειμένου να καταστεί εφικτή η επιμήκυνση της περιόδου ή ο 12μηνος τουρισμός.

Επιπλέον, μετρήσιμα αποτελέσματα για την Κύπρο έχει και το μέτρο παροχής πολεοδομικών κινήτρων που εφαρμόζεται για την ενίσχυση του επενδυτικού κλίματος, μεταξύ άλλων, και στον τουριστικό τομέα.

Σύμφωνα με τον ΠΑΣΥΞΕ, η τουριστική βιομηχανία αξιοποίησε την παροχή των κινήτρων που δόθηκαν με αυξήσεις του συντελεστή δόμησης μέχρι και 30%. Κατά τον σύνδεσμο, οι επενδύσεις που έγιναν από τον ιδιωτικό τομέα τους τελευταίες 36 μήνες για αναβαθμίσεις, επεκτάσεις και εκσυγχρονισμό ξενοδοχειακών μονάδων, υπολογίζεται να έχουν ξεπεράσει τα 450 εκατ. ευρώ. Στο πλαίσιο αυτό, σχολιάζει, «πετύχαμε να αξιοποιήσουμε τα κίνητρα προς την κατεύθυνση που χάραξε η κυβέρνηση, προσδίδοντας πρόσθετη αξία στο τουριστικό και ξενοδοχειακό μας προϊόν».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή